| کد خبر: 69264 |

مطالعات اجرای تراموا در ارومیه بهمن ماه خاتمه می یابد

تین نیوز | شهردار ارومیه گفت: مطالعات اجرای تراموا در ارومیه توسط شرکت آلمانی تا بهمن ماه سالجاری خاتمه می یابد.
 

محمد حضرت پور با بیان اینکه اجرای تراموا در ارومیه یکی از خواسته ها و نیازهای اصلی مردم منطقه به شمار می رود اظهارداشت: در مدت زمان اجرای مطالعات ترموا به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و نیز سرعت دادن به روند اجرای پروژه برای انتخاب واگن و ساخت آن با تأمین کننده مالی وارد مذاکره می‌شویم.

وی با بیان اینکه فاز اول ترماوای ارومیه در ۹ کیلومتر و با صرف اعتبار دو هزار میلیارد ریال اجرا می شود اضافه کرد: فاز اول تراموا در مدت زمان دو سال اجرایی می‌شود که با راه اندازی آن در خیابان امام (ره)، خدمات دهی سایر ناوگان حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس از این خیابان حذف خواهد شد.

شهردار ارومیه مسیرهای  تراموا شهری شامل مسیر خیابان بهداری- کاشانی، امام خمینی (ره) و پایانه مسافربری شهرستان ارومیه و مسیر فلکه تخم مرغی-  فلکه مدرس– خیابان امینی به همراه فلکه جیران تا پایانه مسافربری  ترمینال شهرستان خواهد بود.

حضرت پور تراموا را یکی از طرح های مبلمان شهری دانست و افزود: فاز دوم نیز این طرح که به طول ۳۰ کیلومتر از فلکه دریا که شهرک گلمان را شامل می شود توسط شرکت چینی آغاز و اجرایی خواهد شد.

به گفته شهردار ارومیه فاز ۳ تراموای ارومیه شامل فلکه بهداری، دانشگاه ارومیه خواهد بود که ممکن است بر اساس مطالعات انجام شده توسط شرکت سرمایه گذار بخشی از مسیرها اضافه و بخشی نیز تغییر یابد.

سکونتگاه های غیررسمی ارومیه به ۷۰ هکتار کاهش یافته است
حضرت پور در خصوص ساماندهی و احیای بافت تاریخی ارومیه نیز گفت: اجرای طرح‌های بین المللی و احیای بافت‌های تاریخی ارومیه توسط شهرداری با مشارکت دولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرارومیه ساماندهی شوند عنوان کرد: در این راستا با مشارکت شهرداری و دولت در سکونتگاه‌های غیر رسمی تاسیسات خدماتی مانند مدرسه، مراکز بهداشتی و فرهنگسرا ایجاد شود.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه بر اساس آمار سال ۸۷، در شهر ارومیه ۴۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده بود که هم اکنون این میزان به ۷۰ هکتار کاهش یافته است افزود: ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

حضرت پور از خرید سهام از بانک شهر خبر داد و گفت: با انجام این مذاکرات سعی در ارتقای این سهم تا ۹ دهم درصد داریم که دراین صورت سهام شهرداری ارومیه در بانک شهر تا سقف ۱۰۰میلیارد ریال ارتقا می یابد.

شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی چست ارومیه احداث می شود
وی با بیان اینکه اعتبار برخی پروژه‌های سرمایه گذاری شهر ارومیه با مشارکت بانک شهر تامین می‌شود اعلام کرد: اخیرا مشکل تأمین هزینه‌های مالی خرید تجهیزات شهر بازی مدرن ارومیه با مشارکت بانک شهر رفع شد.

حضرت پور با اشاره به ایجاد شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار، گفت: تجهیزات فاز اول شهربازی ارومیه خریداری شده و هم اکنون در گمرک جلفا در مرحله ترخیص قرار دارد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه ایجاد این شهربازی تا شعاع ۲۵۰ کیلومتری این دهکده به جذب گردشگر و مسافر کمک شایانی می کند افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت های متعدد ارومیه تاکنون نتوانسته ایم در زمینه توسعه صنعت گردشگری  موفق عمل کنیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.