| کد خبر: 136801 |

حواشی خط 7 مترو به جلسه بعد شورا کشیده شد

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در خصوص خط 7 مترو بیان کردند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در خصوص خط 7 مترو بیان کردند.

هابیل درویش با حضور در جلسه سیصد و پنجاه و هفتم شورای شهر چهارم با بیان اینکه در این دوره با کمک شورای شهر 100 کیلومتر مترو ساخته شد، گفت: در هیچ کجای دنیا شهری پیدا نمی‌کنید که بیشتر از 10 الی 12 کیلومتر مترو در سال ساخته شود.

وی با بیان اینکه 450 میلیون یورو معادل 2000 میلیارد تومان پول لازم است تا واگن‌های مورد نیاز مترو خریداری شود، تصریح کرد: خوشبختانه خط 7 مترو برای شهر تهران برکاتی داشت به گونه‌ای که از خیابان بریانک تا 17 شهریور که خاک بسیار سستی دارد تحکیم شده است.

بنابراین گزارش همچنین محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه انصافا در دوره چهارم شورای شهر توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی شد، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات مالی و پرداخت سینوسی اعتبارات باعث شد که در شش ماهه دوم 93 و شش ماهه اول 94 کار به کندی پیش رود و اگر این مشکلات نبود حتما طبق برنامه همه خطوط در زمان مشخص افتتاح می‌شد.

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید برنامه دقیق زمانبندی شده ایجاد کند که همه اجزای پروژه قابل بهره برداری باشد گفت: اینکه خط 7 مترو را با یک پنجم ایستگاه‌ها به بهره برداری برسانیم درست نیست.

وی با بیان اینکه نباید به خط فرودگاه امام خمینی، خط 8 بگوییم گفت: نامگذاری خط 8 بر روی این خط اشتباه است. چرا که بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری خط فرودگاه امام خمینی (ره)، خط توسعه‌ای خط 1 است.

اسماعیل دوستی نیز با بیان اینکه باید جلسه دیگری برای بررسی وضعیت خط 7 مترو برگزار شود گفت: در حال حاضر دقایق پایانی جلسه را می‌گذرانیم که بسیاری از سوالات و پاسخ‌ها مانده است و باید جلسه دیگری با حضور رسانه‌ها برگزار شود تا به تمام شبهات خط 7 مترو پاسخ داده شود.

وی افزود: جدای از این مسئله پیمانکارها نیز از نحوه پرداخت‌ها گلایه دارند که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل نیز با بیان اینکه ساخت خط 7 مترو یک کار ارزشمند و بزرگ است، گفت: دو دستگاه TBM از دو طرف تونل خط 7 را حفر کردند و باید اذعان شود در توسعه مترو قالیباف نقش بی بدیلی داشته است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مچ گیری نیستیم، گفت: 40 درصد منابع شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته شده است و این نشان دهنده حمایت ویژه از این خط مترو است.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه با جمع بندی انجام شده مقرر شد در جلسه سه شنبه هفته آتی بار دیگر موضوع خط 7 مترو و حواشی آن بررسی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.