| کد خبر: 135230 |

ساخت شهر مدرن دانشگاه تهران در فرودگاه امام خمینی (ره)

رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران با توجه به جامعیت‌اش می‌تواند در همه زمینه‌ها همکاری در این زمینه کمک و رشد پیدا کند.

تین نیوز

رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران با توجه به جامعیت‌اش می‌تواند در همه زمینه‌ها همکاری در این زمینه کمک و رشد پیدا کند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به گفته محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران گفت: در واقع این دومین جلسه‌ای است که میان دانشگاه تهران و شرکت فرودگاهی امام خمینی است که برگزار می شود و خوشبختانه این تفاهم‌نامه شروع خیلی خوبی است که به ما کمک می‌کند تا توان دانشگاه تهران در این حوزه را به مردم و جامعه نشان دهیم.

 

وی ادامه داد: استفاده از پایان نامه‌های دانشگاهی در راستای استفاده از نوآوری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌تواند به قدری ایده جدید در اختیار این شرکت بگذارد که سرمایه‌گذار را به ناچار به سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی کند.

 

رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع می‌تواند کارهای بسیاری در جهت تحقق این اهداف انجام دهد. در واقع دانشگاه تهران با توجه به جامعیت‌اش می‌تواند در همه زمینه‌ها همکاری در این زمینه کمک و رشد پیدا کند.

 

نیلی در ادامه هدف این پروژه را الگوسازی بر اساس محیط فرودگاهی خواند و گفت:هدف این طرح الگوسازی است که بر اساس آن یک محیط معمولی فرودگاهی تبدیل به یک محیط شاد و مفرح برای کسانی شود که به دلایل مختلف به آن ورود پیدا می کنند.

 

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با ایجاد این طرح در حوزه‌های مختلف از طرح‌های پژوهشی گرفته تا انتشارات و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری زمینه کار مشترک را میان دانشجویان ایجاد و تقویت کنیم.

 

رییس دانشگاه تهران عنوان کرد: در این پروژه  قرار است یک شهر را به فرودگاه امام خمینی (ره) اضافه کنیم تا بتوانیم از بستر دانشگاهی، یک فضا با پتانسیل بالا در شهر فرودگاهی که وجود دارد با ایده‌های نوآورانه می‌توان آن را توسعه داد به جامعه شناساند.

 

نیلی ادامه داد: بایستی از ظرفیت این دانشگاه برای نوآوری استفاده کنیم و برای این طرح ما به عنوان دانشگاه تمام توان و تجربه خود را در قالب پایان نامه ارشد و دکتری است می‌توانیم در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بگذاریم تا در جهت استفاده از ایده‌های جدید از آن بهره‌مند شود.

 

رییس دانشگاه تهران یادآورشد: امروزه در کشور ساخت و سازهای بسیاری صورت می‌گیرد، اما واقعیت امر این است که متاسفانه ساخت و ساز مترادف با توسعه نیست؛ ما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به دنبال توسعه انسان محور و پایدار هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.