| کد خبر: 141610 |

بررسی قرار داد ساخت شهرک خودوریی در جلسه شورای اسلامی شهر قم

اعضای شورا به بررسی قرارداد ساخت شهرک خودرویی و نحوه سرمایه گذاری و چگونگی راه اندازی آن و ابهاماتی که وجود دارد پرداختند.

تین نیوز

اعضای شورا به بررسی قرارداد ساخت شهرک خودرویی و نحوه سرمایه گذاری و چگونگی راه اندازی آن و ابهاماتی که وجود دارد پرداختند.

در این جلسه لوایحی همچون ساخت شهرک خودرویی، اخذ مجوز کاهش عوارض صدور پروانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، درخواست میدانی به نام امام رضا(ع) مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت از خبرنگاران فعال شورای اسلامی شهر تجلیل شد.

ولی الله بیات رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدا ضمن تقدیر از اصحاب رسانه عنوان کرد:جلسات علنی شورا فرصتی مهم برای اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و شفاف سازی لوایح بود و اصحاب رسانه همپای اعضای شورا ما را در دوره چهارم شورا یاری کردند.

وی تصریح کرد: در چند هفته گذشته با پیگیری اعضاء، تفریغ بودجه 95 شهرداری به اتمام رسید و اعضای کمیسیون ها آن را بررسی کردند و مباحثی نیز در مورد شورای پنجم مطرح گردید در این راستا فعالیت شورای پنجم از تاریخ 12 شهریور به طور رسمی آغاز می شود.

در این جلسه لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض صدور پروانه کسب مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی(ره) تخفیف 80 درصدی برای خانواده های دارای فرزند معلول مطرح شد که به اتفاق آراء به شرط بررسی هر ساله حمایت این افراد در سازمان بهزیستی و کمیته امداد مورد تصویب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه لایحه اخذ مجوز 10 درصد کاهش عوارض علاوه بر تخفیفات دهه فجر نسبت به زمین شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران را قرائت کرد که این لایحه نیز با حداکثر آراء مورد تصویب قرار گرفت.

وی در مورد این لایحه توضیح داد: قرار شد عوارض یک میلیارد و 718 میلیون تومانی با این تخفیف به صورت نقدی پرداخت شود که شهرداری آن را پذیرفته است.

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری در ادامه لایحه نام گذاری یکی از میدان های شهر قم به نام امام رضا(ع) را مطرح کرد که از سوی ستاد دهه کرامت استان قم به شورا ارجاع داده شده بود.

وی تصریح کرد:در مورخ 10 / 3/ 89 در مصوبه شورای سوم قرار بود تقاطع بلوار عمار یاسر و 15 خرداد با نام ثامن الائمه نام گذاری گردد که در آن زمان به تصویب رسید در واقع قبل از بهره برداری از این طرح نام گذاری انجام گرفته بود.

با توجه به اعتراض اعضای شورا مبنی بر اینکه باید میدانی به نام امام رضا(ع) نام گذاری شود و نام گذاری تقاطع کافی نیست این لایحه به کمیسیون ارجاع داده شد.

گفتنی است لایحه ای در باره بررسی صورت جلسه قرارداد شهرک خودرویی و اخذ تعهد از طرف دوم قرارداد در خصوص انجام زیرساختها از سوی ذاکریان قرائت شد.

عواطف رستمی عضو شورای اسلامی شهر قم در باره این قرار داد عنوان کرد: ما مخالفتی با سرمایه گذاری نداریم اما اجازه ندهیم تجربه پروژه‌های سرمایه‌گذاری شکست‌خورده در قم تکرار شود.

وی گفت: این قرارداد دارای ابهاماتی است و ما ضمن حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف خواستار مراقبت بیشتری از پروژه های سرمایه گذاری و رفع ابهامات می باشیم بر این اساس باید به خوبی فازهای پروژه مشخص شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: برخی از افرادی که این واحدها را پیش خرید کرده بودند در صدد بازپس گیری سرمایه ها هستند و این ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

مصطفی سعادت طلب خاطرنشان کرد: در این قرار داد تاکید شده بود سرمایه‌گذار حق دارد پس از 30 درصد پیشرفت از کل پیش‌فروش این پروژه را آغاز کند که این منطقی است.

وی گفت: متممی که به قرارداد شهرک خودرو اضافه شده است برای شفاف سازی بوده تا کار با سرعت بیشتری انجام گیرد.

ملکی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: قرار بوده سرمایه‌گذار 30درصد پروژه را با 51 میلیارد تومان به بهره برداری برساند و بعد آن را پیش فروش نماید اما این گونه نشد.

آتش زر در این باره گفت: این طرح باید فاز به فاز انجام شود و نباید گفت که قرار داد دارای ابهام است چون روند کار را کند می کند و در آن خلل ایجاد خواهد کرد.

بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز عنوان کرد:باید از سرمایه گذاری حمایت شود اما نباید مغایرت در اسناد و جزئیات اجرایی پروژه ایجاد شود.

سامع معاون شهردار قم تصریح کرد: شهرک خودرویی در 6 فاز و چندین بلوک مورد بهره برداری قرار می گیرد در این طرح قرار بود سرمایه‌گذار با 50 میلیارد تومان آن را ادامه دهد اما تنها 30 واحد به فروش رسیده است.

گفتنی است این لایحه پس از بررسی های زیاد به تصویب رسید.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.