| کد خبر: 85879 |

در گفت‌وگو با تین‌نیوز مطرح شد:

◄تاثیر امتداد روند افزایش نرخ بلیت مترو و کاهش استقبال عمومی

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت پایه نرخ بلیت مترو بسیار ضعیف است، گفت: اما امتداد افزایش قیمت بلیت، احتمال کاهش استقبال عمومی این مد حمل و نقلی را در برخواهد داشت.
 
احمد دنیا مالی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به تصمیم نهایی برای افزایش نرخ بلیت متروی شهر تهران، اظهار داشت: اگر شرایط مالی دولت برای پرداخت سهم یک‌سومی خود از مترو فراهم بود، هیچ‌گاه افزایش نرخ و اختلاف نظر با فرمانداری و استانداری ایجاد نمی‌شد.
 
وی افزود: در حالی که هزینه‌های نگهداری تاکسی و اتوبوس در تهران 25 درصد افزایش پیدا کرد و سهمیه بنزین تاکسی نیز قطع شد، شورای شهر به دستور دولت فقط مجاز به افزایش 15 درصدی نرخ کرایه است و این مساله باعث شده شورای شهر تهران نزد تاکسیرانان زیر سوال برود.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به ضعف موجود در پایه قیمت‌های نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: افزایش چند درصدی نرخ کرایه مترو با توجه به تقسیم‌بندی به شش ناحیه در نهایت به رقمی کمتر از 600 تومان می‌رسد.
 
دنیامالی در ادامه خاطرنشان کرد: البته امتداد روند افزایش نرخ بلیت کمتر و احتمال کاهش استقبال عمومی برای استفاده از این مد حمل و نقلی را در پی خواهد داشت.
 
این عضو شورای شهر شهر تهران در پایان یادآور شد: به هر حال ملاک شورا و فرمانداری نظر شورای حل اختلاف است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرآشوب 0 0

    شورای شهر تهران نه تنها نزد تاکسیرانان کاملاً زیر سوال بوده است، بلکه همیشه و دائماً در نزد عموم حوزه های گوناگون نیز شدیداً و اساساً زیر سئوال و نفرین سایر اقشار و شهروندان، مسافران تاکسی و غیره و حتی به دلیل پایتخت بودن تهران زیر سئوال ملت و عمده نهادهای مختلف نیز بوده است. چرا که رسالتی بجز تایید تخریب ها و آشفتگی و سوداگری های شرکای اقتصادی خود ندارد و به جای ایفای نقش و احکام خدمات مردمی و شورای اسلامی، در واقع نقش و احکام یک دولتک شهرآشوب{…} و{…} و زاید را تاکنون حقظ و ایفاء برای شهر تهران کرده است و این مجموعه از مصالح و مطالبات مردمی و شهروندان تهرانی برای خودش فاصله ای دست نیافتنی ساخته است!.