| کد خبر: 157308 |

مقیمی در بازدید از کانون های اطراف فرودگاه امام(ره):

لزوم چاره اندیشی دستگاه های مسئول برای کانون‌های بدبوی اطراف فرودگاه امام(ره)

استاندار تهران گفت: دستگاه های متولی برای رفع بوی پسماندهای جنوب تهران چاره اندیشی کنند، می توان با توسعه فضای سبز بوی نامطبوع منطقه را از بین برد.

تین نیوز
عصر پنجشنبه استاندار تهران به همراه مدیران کل محیط زیست و آبفای استان ، فرمانداران ری، تهران و اسلامشهر به منظور رصد و آنالیز برخی از مراکزی که به عنوان کانون بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) در محدوده جنوب غرب استان تهران و در نزدیکی شهرستان اسلامشهر شناسایی شده اند راهی این مناطق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، محمد حسین مقیمی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه جنوب تهران علاوه بر اینکه دارای صنایع زیادی است پسماندهای زیادی هم به این مناطق سرازیر می شود ،گفت: رودخانه های شمال تهران نیز با ورود به این منطقه بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزوده اند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان برنامه های خوبی را در این زمینه در دست اجرا دارد که تصفیه خانه بزرگ آب و فاضلاب جنوب تهران از جمله مهمترین این طرح ها است،افزود: فاز نخست این تصفیه خانه راه اندازی شده است و فاز دوم آن نیز در آینده نزدیک اجرا می شود.

مقیمی ادامه داد: تعدادی از واحدهای دامداری و کشاورزی این منطقه نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا اقدامات و قوانین زیست محیطی را به خوبی اجرا و به موقع عملیاتی کنند و با کاشت درخت و توسعه فضای سبز بوی نامطبوع منطقه را از بین ببرند.

استاندار تهران اقدامات محیط زیست استان تهران در شناسایی و پی گیری موضوعات مربوط به کانون های بوی اطراف فرودگاه امام را مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: محیط زیست استان تهران، مسائل زیست محیطی جنوب تهران را به طور جدی دنبال خواهد کرد و به تمامی فرمانداران استان نیز تکلیف شده است تا اقدامات مستمر را در این زمینه انجام دهند.

مقیمی با اشاره به اینکه شهرداری تهران نیز سعی دارد تا با اجرای طرح تفکیک پسماند زباله از مبدا از آلودگی های جنوب تهران بکاهد ، اظهار داشت: با اجرای این طرح 25 درصد از از پسماندهایی که به جنوب شهر سرازیر می شود، کاهش خواهد یافت.

استاندار تهران در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه از هم اکنون جلسات مربوط به درختکاری و توسعه فضای سبز در استانداری تهران برگزار می شود ، افزود: تمامی ارگان ها مسئول شده اند تا در افزایش فضای سبز اهتمام بیشتری را داشته باشند.

وی با اشاره با اینکه میانگین فضای سبز برای هر شهروند 15 متر است و شهرستان های استان تهران باید در توسعه فضای سبز به سطح طرح های جامع و هادی برسند ،افزود: برخی از شهرستان های استان تهران به این سرانه رسیده اند و برخی نیز که به این سطح از میانگین نرسیده اند سعی می کنیم با توسعه فضای سبز به شرایط مطلوبی دست یابند.

استاندار تهران ادامه داد: اجرای کمربند فضای سبز نیز از اولویت های دیگر دولت در شهر تهران محسوب می شود که سازمان جنگل ها و مراتع و شهرداری به عنوان متولی این امر سعی در اجرای آن را دارند.

کیومرث کلانتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه رفع معضل بوی اطراف فرودگاه امام برای دولت اهمیت ویژه ای دارد ،گفت: فرودگاه امام چهره ورودی پایتخت بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین افزود : با پیگیری های محیط زیست تا پایان سال سیستم تصفیه پساب دامداری های اطراف این منطقه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل محیط زیست استان تهران بازدید امروز استاندار تهران از کانون های بوی اطراف فرودگاه امام را مهم دانست و گفت: دستورات امروز آقای استاندار قطعا در جلسات کارشناسی و کارگروه هوای تهران پیگیری و اجرا خواهد شد.

کلانتری در ادامه گفت:در کنار کانون های شناسایی شده و پی گیری اقدامات مربوطه، تمرکز نیروهای محیط زیست جهت جلوگیری و برخورد با ضایعات سوزی ، پسماند سوزی و لاستیک سوزی‌ها همچنان ادامه دارد و از طرفی اکیپ ویژه‌ای در خصوص موضوع بوی اطراف فرودگاه از مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران تشکیل شده است و بررسی و پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه در دستور کار دارد.

وی در پایان اظهار داشت : همکاری دستگاه های اجرایی استان ، فرمانداری ها و شهرداری تهران، اقدامات واحدهای صنعتی و تولیدی ، همراهی خود مردم و پیگیری های محیط زیست بی تردید در حل این معضل راهگشا خواهد بود.

گفتنی است موضوع پایش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) در محدوده جنوب استان تهران مدتی است به عنوان یک مسئله جدی از سوی نهادهای مسئول همچون استانداری تهران، محیط زیست استان تهران، فرمانداری های تهران، ری و اسلامشهر مورد توجه است به طوری که چند کانون در این منطقه شناسایی شده است.

این گزارش می افزاید: مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب شهر کهریزک از توابع شهرستان ری در ابتدای جاده قدیم تهران - قم واقع شده است. این مرکز با مساحتی نزدیک به یکهزارو 400 هکتار از سال 1355 پذیرای پسماند شهر تهران بوده است. همه روزه به طور متوسط بیش از 7000 تن پسماند وارد این مرکز می شود که منبع اصلی بوی نامطبوع در این محدوده محسوب می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.