| کد خبر: 143848 |

پایان خاموش شورای چهارم

آخرین جلسه رسمی شورای چهارم روز گذشته در حالی برگزار شد که برخلاف انتظار، هیچ اطلاعاتی از مطالعه یک هزار صفحه‌ای که شهردار تهران با عنوان «سند تحول شهر تهران» در صحن ارائه کرد، منتشر نشد.

تین نیوز

آخرین جلسه رسمی شورای چهارم روز گذشته در حالی برگزار شد که برخلاف انتظار، هیچ اطلاعاتی از مطالعه یک هزار صفحه‌ای که شهردار تهران با عنوان «سند تحول شهر تهران» در صحن ارائه کرد، منتشر نشد.

 جلسه روز گذشته شورای شهر تهران در دو بخش علنی و غیرعلنی برگزار شد که در بخش اول (غیرعلنی) اعضای شورای چهارم به مسائل داخلی پرداخته و در بخش دوم که با حضور خبرنگاران برگزار شد، آخرین سخنان شهردار منتخب خود را از تریبون رسمی شورای شهر استماع کردند. هر چند این جلسه با حضور کل 31 عضو شورای چهارم برگزار شد، اما زمانی که سخنرانی قالیباف آغاز شد دو تن از اعضا جلسه را ترک کردند.

یکی از آنها رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران بود که هنگام ترک جلسه با قرائت شعری، تلویحا اعتراض خود را به عملکرد شهردار تهران بیان کرد. او در وقت خروج از صحن گفت: «آنچه یافت می‌نشود آنم آرزوست...». علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم دومین فردی بود که جلسه دیروز را همزمان با سخنرانی قالیباف ترک کرد، هر چند علت خروج خود را وقت پزشکی از قبل تعیین شده عنوان کرد.

در جلسه روز گذشته محمدباقر قالیباف، سکاندار شهرداری تهران در حدود 13 سال گذشته، با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره جدید با استفاده از این سند در جریان تحولات تهران قرار خواهد گرفت، پیشنهاد داد تیم جدید نیز در پایان دوره چنین سندی برای واگذاری مدیریت به آیندگان تهیه کند.

وی پیشنهاد داد شورای چهارم ضمن تحویل یک نسخه از این سند به شورای پنجم، نسخه‌ای را نیز در اختیار خبرنگاران قرار دهد. هرچند کارشناسان شهری معتقدند شهردار تهران باید خود در این زمینه پیشقدم می‌شد و نسخه‌ای از این سند در پرتال رسمی شهرداری بارگذاری می‌شد تا در دسترس عموم شهروندان و اصحاب رسانه قرار گیرد. با این وجود مدیریت شهری در خاموشی و بدون ارائه اطلاعات کامل دوره چهارساله سپری شده به کار خود پایان داد.

 

انصراف اشراقی از سرپرستی شهرداری

به گزارش «دنیای اقتصاد»، طبق قانون شورای پنجم ناگزیر خواهد بود تا زمانی که وزارت کشور حکم شهردار جدید را بعد از انتخاب در نخستین جلسه رسمی ابلاغ کند، فردی را از درون مدیریت شهری به‌عنوان «سرپرست» انتخاب کند. طی روزهای اخیر، علی اشراقی، نوه امام خمینی (ره) و دبیر فعلی کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران به‌عنوان گزینه سرپرستی معرفی شده بود، اما او دیروز با انتشار پیامی از پذیرش این مسوولیت انصراف داد. اشراقی ضمن تقدیر از حسن اعتماد رئیس و برخی اعضای شورای شهر پنجم که خواهان معرفی او به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران بودند، انصراف خود را اعلام کرد.

در حال حاضر یکی از گزینه‌های دیگر مطرح شده برای این مسوولیت موقت، مصطفی سلیمی، شهردار سابق مناطق 18 و 21 است که با وجود گرایش اصلاح‌طلبی در زمره تیم مدیریتی قالیباف در سال‌های اخیر فعال بوده است. او همچنین به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی مسوولیت شهرداری کرج مطرح است. شورای پنجم امروز تکلیف سرپرست شهرداری تهران تا پیش از ابلاغ حکم «محمدعلی نجفی» از سوی وزارت کشور را مشخص می‌کند. هرچند براساس برخی اخبار غیررسمی، نیازی به معرفی سرپرست در جلسه امروز نخواهد بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.