| کد خبر: 143536 |

آخرین جلسه شورای چهارم با حضور نیمی از اعضا

تین نیوز

  روز گذشته آخرین جلسه شورای شهر تهران با حضور نفرات برتر کنکور سال 96 برگزار شد. بر این اساس در سیصدوهفتادودومین جلسه علنی شورای شهر چهارم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، با بیان اینکه قانون تاکید کرده که کسی خارج از مجموعه شهرداری نمی‌تواند به‌عنوان سرپرست در شهرداری فعالیت کند، گفت: شهردار فعلی نیز در صورت درخواست اعضای شورای پنجم می‌تواند به‌عنوان «سرپرست» انتخاب شود. از سویی رحمت‌ا... حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، از تخفیف 29‌میلیاردی شهرداری تهران به یک هتل‌ساز خبر داد و اظهار کرد: شهرداری در اقدامی عجیب 29‌میلیارد تومان تخفیف به مالک داده است که باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

انتخاب سرپرست

بر اساس این گزارش، مهدی چمران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران می‌تواند حداکثر برای مدت سه‌ماه یکی از کارمندان شهرداری را به‌عنوان سرپرست انتخاب کند، افزود: رئیس شورا می‌تواند حکم سرپرستی را حداکثر تا مدت سه‌ماه برای یکی از کارمندان شهرداری تهران تایید کند. رئیس شورای شهر چهارم افزود: این در حالی است که قانون تاکید کرده که کسی خارج از مجموعه شهرداری نمی‌تواند به‌عنوان سرپرست در شهرداری فعالیت کند. شهردار فعلی نیز درصورت درخواست اعضای شورای پنجم می‌تواند به‌عنوان سرپرست انتخاب شود. او ادامه داد: حکم سرپرستی شهردار را رئیس شورا می‌تواند تایید کند و به این ترتیب وی برای مدت حداکثر سه‌ماه به فعالیت خود ادامه دهد. برای تعیین سرپرست حتما باید از مجموعه شهرداری فردی انتخاب شود. البته این فرد می‌تواند از مدیرانی باشد که قبلا بازنشسته شده است.

تذکر حقانی صحیح نبود

ناصر امانی، معاون شهردار تهران، در سیصدوهفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکرات اعضای شورا گفت: اردوگاه شهید میرحسینی به هیچ‌فرد و نهادی واگذار نشده و تنها نگهداشت این مجموعه به بخش خصوصی سپرده شده است. او در خصوص تذکر محمد حقانی در جلسه قبلی شورا در خصوص فروش قطعه فضای سبزی در منطقه هشت گفت: 550 متر زمین در منطقه هشت که مالکیت آن متعلق به ستاد فرمان اجرایی امام(ره) بوده است، به یک فرد فروخته شده است. با توجه به اینکه این زمین خالی بود، شهرداری تهران در آن درختکاری انجام داد؛ پس از اینکه فرد مدعی مالکیت این زمین شد، شهرداری قصد خرید زمین را با توجه به درختکاری انجام‌شده داشت که بر سر قیمت با مالک به توافق نرسیده‌ایم. در مرحله بعد مالک از مرجع قضائی حکم گرفت که زمین در اختیار این فرد قرار گیرد. به این ترتیب تذکر جناب حقانی نسبت به فروش این زمین توسط شهرداری صحیح نبود. او در خصوص واگذاری طبقه منفی یک برج میلاد به بخش خصوصی نیز تصریح کرد: از این طبقه تا پیش از تکمیل ساختمان اداری به‌عنوان بخش اداری استفاده می‌شد؛ پس از تکمیل ساختمان اداری حدود 10 ماه پیش فردی اعلام آمادگی کرده بود تا در این طبقه سرمایه‌گذاری اقدامات فرهنگی و آموزشی را انجام دهد. همان 10ماه پیش نیز هیات‌مدیره برج میلاد قراردادی را با این فرد منعقد کردند. البته جلو این قرارداد را گرفته‌ایم تا مدیریت شهری در دوره بعدی نسبت به آن تصمیم‌گیری کند.

شهرداری پاسخ دهد

رحمت‌ا... حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، صبح دیروز در تذکر پیش از دستور آخرین جلسه علنی شورای شهر چهارم، با بیان اینکه زمینی به متراژ 5535 متر در محدوده شیان وجود دارد که مجوز ساخت هتل از سوی شهرداری به بخش خصوصی داده شده است، گفت: این ملک دارای ابهاماتی است، چرا که بررسی‌ها نشان داده 42‌میلیارد تومان بیشتر از ارزش واقعی برای این ملک قیمت‌گذاری شده است و از سوی دیگر هزینه صدور پروانه ساخت 39‌میلیارد تومان برآورد شده بود که شهرداری در اقدامی عجیب 29‌میلیارد تومان تخفیف به مالک داده است.  رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه این زمین در پهنه G قرار دارد، گفت: موضوع این هتل در کمیسیون ماده 5 نیز مطرح شده و گویا با ساخت هتل 20طبقه با سطح اشغال 20‌درصد موافقت شده که شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 

منبع: روزنامه آرمان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.