| کد خبر: 112534 |

عملیات اجرایی تراموای تبریز با پایان مراحل مطالعاتی آغاز می‌شود

تین‌نیوز|  رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به مراحل کلی پروژه تراموای تبریز گفت: تراموای تبریز در مراحل مطالعاتی و بررسی است که مسیرهای این پروژه مشخص شده و با پایان مراحل مطالعاتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


 شهرام دبیری ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در موارد متعدد مصوبات شورای اسلامی شهرها عوارض را لغو کرده است اظهار داشت: با توجه به اینکه مصوبات دیوان عدالت اداری قابلیت اجرایی دارد، این رأی موجب کاهش 20 درصدی از درآمدهای شهرداری از محل عوارض محلی می‌شود.

وی افزود: در اکثر شهرهای جهان حداقل 50 درصد درآمد شهرداری‌ها از طریق عوارض تأمین می‌شود که باید با وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی به سمت باز تعریف محل درآمد شهرداری‌ها حرکت شود.

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به تصویب طرح جامع تبریز در شورای عالی شهرسازی تصریح کرد: این طرح برخلاف مصوبات شورای شهر بوده و ایرادات فراوانی دارد به طوری که در این طرح توسعه شهر تبریز نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: در مورد طرح جامع تبریز باید کمیسیون‌های مربوطه شورای شهر فعال بوده و ایرادات طرح را بررسی کرده و به صورت یک طرح جامع مطرح کنیم چراکه طرح جامع فعلی تبریز به نفع شهر و آینده تبریز نیست.

در ادامه این جلسه، شهردار تبریز با بیان اینکه مترو نخستین اولویت توسعه و عمران شهر تبریز است اظهار داشت: پیگیری فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز در محدوده مرکزی شهر، در مراحل تست‌های گرم‌ و ‌سرد واقع شده و به زودی آماده مسافرگیری در مرکز شهر خواهد شد.

وی افزود: فاز دوم قطار شهری تبریز با توجه به اینکه مشکل خاصی در بحث تملک ایستگاه‌ها ندارد، تداوم داشته و حفاری حدود چهار کیلومتر آن به پایان رسیده است.

صادق نجفی همچنین با اشاره به مراحل کلی پروژه تراموای تبریز گفت: تراموای تبریز در مراحل مطالعاتی و بررسی است که مسیرهای این پروژه مشخص شده و با پایان مراحل مطالعاتی، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.