| کد خبر: 140585 |

رییس کمیسیون شوراها در مجلس خبرداد:

با تخلفات انتخابات شورای شهر در صورت اثبات برخورد می شود/صحت انتخابات شورای شهر تهران تایید شده است

کولیوند تصریح دارد با تخلفات انتخاباتی شورایشهر پنجم تهران در صورت اثبات برخورد می شود اما صحت انتخابات شورای شهر تهران تایید شده است.

تین نیوز

کولیوند تصریح دارد با تخلفات انتخاباتی شورایشهر پنجم تهران در صورت اثبات برخورد می شود اما صحت انتخابات شورای شهر تهران تایید شده است.

محمدجواد کولیوند  در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به شکایات معترضین به انتخابات شورای شهر، اظهار داشت: استانداری تهران گزارشی را برای وزارت کشور تهیه کرد و با توجه به اینکه تاریخ رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی بعد از صحت انتخابات به طور کلی در اختیار هیات مرکزی قرار می گیرد و هیات مرکزی به استناد بند "ج" ماده 61 وظیفه رسیدگی به شکایات پرونده ها را خواهد داشت، براساس آن استعلام کردند از وزارت کشور تا مجوزی را به استانداری و فرمانداری تهران بدهند تا این رسیدگی انجام شود.

وی افزود: نظر وزارت کشور این بود که بعد از صحت انتخابات نمی‌توان به پرونده‌ها و صندوق‌ها رسیدگی کرد.

کولیوند ادامه داد: نظر ما این است که بعد از انتخابات و بعد از اعلام صحت برگزاری انتخابات، رسیدگی نهایی به شکایات بر عهده هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراها است و قانون آن را تعیین کرده و باید موجبات این کار فراهم شود تا ما رسیدگی نهایی را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس متذکر شد: بعد از اعلام صحت انتخابات شورای شهر تهران، این شورا منعقد شده ولی رسیدگی به شکایات انجام می‌شود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: بعد از اعلام صحت انتخابات، رسیدگی به شکایاتی که مربوط به افراد است پیگری می‌شود و اگر افرادی تخلفی کرده باشند با آن‌ها برخورد می‌شود اما در صحت انتخابات خللی ایجاد نمی‌شود.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.