| کد خبر: 138170 |

◄ اعلام مسیر جدید دسترسی به ترمینال فرودگاه امام(ره)+نقشه

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تشریح دلایل و اهداف تغییر مسیر دسترسی به ترمینال فعلی فرودگاه امام، بهترین مسیر ورود به این ترمینال را معرفی کرد.

تین نیوز

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تشریح دلایل و اهداف تغییر مسیر دسترسی به ترمینال فعلی فرودگاه امام، بهترین مسیر ورود به این ترمینال را معرفی کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حسین سلیمان‌بیگی گفت: همانطور که در اطلاعیه اخیر شهر فرودگاهی عنوان شد، تغییراتی در مسیر دسترسی به ترمینال شماره یک ایجاد شده است و در شرایط کنونی امکان تردد خودروهای شخصی در محدوده جلوی ترمینال (پروازهای ورودی و خروجی) وجود ندارد و پارکینگ طبقاتی (پارکینگ شماره یک) نیز تا اطلاع ثانوی پذیرش خودرو نخواهد داشت.

وی مهمترین دلیل این اقدامات را بالا بردن سطح امنیت و رفاه مسافران اعلام کرد و گفت: با توجه به اتفاقات پیرامونی کشور و منطقه، به‌وجود آوردن شرایط مطمئن‌تر، بهسازی شرایط فرودگاه و برنامه‌های توسعه‌ای، اعمال این تغییرات ضروری است.

سلیمان‌بیگی در توضیح نحوه دسترسی به ترمینال توضیح داد: مسافران و مراجعان محترم به فرودگاه باید برای توقف خودروهای خود و سوار و پیاده کردن مسافران از پارکینگ شماره 3 شهرفرودگاهی استفاده کنند. پارکینگ شماره 3 با ظرفیت پذیرش 9000 خودرو در ضلع جنوبی اسپاین و در مجاورت هتل ایبیس و نووتل (روبه‌روی ترمینال) قرار گرفته است که تابلوهای راهنما در طول مسیر جهت راهنمایی بیشتر مسافران نصب شده است.

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره مهیا کردن شرایط آسان‌تر برای مسافران گفت: پل ارتباطی که دارای آسانسور و پله‌برقی است مسافران را به راحتی از پارکینگ به سمت ورودی‌های ترمینال و بالعکس هدایت می‌کند. همچنین تیمی تحت عنوان «همیار مسافر» در نقاط مختلف پارکینگ و پل ارتباطی مستقر هستند تا اطلاع‌رسانی، راهنمایی و در صورت نیاز، کمک به افراد ناتوان و کم‌توان برای جابه‌جایی وسایل و چمدان‌های‌شان را عهده‌دار باشند.

سلیمان‌بیگی با اعلام فعالیت 1500 تاکسی استاندارد و باکیفیت به‌طور شبانه‌روزی در فرودگاه امام(ره)، از عموم مردم تقاضا کرد تا جایی که امکان دارد به‌‌جای استفاده از خودروهای شخصی از تاکسی‌های دارای آرم فرودگاه استفاده کنند چراکه تنها این خودروها قادر به تردد تا جلوی درب‌های ورودی ترمینال هستند.

وی در پاسخ به این سوال که این شرایط تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: این شرایط وابسته به پارامترهای مختلفی است که برخی از آن‌ها خارج از محیط فرودگاه بر ما تاثیر می‌گذارد، بدون در نظر گرفتن آن‌ها نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم. ولی آنچه مسلم است، ما به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که این محدودیت‌ها به کمترین میزان برسد.

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین ورود و توقف خودروها در پارکینگ شماره 3 برای زمان 10 دقیقه رایگان است تا افرادی که فقط قصد سوار یا پیاده کردن مسافر خود را دارند، هزینه‌ای پرداخت نکنند. به‌زودی نیز در بخشی از مسیر ترددی مسافران در پارکینگ شماره 3 سایبان ایجاد خواهیم کرد تا در شرایط مختلف جوی آرامش مراجعان مختل نشود. همچنین به‌زودی سیستم اطلاع‌رسانی پرواز (FIDS) و سیستم صوتی در محدوده پارکینگ 3 نصب خواهد شد و تجهیزات رفاهی دیگری نیز در این محوطه و مسیر راه‌اندازی می‌شود.

حسین سلیمان‌بیگی در پایان ضمن عذرخواهی به خاطر مشکلات احتمالی در مسیر جدید دسترسی به ترمینال، از مسافران درخواست کرد حتما به‌صورتی برنامه‌ریزی کنند که ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشند، از راننده خودروهای عمومی بخواهند که آنها را در پارکینگ شماره 3 و ورودی پل ارتباطی پیاده ‌کنند، همچنین در صورت استفاده از خودروی شخصی پس از پارک خودرو برای جابه‌جایی بین پارکینگ شماره 3 و ترمینال و بالعکس از اتوبوس‌هایی که به‌صورت رایگان و ۲۴ ساعته فعالیت دارند استفاده کنند.

به گفته مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) زمان حرکت هر اتوبوس کمتر از 5 دقیقه برنامه‌ریزی شده و باتوجه به طول مسیر زمان رسیدن به ترمینال یا پارکینگ حداکثر بین 10 تا 15 دقیقه است.

1 (2)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.