| کد خبر: 69320 |

اجرای طرح غربالگری دیابت در۴۶ پایانه تاکسی شهر تهران

دیابت تاکسیرانان را تهدید می کند

تین نیوز | همزمان با روزجهانی دیابت – 23 آبان- اجرای طرح غربالگری دیابت برای تمامی تاکسیرانان شهر تهران در 46 پایانه تاکسیرانی آغازمی شود. تاکسیرانان به علت تحرک بسیار کمی که دارند از جمله گروه های در معرض شدید ابتلاء به دیبات اند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، حسن اشتری معاون فرهنگی آموزشی این سازمان از اجرای طرح مشاوره و غربالگری دیابت در پایانه های تاکسی خبر داد و گفت: این طرح همزمان با هفته جهانی دیابت از 23 تا در 46 پایانه تاکسی شهر تهران آغاز می شود و تا اجرای طرح برای تمامی تاکسیرانان تهرانی در پایانه ها ادامه دارد؛ بر اساس برآورد زمانی شاید تا پایان سال هم طول بکشد.

اشتری با بیان اینکه درصد بالایی از رانندگان تاکسی در معرض بیماری دیابت اند، افزود: عمده علت بیماری دیابت کم تحرکی افراد است که تاکسیرانان به علت مقتضیاتی شغلی از جمله اینکه روزانه بیش از 150 کیلومتر پیمایش رانندگی می کنندعلاوه بر در معرض بودن دیابت به مشکلات گوارشی و تغذیه نیز مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه این خدمات تنها به تاکسیرانانی که دارای پروانه هوشمند اند ارائه می شود، گفت: بعد از انجام تست رایگان در پایانه ها تاکسیرانانی که وضعیت مشکوک دارند به کلینیک های دیابتی ها معرفی می شوند و از تخفیف 30 درصدی برای انجام سایر مراحل درمان برخوردار می شوند. گروه های انجام تست رایگان دیابت از23 آبان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر به تاکسیرانان در تمامی پایانه های تاکسی شهر تهران خدمات ارائه می دهند.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اجرای طرح غربالگری دیابت برای تاکسیرانان شهر تهران را در راستای محورهای 18گانه فعالیت های اجتماعی فرهنگی برای ارتقاء سلامت شهروندان دانست. این طرح با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و موسسه صدرا اجرا می شود.

بررسی های صورت گرفته در خصوص شیوع دیابت نشانگر آن است که ایران تا 15 سال آینده شمار مبتلایان به دیابت در ایران از چهار به 9 میلیون نفر افزایش یافته و ایران به دومین کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر شمار مبتلایان به دیابت تبدیل می شود. بر اساس آمار در حال حاضر 23 درصد ایرانیان بالای 30 سال دیابتی اند یا دچار عدم تحمل گلوکز (IGT) هستند. تقریباً 25% موارد IGT در آینده دچار دیابت می شوند. مطالعات نشان داده است که نصف افراد دیابتی بررسی شده در ایران قبل از انجام مطالعات از بیماری خود آگاهی نداشتند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.