طراحی۳۰خط شبانه اتوبوسرانی / ورود ۴اتوبوس هیبریدی به خط خاوران
تین نیوز | مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از طراحی ۳۰ خط شبانه اتوبوسرانی خبر داد و گفت: تاکنون دو خط شبانه راهاندازی شده است.
پیمان سنندجی در آیین ورود۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید و راهاندازی خطوط شبانه، ورود اتوبوسهای هیبریدی و بهرهبرداری از سیستم جدید اتوبوس برقی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تحول عظیمی در ناوگان اتوبوسرانی ایجاد شده است، گفت: سیستم اتوبوسهای برقی، دچار تغییر تکنولوژی شده و امروز توانستهایم اتوبوسهای قدیمی که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها گذشته بود را اورهال کرده و به کمک دانشگاه تهران، این اتوبوسها از باطری به عنوان منبع سوخت استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اتوبوسهای برقی میتوانند با استفاده از باطری، یک و نیم ساعت پیمایش داشته باشند و دیگر خبری از سیستمهای برقی که منظر شهر را دچار مشکل کرده بود، نیست.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از ورود چهار دستگاه اتوبوس هیبریدی سهکابین به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: این اتوبوسها در خط خاوران – آزادی به کار گرفته میشوند و پاکترین وسیله نقلیه عمومی محسوب میشوند.
سنندجی از راهاندازی دو خط اتوبوس شبانه خبر داد و گفت: این اتوبوسها با سه هدف تردد از مکانهای تفریحی، ورودیهای شهر و مراکز کاری راهاندازی شده و ۳۰ خط برای آنها پیشبینی شده است که در حال حاضر دو خط میدان راهآهن به میدان امام حسین (ع) و میدان فردوسی به پایانه جنوب در حال خدماترسانی است.
وی با بیان اینکه اتوبوسهایی که وارد ناوگان شده دارای استاندارد یورو۴ است، گفت: پس از بهرهبرداری از این اتوبوسها، ۲۵۰هزار نفر به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، ۱۰۰ دستگاه از این اتوبوسها در خط ۵ بی آر تی، برخی به خط ۳ بی آر تی و خط ۷ بی آر تی تزریق خواهند شد.
سنندجی همچنین از خدمات رسانی سرویس مدرسه به ۵۵ مدرسه استثنایی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ دانشآموز استثنایی دغدغه تردد به مدرسه را ندارد.
وی با اشاره به خروج ۴۰۰ اتوبوس تککابین از خط ۷ تندرو، گفت: به جای این اتوبوسها، ۱۷۰ اتوبوس دوکابین جایگزین شده است. همچنین قرار است به خطوط اتوبوسرانی مناطق ۲۰، ۱۸ و ۱۹ نیز رسیدگی شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین از واگذاری ۵۵ خط به بخش خصوصی خبر داد و گفت: پیش از این نحوه محاسبه هزینه خطوط متفاوت بود که در حال حاضر بر اساس پیمایش، هزینهها محاسبه میشود.
سنندجی با بیان اینکه ۳۰۰۰ اتوبوس شرکت واحد فرسوده است و راهی جز استفاده از بخش خصوصی در ناوگان نداریم، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.