| کد خبر: 143260 |

برگزاری دوره آموزشی نگهداری از باند پروازی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

سرپرست اداره کل دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از برگزاری دوره آموزشی نگهداری از باند پروازی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از برگزاری دوره آموزشی نگهداری از باند پروازی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، حمیدرضا نصرتی اظهار کرد این دوره آموزشی با موضوع نحوه نگهداری از باند پروازی و حفاظت از آن در برابر آسیب های ناشی از برخورد تایر هواپیما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) طی روز جاری درحال برگزاری است .

وی گفت : برخورد تایر هواپیما با باند پروازی و چسبندگی آن می تواند موجب آسیب دیدن باند شود که این مشکل باید با نظافت باند پروازی که خود نیازمند دستورالعمل ها ، تجهیزات و آموزش های ویژه است، رفع گردد.

نصرتی با بیان اینکه باند پروازی که دچار آسیب شده باعث وارد آمدن صدمات جدی به هواپیماها می شود گفت : این مساله سبب می شود تا اعتبار فرودگاه خدشه دار شود، لذا امر نگهداری از باند پروازی بسیار مهم و ضروری است و در کشورهای خارجی برای نگهداری از باند پروازی دستورالعمل های دقیق و سختگیرانه ای تدوین تا جلوی آسیب به باند و هواپیما گرفته شود.

وی افزود باتوجه به ماموریت های مهم و اهمیت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصمیم گرفتیم تا دانش و توانمندی خود را در زمینه نگهداری سطوح پروازی ارتقا دهیم و در همین راستا یکی از کارشناسان خبره سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) به نام "دیتر پید" که کار آموزش استانداردهای فرودگاهی را در سطح جهان انجام می دهد برای برگزاری یک دوره آموزشی به کشور دعوت کردیم.

سرپرست اداره کل دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : این دوره آموزشی با موضوع استانداردهای ایمن سازی و پاکسازی باند پروازی و در کنار آن مسائل مرتبط با ترمینال، تجهیزات ترمینال و طول عمر تجهیزات برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

نصرتی اضافه کرد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) علاوه بر برگزاری این دوره برای مدیران و پرسنل خود، پس از هماهنگی با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، این دوره آموزشی را برای مدیران و پرسنل سایر فرودگاه های کشور نیز برگزار می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.