| کد خبر: 78591 |

فقط نیم درصد از ۲۳۰۰ آسانسور پایتخت استاندارد است

تین نیوز | تصویب ۲ لایحه و یک طرح یک‌فوریتی که با بحث‌های بسیاری همراه شد روز پرکاری را برای دیروز شورای شهر تهران رقم زد اما در این میان اظهارات جالب یکی از اعضای شوراتوجه حاضران را به‌خود جلب کرد.

رئیس كمیته عمران و حمل و نقل گفت كه مایل است تهران را شهر بی‌دفاع بنامد. استناد اقبال شاكری به گزارش سازمان ملی استاندارد بود. طبق این گزارش از 2300آسانسور نصب شده در بیمارستان‌ها، ادارات و... تهران تنها نیم‌درصد (11مورد) موفق به دریافت نشان ا‌ستاندارد شده‌اند.یكی دیگر از نكات جالب مورد اشاره از سوی اقبال شاكری عرضه اشتباه آرد در سطح نانوایی‌های شهر تهران بود به این معنی كه در 30درصد موارد آرد بربری برای سنگك یا آرد سنگك برای تافتون توزیع می‌شود. وی همچنین نگرانی خود را بابت عدم‌اعمال معاینه فنی روی مخازن CNG خودروهای شخصی ابراز كرد.

با این همه وی از همت شهرداری تهران بابت معاینه و رصد مخازن CNG اتوبوس‌ها قدردانی كرد.همه این موارد در كنار 5درصد آمادگی در برابر زلزله، 20هزار اتوبوس و تاكسی فرسوده، بی‌صاحب بودن آلودگی هوا، 12هزار پروانه تخلف در كمیسیون ماده 100و 10هزار میلیارد تومان بدهكاری دولت به مدیریت شهری این عضو شورای شهر را واداشت تا دریك كلام وضعیت پایتخت كشور را نگران‌كننده اعلام كند.دیروز همچنین پیش از آنكه لایحه اصلاح عنوان اخذ عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه كاره مورد بررسی قرار گیرد محمد سالاری، رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری از تغییر طرح تفصیلی منطقه 12با رویكرد مناسب و در راستای مصلحت شهر قدردانی كرد.

سالاری از تعدیل بنا‌های 5تا 6طبقه به 4تا 5طبقه در منطقه12و تثبیت بازار سخن گفت و از این بابت از كمیسیون ماده 5 و رئیس شورای شهر تهران تشكر كرد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ گفت: البته پیشنهاد من این بود كه در كل تهران از میزان طبقات یك طبقه كاسته شود ضمن اینكه ما درحال بازنگری طرح تفصیلی منطقه22 هم هستیم.

ممنوعیت تجهیز‌ قبل از دریافت مجوز
شورای شهر به بررسی لایحه اخذ عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه كاره پرداخت. ازجمله مهم‌ترین دلایلی كه منجر به تصویب این لایحه شد خسارات زیست‌محیطی ناشی از عملیات ساختمانی نیمه كاره و رها شده و اختلال در سیما و منظر شهری بود. براساس این مصوبه به ازای هر‌ماه تطویل پس از انقضای مهلت درج شده در پروانه، عوارضی كه فرمول آن نیز دیروز به تصویب رسید باید از صاحبان آن املاك دریافت شود.

دیروز همچنین براساس این مصوبه مقرر شد تا هیچ‌گونه گودبرداری و تجهیز كارگاه پیش از صدور پروانه صورت نگیرد و ممنوع شود. همچنین به پیشنهاد اسماعیل دوستی عضو كمیسیون عمران قرار شد تا این مصوبه مشمول همه ساختمان‌ها ازجمله ساختمان‌های نیمه كاره متعلق به دولت و شهرداری شود. بند دیگر این مصوبه شهرداری را مكلف ساخت تا آن دسته از ساختمان‌هایی كه سال‌هاست به حال خود رها شده‌ا‌ند را به قوه قضاییه معرفی كند تا از این طریق تكلیف آنها روشن شود.

اعضای شورای شهرتهران دیروز تصویب كردند كه به‌منظور رعایت حال شهروندانی كه در طرح‌های تعاونی مسكن ثبت نام كرده‌اند اما به‌دلیل مشكلات مالی پروژه‌هایشان معطل و نیمه كاره مانده است عوارض منظور شده دراین مصوبه مشمول 50درصد تخفیف شود.

كمك برای برگزاری انتخابات
از جمله دیگر دستورات جلسه دیروز شورای شهر تصویب یك فوریت مساعدت مالی به‌منظور برگزاری انتخابات به فرمانداری‌های ری و شمیرانات بود. به گزارش همشهری، طبق قانون مصوب مجلس، شهرداری‌ها می‌توانند به برگزاری هرچه بهتر انتخابات كمك كنند.

‌ به‌دلیل خودداری فرمانداری تهران از پرداخت كمك به فرمانداری‌های ری و شمیرانات شورای شهر به‌صورت جداگانه برای فرمانداری ری 600میلیون تومان و برای فرمانداری شمیرانات 400میلیون تومان كمك برای برگزاری انتخابات مجلس درنظر گرفت. دیروز همچنین لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

تأكید عبدالمقیم ناصحی، رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی این بود كه این لایحه حائز نكاتی ایجابی است و موضوعات برخوردی در این لایحه وجود ندارد. دیروز همچنین تغییر و تثبیت‌نام 52ایستگاه جدید و قدیم متروی شهر تهران در دستور كار شورا قرار داشت و به غیراز 2مورد كه نیاز به بررسی بیشتر داشت مابقی به تصویب رسید.

تقاضا برای افزایش بودجه منطقه 10
دیروز نخستین دستور جلسه شورای شهر به گزارشی از فعالیت‌ها، مسائل و مشكلات منطقه 10 از جمله بافت فرسوده اختصاص داشت. در پایان این گزارش مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: خوب است كه در آستانه تصویب بودجه 95یك یا 2 یا 3 درصد از محل دریافت عوارض صدور پروانه ساخت و سازها به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یابد. از سوی دیگر اقبال شاكری نیز خواستار رفع مشكل عدم‌دسترسی و ریزدانگی بافت‌های این منطقه شد.

رحمت‌الله حافظی نیز در واكنش به گزارش شورایاری منطقه 10به گودال ایجاد شده برای احداث مجموعه ورزشی و فرهنگی در محله سه راه آذری اشاره كرد كه با وجود پرشدن مجدد نشست كرده و حتی به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است. به گفته وی همچنین در محله بریانك به‌دلیل مشكل میان شهرداری منطقه و شركت آب و فاضلاب، توسعه شبكه فاضلاب متوقف شده است. حافظی به مواردی چون وجود 2رودخانه و قنات در محله تیموری و مشكلات ناشی از آن، نبود پل مكانیزه عابر پیاده در دوراهی قپان و تخریب بوستان منطقه و احداث دادسرای جنایی به جای آن نیز اشاره كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.