| کد خبر: 140453 |

تین‌نیوز گزارش می‌دهد

◄ ناتوانی مترو در تامین امنیت خط هشت

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت و شهرداری تهران مترو خط 8 به زودی افتتاح شود.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت و شهرداری تهران مترو خط 8 به زودی افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ابوالفضل قناعتی با اشاره به مزایای راه‌اندازی مترو خط 8 که منتهی به فرودگاه‌امام خمینی (ره) می‌شود، اظهار داشت: امیدوار هستم دولت و وزارت راه به نمایندگی از دولت و شهرداری دست در دست هم سریع‌تر خط 8 مترو را که از اهمیت بالائی برخوردار هست را راه‌اندازی کنند.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: از ابتدا قرار نبود خط 8 در مسیر فرودگاه قرار بگیرد، اما به هر تقدیر در حال حاضراین خط اکسپرس برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) لحاظ شده که امید می‌رود، افتتاح آن درگیر مسائل سیاسی نشود.

قناعتی با تاکید حفظ یک‌پارچگی در امور شهری،  ابراز  داشت: با حضور دولت در کنار شهرداری که چندان از عمر این دوره آن باقی نیست و ماموریت راه‌اندازی مترو نیز با شهرداری است، سود مضاعفی را به مردم برسانیم.

عضو پارلمان شهری تهران با بیان این مطلب که «شواری شهر در تمامی مراحل در کنار دولت و مدیریت شهری در سود رساندن به مردم باقی خواهد بود»، افزود: البته اختلاف نظر خاصی میان مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی از سوی شورای شهر احساس نشده و قطعا به زودی شاهد افتتاح مترو خط هشت که مراحل تست سرد و گرم را پشت سرگذاشته، خواهیم بود.

وی منافع مردم را اولویت کاری در هر بخش عنوان کرد و گفت: چنان‌چه گفته می‌شود بخشی از مسیر مترو ایمن نیست، کارشناسانی را به منظور رفع ابهام به بررسی این بخش بگمارند و با به نتیجه رسیدن، اقدامات اجرائی برای افتاح را به کار بگیرند تا مردم ناگزیر از پرداخت مبالغ گزاف در رسیدن به فرودگاه امام خمینی (ره) از تهران و شهرهای اطراف نباشند.

این اظهار نظر و گفته‌های شهردار تهران به منظور افتتاح خط 8 ، در روز 16 مرداد ماه در حالی به منتشر می‌شود که، یک مقام مسئول در وزارت‌راه و شهرسازی در خصوص اظهارات مسئولان شهرداری اعلام کرده، در جلسات مشترک با مسئولان شرکت مترو تهران مقرر شد طرح‌ ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام با توجه به هم‌جواری آن با آزادراه تهران- قم از سوی شرکت مترو تهران تهیه شود تا پس از بررسی شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی و در صورت نبود یا رفع ابهامات مورد تصویب قرار گیرد. در حال حاضر طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام که از سوی شرکت مترو تهران تهیه‌شده، مورد تأیید شورای فوق نمی‌باشد.

در بخش دیگری از سخنان این مقام مسئول آمده است متن ایرادات طرح ایمنی متروی فوق در قالب نامه‌ای به شرکت مترو تهران ارسال شده و شرکت مترو تهران، در تاریخ ۷ مردادماه سال جاری طرح ایمنی مربوط را به دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده، که با توجه به ایرادات فنی و ایمنی و عدم تایید کارشناسان شورا، قابل طرح در شورای عالی فنی امور زیربنایی نیست.

طبق صورت‌جلسه، شرکت مترو موظف است، ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به ارائه طرح ایمن‌سازی که توسط مشاور ذی‌صلاح تهیه‌شده باشد با لحاظ شرح خدمات مورد تأیید شورای عالی فنی اقدام نمایند تا وزارت راه و شهرسازی به قید فوریت، ضمن بررسی‌های لازم، موضوع را در شورای عالی فنی مطرح و نتیجه را اعلام کند.

به گفته این مقام مسئول،  طبق توافق طرفین درصورتی‌که طرح ایمنی ارسالی مورد تأیید قرار گیرد، ابتدا باید طرح ایمنی در خط مترو تهران-فرودگاه امام(ره) اجرا شود و پس از اتمام و بازرسی از طرح اجرایی، مسئولان شهرداری تهران برای انجام تشریفات بهره‌برداری از این خط اقدام کنند.

با این تفاسیر علیرغم اعلام شهرداری، در روز شانزدهم ماه جاری شاهد افتتاح این پروژه نخواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.