| کد خبر: 136918 |

واکنش شهرداری به اظهارات شورای شهر

ناصر امانی، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

تین نیوز

ناصر امانی، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

به گزارش ایران خبر،   ناصر امانی پس از اظهارات اعضای شواری شهر تهران، با بیان اینکه برخی اظهارات مطرح شده بازتاب رسانه ای دارد، گفت: برای اولین بار شورای شهر به دبیر شورایاری اجازه داد ۳۵ دقیقه صحبت کند در حالی که در حق شهردار منطقه ۲۱ جفا شد و این درحالیست که شهردار منطقه ۲۱ در زمان مدیریت خود پروژه‌های ترافیکی بزرگی را افتتاح کرده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای پروژه‌های این منطقه، گفت: بدون شک به دلیل محدودیت بودجه مشکلاتی در راس اقدامات قرار دارد ولی باز شدن گره‌های ترافیکی اولویت دارد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بارها در صحن شورا مطرح کرده‌اند که از  ۶ ماه گذشته تاکنون قالیباف به شورا نیامده است، گفت: وی تا آخر خردادماه با امضای چمران برای ریاست جمهوری به مرخصی رفته بودند و ۳۵ روز است به سر کار برگشته‌اند و شهردار تهران هفته گذشته با اعضای شورای کنونی و جدید جلسه داشتند و دیروز نیز بزرگترین مجموعه فرهنگی جهان را افتتاح کردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قرار است یکشنبه هفته آینده شهردار تهران به شورا بیاید و شهردار تهران هیچ معذوریتی برای حضور در صحن شورا ندارند با بیان اینکه برخی اعضای شورا در آخر دوره به یاد شهرفروشی افتاده‌اند، گفت: امروزه پروژه‌های شهرسازی به صفر رسیده و فقط در بافت فرسوده تعداد انگشت شماری پروانه ساخت صادر می‌شود به همین دلیل نمی‌دانم چرا اینگونه سخن می‌گویید و این رکود هم ناشی از اعمال مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ساخت و ساز تهران است.

معاون شهردار تهران گفت: بر اساس مقررات وضعیت فعالیت‌های شهرسازی تعطیل شده است و در خصوص ضریب کا نیز باید بگویم این ضریب به صورت سیستمی در شهرسازی پیاده شده است.

امانی به فعالیت یک واحد نانوایی در مجتمع مسکونی منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: این نانوایی تعطیل شده و نمی‌دانم چرا شما اصرار دارید یک آپارتمان را در یک مجموعه مسکونی که متعلق به یک جانباز است را تعطیل کنیم و این پرونده یک مشکل اجتماعی است و این شخص هم با ما و شهردار رابطه‌ای ندارد و به دلیل بار اجتماعی نمی‌توانیم نبست به قلع و قمع این مسکن اقدام کنیم.

امانی با اشاره به فعالیت‌ قرارگاه امام رضا(ع)، گفت: قرارگاه امام رضا (ع) در زمینه مبارزه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به شهرداری تهران کمک می‌کند و این نهاد در حال کمک به آسیب‌های اجتماعی در سایر استان‌ها و شهرها همچون ایلام و سیستان و بلوچستان و غیره است.

معاون شهردار تهران گفت: در شهر تهران هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهیه البسه و لوازم تحصیل برای نیازمندان با شهرداری همکاری می‌کند و هیچ وابستگی به شهرداری ندارد و اگر کمکی هم دریافت کرده بدون شک در چارچوب قانون بوده است و مجتمع‌های بهاران نیز در راستای قانون شوراها در مسیر خصوصی‌سازی قرار دارند و مدیریت شهری جدید می‌تواند با توجه به مغایرت منافع، قرارداد را با قرارگاه فسخ کند.

 

منبع: ایران خبر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.