| کد خبر: 142154 |

رییس شورای شهر تهران:

3مبحثی که باید شورای پنجمی ها به آن توجه ویژه داشته باشند

رییس شورای شهر تهران اولویت های پایتخت را برای توجه بیشتر شورای پنجم تشریح کرد.

تین نیوز

رییس شورای شهر تهران اولویت های پایتخت را برای توجه بیشتر شورای پنجم تشریح کرد.

 مهدی چمران با اشاره به اینکه شرایط مدیریت شهری و مشکلات پیش روی منابع درآمدی پایدار پایتخت شورای پنجم را به سمت رفع موانع قانونی این حوزه سوق می دهد، تصریح کرد: به نظر می رسد بهتر است شورای پنجمی ها بلافاصله پس از استقرار اقدام به رایزنی با مجلس شورای اسلامی کنند زیرا قانون مدیریت شهری و درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده در آستانه ورود به صحن و تصویب قرار دارد و در صورت تصویب با شرایط کنونی شان، شاهرگ منابع مالی شهرداری ها دچار تنگناهای تخصیص اعتبار می شود.

وی با یادآوری اینکه شخصا تا پایان زمان باقیمانده نیز در شورای عالی استان ها پیگیر رفع مشکلات منابع درآمدهای پایدار شهرداری هاست، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد با توجه به اهمیت تخصیص اعتبارات شهرداری ها، هم مدیریت شهری و هم شورای پنجم و مجمع نمایندگان استان تهران باید تلاش کنند این محدودیت ها به تصویب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نرسد.

چمران با تاکید بر اینکه تصویب این طرح ها درآمدهای شهری را قفل می کند و شهرداری ها ناخواسته به سمت تراکم فروشی ها سوق می یابند، بیان کرد: وقتی درآمدهای پایدار به شهرداری ها تخصیص نیابد، ناخوداگاه شهرداری ها به سمت تراکم فروشی سوق می یابند، گرچه ساخت و سازها هم دچار رکود است.

رئیس شورای شهر تهران درباره دیگر موضوعات مهمی که می بایست در اولویت شورای پنجمی ها قرار گیرد نیز گفت: مشکل اول تهران مباحث حمل و نقل عمومی است که نیاز است تا جزئیات باقیمانده از ناوگان مترو تهران از جمله تامین واگن های موردنیاز انجام شود تا به دنبال اقدامات انجام شده آلودگی هوا و سایر مشکلات برطرف شود.

چمران با اشاره به معضل بافت فرسوده در پایتخت به عنوان یکی دیگر از اولویت های شهر در دوره پنجم شورا اظهارکرد: بافت فرسوده نیاز به تمهیدات توامان مدیریت شهری و دولت دارد و این مهم نیز باید مدنظر شورای پنجمی ها قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.