| کد خبر: 138544 |

چرا انتخابات میاندوره‌ای شوراها برگزار نمی‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی دلایل عدم برگزاری انتخابات میاندوره‌ای شوراها را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی دلایل عدم برگزاری انتخابات میاندوره‌ای شوراها را تشریح کرد.

محمدجواد کولیوند در خصوص وضعیت شوراهایی که انتخابات آن‌ها ابطال شده یا شوراهایی که منحل می‌شوند ، اظهار داشت : در تهران قاعده این موضوع متفاوت است ولی به طور کلی قائم مقامی شوراها در این مواقع بر عهده وزارت کشور است و به نیابت از وزارت کشور استانداری‌ها اقدام می‌کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانداری‌ها به نیابت از وزارت کشور قائم مقام شوراهای منحل شده می‌شود و شهردار را تعیین می‌کنند و 4 سال با قائم مقامی وزارت کشور و عاملیت استانداری امورات مربوط به شورای شهر پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در شوراها، انتخابات میان دوره‌ای نداریم، زیرا نیازی به برگزاری انتخابات نیست، افزود: ساز و کار برگزاری انتخابات شوراها پرمشغله است و نیازی نیست کشور را درگیر انتخابات کنیم.

کولیوند با بیان اینکه انتخابات میان دوره‌ای باید همزمان با یک انتخابات ملی برگزار شود، متذکر شد: با توجه به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هم برگزار می‌شود و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز بطور همزمان برگزار می‌شود، اگر قرار بر برگزاری انتخابات میان دوره‌ای باشد، باید همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان انجام شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان باشد، تنها یکسال از عمر شوراها باقی می‌ماند، به همین دلیل انتخابات میان دوره‌ای برگزار نمی‌شود زیرا برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای باید بیش از یکسال از عمر دوره شورا باقی مانده باشد.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال 98 برگزار می‌شود و یکسال بعد از آن مهلت پنجمین دوره شوراها پایان می یابد، به همین دلیل انتخابات میان دوره ای برگزار نمی‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این روند در قانون انتخابات باید تغییر کند یا خیر؟، گفت: برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای، هزینه‌های به کشور تحمیل می‌شود در حالی که یکسال از عمر دوره شورا باقی مانده است و با این شرایط که مدت کوتاهی باقی مانده به صرفه نیست که انتخابات برگزار شود.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.