| کد خبر: 93335 |

◄ هفته گذشته و آغاز طرحی که رانندگان ماه‌ها در انتظار آن بودند

تین‌نیوز| اواخر سال گذشته بود که زمزمه‌های بخشودگی معوقه جرایم رانندگی به گوش رسید اما، تا اجرای این طرح هم‌چنان که مطلعید ماه‌ها زمان نیاز بود که خوشبختانه اوایل هفته گذشته خبرساز شد، از این رو یکی از مسئولان پلیس راهور ناجا در این‌باره اظهار نظری داشته که در ادامه به آن اشاره شده است.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از آغاز اجرای طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال 94 خبر داد.
 
سرهنگ احمد کرمی، با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقرر شد تا در صورتی که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 اقدام کنند، 2 برابری دیرکرد آنها بخشوده می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که «بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذرماه سال 95 اگر جرایم معوق رانندگی خود را تا پایان سال 94 پرداخت کنند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به جای پرداخت جریمه 2 برابری، اصل مبلغ را بپردازند»، افزود: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند، به طور سیستمی از اول دی ماه مجددا جریمه 2 برابری برای آنها اعمال می‌شود.

بخش قابل توجهی از تردد در خیابان ولیعصر باید به اعماق زمین منتقل شود
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که مدیریت‌شهری به حفظ ویژگی‌های منحصر به‌فرد خیابان حضرت ولیعصر(عج) توجه دارد، گفت: وضعیت سطح خیابان به دلیل این حجم از تردد، شرایط خوبی ندارد.
 
سیدجعفر تشکری‌هاشمی اعلام کرد: خیابان حضرت ولیعصر (عج) یکی از خیابان‌های تاریخی با منظر زیست‌محیطی و شهری بسیار پر جاذبه است که به‌عنوان ظرفیت زیست‌محیطی شهر و یک معبر بسیار زیبای شهر تهران مورد توجه مدیریت‌شهری است از این رو معضل حجم ترافیک سطح این خیابان از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تردد انبوه خودروها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی به نوعی چشم‌اندازهای زیبای خیابان ولیعصر(عج) و حتی حیات درختان چنار را به دلیل تولید بیش از حد گازهای آلاینده خودروها به نوعی در معرض تهدید قرار داده‌اند.

حادثه شهران تلنگری بر مدیریت شهر تهران 
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران انفجار لوله گاز در منطقه شهران را هشدار جدی برای تمامی نهادها و مسئولان دانست و گفت: این اتفاق تلنگری بر مدیریت بحران شهر تهران بود.
 
محمد سالاری آتش‌‌سوزی در محله شهران واقع در غرب تهران هشداری بود برای تمامی نهادها، سازمان‌‌ها و مسوولان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: به‌دلیل تحقق نیافتن مدیریت یک‌پارچه شهری شاهد موازی‌‌کاری تمامی نهادهای خدمت‌گذار در شهر هستیم و اطلاعات مربوط به آب، گاز، تلفن، برق، شبکه راه‌‌ها و مترو در اختیار یک نهاد واحد جمع‌آوری نشده‌اند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که، «تاسیس رصدخانه شهر تهران در سال‌های اخیر کاری پسندیده بود»، تصریح کرد: متاسانه با وجود ایجاد وضعیت نرم‌افزاری قابل‌‌توجهی برای ارائه داده‌های مربوط به تمامی سازمان‌ها و نهادهای شهر تهران، درحال حاضر معدود سازمان یا نهادی نسبت به ارائه اطلاعات خود به رصدخانه اقدام کرده است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اتوبوسرانی تهران
دبیربرنامه سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد.
 
ضیایی‌پور در ارتباط با این اتفاق، اظهار داشت: شرکت واحد اتوبوسرانی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص تدوین کرده و پس از پایان اصلاحات آن، به امضای دو طرف خواهد رسید.
 
وی در اشاره به مفاد تفاهم‌نامه‌ای که مقرر است میان این شورا و شرکت واحد اتوبوسرانی امضا شود، افزود: بر این اساس شرکت‌ واحد یک دستگاه اتوبوس تحت عنوان اتوبوس فرهنگی را در اختیار این شورا قرار می‌دهد تا بتوان آن را در اختیار سمن‌های فعال‌ خود در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد قرار داد.
 
ضیائی‌پور با بیان این‌که، «این احتمال وجود دارد که یک دستگاه اتوبوس دیگر نیز به این دلیل در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد»، گفت: مقرر شده 30 تا 40 ایستگاه اتوبوس برای نصب بنرهای مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در اختیار این سازمان قرار گرفته و از ظرفیت اتوبوس‌های ‌BRT نیز برای نصب استیکرهای حوزه پیشگیری استفاده شود.

افزایش سقف خسارت بدون کروکی از اول تیرماه
طبق توافق بیمه مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی از اول تیرماه سال جاری سقف خسارات بدون کروکی تصادفات رانندگی تا پنج میلیون و صد هزار تومان افزایش می‌یابد.
 
براساس توافق جدید بیمه‌مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی از روز اول تیرماه سال 95 سقف خسارات بدون کروکی تصادفات رانندگی افزایش پیدا می‌کند.
 
برهمین اساس شرکت بیمه‌مرکزی ایران در این باره در بخش‌نامه‌ای اعلام کرده که: با دسترسی بیمه‌مرکزی و شرکت‌های بیمه‌گر به بانک‌اطلاعاتی نیروی‌ انتظامی، امکان پرداخت خسارت مالی تصادفات تا سقف 5/1 میلیون تومان بدون نیاز به کروکی پلیس در همه شرکت‌های بیمه، فراهم شده است.
 
این درحالی است که بیمه‌مرکزی و پلیس تنها مقوله تقلبات بیمه‌ای را مدنظر قرار داده‌اند و اعتقاد دارند با اتصال صنعت بیمه به بانک اطلاعاتی پلیس این مشکل حل خواهد شد و بیمه مرکزی بدون توجه به اشکالات اجرایی این طرح را برای اجرا به شرکت‌های بیمه تحت امر خود ابلاغ کرده است.

لزوم کاهش سن معاینه‌فنی خودروها در کشور به دو سال
رئیس کمیسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی بر لزوم کاهش سن معاینه‌فنی خودروها در کشور به دو سال تاکید کرد.
  
مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به این نکته که لایحه هوای پاک به‌زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: کاهش سن معاینه‌فنی خودرو به دو سال از مهم‌ترین موارد بررسی شده در این لایحه است.
 
وی در ارتباط با ضرورت کاهش سن معاینه‌فنی خودرو، تصریح کرد: در دوره نهم مجلس لایحه هوای پاک که مهم‌ترین بخش آن را کاهش سن معاینه‌فنی خودرو بود به صورت اصل 85 در دستور کار مجلس قرار گرفت، این لایحه هرچند به صورت اصل 85 بررسی شد اما اقدامات نهایی جهت تصویب آن صورت نگرفت.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت تصویب چنین لایحه‌‌ای در کشور، گفت: در لایحه هوای پاک سن معاینه‌فنی خودروهای صفر از 5 به 2 سال کاهش پیدا کرد، در واقع این تصمیم در راستای کاهش آلودگی ناشی از خودروها اتخاذ شد

حادثه شهران عملیات تروریستی نبوده است
سرپرست دادسرای امور جنایی علت حادثه شهران را اعلم کرد.
 
قاضی محمد شهریاری، رانش زمین را علت اصلی بروز حادثه شهران دانست.
 
وی در ادامه با اشاره به بررسی‌های گسترده پیرامون این حادثه، اظهار داشت: پس از بررسی کارشناس فنی،‌ مشخص شد علت حادثه شهران،‌ رانش زمین بوده که به دنبال آن خط لوله گاز منطقه منفجر شده است.
 
شهریاری با بیان این‌که «هنوز علت رانش زمین مشخص نیست، اما بررسی و تحقیقات ادامه دارد»، افزود: دلیل فوت دو تن از کارکنان مترو در دست بررسی است.

روند نوسازی تاکسی‌ها با گران شدن قیمت خودرو متوقف نمی‌شود
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر عزم جدی مدیریت شهری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت گفت: نمی‌توانیم به بهانه گران شدن خودرو فرایند نوسازی را به‌طور کامل متوقف کنیم.
 
سیدجعفر تشکری‌هاشمی با تشریح وضعیت گران شدن نرخ خودرو، گفت: در سال گذشته  باهمکاری وزارت‌کشور، بانک‌های عامل و اتحادیه تاکسیرانی، هماهنگی بین بخشی خوبی انجام شد و پرونده نوسازی تاکسی‌ها در ستاد مدیریت سوخت کامل شد.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات خودروهای فرسوده، گفت: اطلاعات  بیش از 12هزار خودروی فرسوده در اختیار ستاد مدیریت‌سوخت قرار داده شد تا فرایند نوسازی خودروها به انجام رسد.
 
وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با خودروسازان، افزود: گام بعدی ما درراستای این هدف هماهنگی با خودروسازان بود چرا که زمانی که قیمت خودرو یا قیمت سوخت افزایش پیدا می‌کند قیمت کرایه تاکسی متناسب با این شرایط تغییر نکرده واین مسئله بر معیشت زندگی رانندگان تاکسی تاثیر گذاشته است.

مترو نقشی در ایجاد انفجار شهران نداشته
معاون شهردار تهران در توضیح جزییات انفجارلوله گاز در منطقه شهران، گفت: انفجار لوله گاز باعث تخریب تونل مترو شده است و حفاری مترو نقشی در ایجاد انفجار نداشته است.
 
سیدجعفر تشکری‌هاشمی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: انفجار لوله گاز علاوه بر تخریب تونل مترو، یک واحد اداری خالی از سکنه را دچار حریق کرد و 3 الی 4 واحد مسکونی نیز دچار خساراتی مانند شکستگی در و پنجره شدند.
 
وی در ادامه بابیان این‌که «حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران در ساعت 4:30 بامداد روز جمعه به دلیل حفره‌ای در لوله گاز 18 اینچی که از این معبر عبور کرده ،اتفاق افتاده است، گفت: نشست زمین در طول زمان شده باعث ایجاد حفره در لوله گاز شده است و این مهم سبب شده  گاز به لایه‌های زیرین خاک نشت کرده و در اثر جرقه ناشی از قطع شدن سیم‌های زیر لوله انفجار صورت گیرد.

تبریز، سازنده واگن‌های مترو در کشور
استاندار آذربایجان شرقی متروی تبریز را جزو طرح‌های بسیار مهم استان دانست و گفت: با تمام توان از این طرح حمایت می‌کنیم تا عقب‌ماندگی‌های گذشته چه در زمینه ساخت خطوط مترو و چه از نظر تجهیزات و واگن‌ها جبران شود.
 
اسماعیل جبارزاده در دیدار با مسوولان شرکت واگن‌سازی CSR چین، با قدردانی از همکاری‌های این شرکت با سازمان قطار شهری تبریز، افزود: امیدواریم با گسترش این همکاری‌ها، بخش عمده‌ای از ساخت و مونتاژ واگن‌های مترو در تبریز انجام شود. وی با اشاره به اینکه در این زمینه با مسوولان وزارت کشور مذاکره شده است، گفت: آمادگی داریم تمام واگن‌های متروی مورد نیاز کشور در تبریز ساخته شود، اما اگر این امکان‌پذیر نبود خواستار ساخت واگن‌های متروی تبریز در خود تبریز هستیم.
 
وی با بیان این‌که «مذاکرات ما در این زمینه ادامه دارد»، افزود: اگر شرکت چینی تبریز را برای ساخت واگن‌های مترو انتخاب کند دست ما برای حمایت بازتر خواهد شد و شرکت آکیاخودرو نیز باید مقدمات کار را در یک برنامه زمان‌بندی مشخص آماده کند. وی خاطرنشان کرد: به مسوولان وزارت کشور قول داده‌ایم در کوتاه‌ترین زمان، مقدمات همکاری شرکت آکیا خودرو را با شرکت چینی فراهم کنیم.
 
فاز نخست مترو قم اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از بهره‌برداری فاز یک خط A مترو قم در اواخر سال ۹۶ خبر داد.
 
علیرضا قاری قرآن، با اعلام این خبر افزود: در پروژه مترو با توجه به بضاعتی که شهرداری قم دارد، اولویت اول را فاز نخست خط A از قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دادیم تا این مسیر را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم و پس از آن بر مسیرهای اولویت‌دار دیگر تمرکز کنیم.
 
وی با بیان این‌که «تونل به صورت کامل حفر شده و عزم جدی جهت احداث ایستگاه‌ها داریم»، افزود: کار ساخت ایستگاه شهید مطهری شروع شده و یک زمان‌بندی هشت ماهه برای آن در نظر گرفتیم که عزم محکمی برای پیگیری آن وجود دارد و تا یکی دو ماه آینده ایستگاه‌های دیگر به پیمانکاران ابلاغ خواهد شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.