| کد خبر: 141658 |

◄ نگاهی به سخنان اعضای شورای شهر در جلسه امروز

باید مصوبات شورا کاملا آسیب‌شناسی شده باشد تا از سوی دیوان عدالت اداری مورد تردید قرار نگیرد.

تین نیوز

باید مصوبات شورا کاملا آسیب‌شناسی شده باشد تا از سوی دیوان عدالت اداری مورد تردید قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این درخواست یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز بود.

رضا تقی‌پور نیز در جلسه امروز(17مردادماه) شورای شهر تهران گفت: دو سال پیش به منظور تحقق اهداف مالی حضور اسحاق جهانگیری رسیدیم اما، نتیجه خاصی حاصل نشد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: پاسخ معاون اول رئیس جمهور در مقابل درخواست ما این بود که اگر ما را بدهکار فرض کنید شهرداری نیز به بانک‌ها بدهکار است.

تقی زاده در ادامه گفت:  بودجه شهرداری باید وصول و در همین شهر هزینه شود.

مهدی چمران در ادامه این بحث، گفت: بارها به صورت مکتوب به دولت اعلام  کردیم که نسبت به کاستی‌های مالی واقف هستیم اما اداره شهر بدون حمایت دولت ممکن نیست.

اسماعیل دوستی یکی دیگر از اعضای شورای شهر بود که از چمران خواست تا به مناسبت روز خبرنگار نسبت به روشن و تمام شدن قضیه یاشار سلطانی اقدامات لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: چرا برخی دوستان از  بدنه شورا در مصاحبه‌های خود اقدام به نادیده گرفتن چهار سال زحمت همکاران خود می‌شوند، اگر به عقب برگردیم می‌توانیم کمی منصفانه‌تر در این زمینه قضاوت کنیم.

اقبال شاکری دیگر عضو شواری شهر چهارم بود که با طرح سوال، از معاون مالی شهردار خواست تا در خصوص برخی اقداماتی که از آن سخن گفته شد، توضیح کافی ارائه  کند.

وی گفت: پروژه‌ها به صورت مستقل و در طول زمان و با قرارداد به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

شاکری افزود: نمی‌توان فعالیت‌های شهری را تا روی کار آمدن شهردار جدید متوقف کرد و در شورا مصوباتی باشد، اما نشود به آنها عمل کرد.

طلایی در ادامه اظهار داشت: شهر پویا است و نمی‌شود از شهرداری خواست چون روزهای آخر عمر مدیریت شهری است از کار در شهر خودداری کند.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است تا ساعات پایانی دوره مسئولیت خود به امور شهر رسیدگی کرده و شهر را اداره کند.

انصاری با بیان اینکه باید مصوبات شورا کاملا آسیب‌شناسی شده باشد تا از سوی دیوان عدالت اداری مورد تردید قرار نگیرد، تصریح کرد: باید در میان شتاب اجرای طرح و پرداخت‌های کارشناسی ارقام زمین‌ها به شهروندان توجه بیشتری شود.

در ادامه محمد سالاری با اشاره به لزوم شفاف سازی در برخی از حوزه‌ها، گفت: از اعضای شورا خواسته شده تا در برخی موارد شفاف‌سازی کنند اما باید در این بخش اطلاعات کافی در اختیار ما قرار بگیرد.

وی گفت: در این دوره درآمد پایداری برای شهر ایجاد نشد که شورای چهارم نیز در آن دخیل است.

پرویز سروری گفت: در مقایسه چند دوره شهرداری، می‌بینیم که عملکرد شهردارفعلی تهران خوب بوده است و منتظر اداره شهر در دوره جدید خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با تقدیر از راه‌اندازی مترو فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: بهره‌برداری از این مسیر به طول ۶۵ کیلومتر یکی از دستاوردهای مطلوب شهرداری است که شهروندان پرند از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

سخنان محسن پیرهادی هم در خصوص درآمد پایدار برای شهر، رنگ و بوی دیگری داشت و در آن از نمایندگان خواسته شد در اظهار نظرات خیر دنیا و عقبی در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.