| کد خبر: 65167 |

طراحی۳۰خط شبانه اتوبوسرانی / ورود ۴اتوبوس هیبریدی به خط خاوران

تین نیوز | مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از طراحی ۳۰ خط شبانه اتوبوسرانی خبر داد و گفت: تاکنون دو خط شبانه راه‌اندازی شده است.

پیمان سنندجی در آیین ورود۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید و راه‌اندازی خطوط شبانه، ورود اتوبوس‌های هیبریدی و بهره‌برداری از سیستم جدید اتوبوس برقی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تحول عظیمی در ناوگان اتوبوسرانی ایجاد شده است، گفت: سیستم اتوبوس‌های برقی، دچار تغییر تکنولوژی شده و امروز توانسته‌ایم اتوبوس‌های قدیمی که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها گذشته بود را اورهال کرده و به کمک دانشگاه تهران، این اتوبوس‌ها از باطری به عنوان منبع سوخت استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌های برقی می‌توانند با استفاده از باطری، یک و نیم ساعت پیمایش داشته باشند و دیگر خبری از سیستم‌های برقی که منظر شهر را دچار مشکل کرده بود، نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از ورود چهار دستگاه اتوبوس هیبریدی سه‌کابین به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها در خط خاوران – آزادی به کار گرفته می‌شوند و پاک‌ترین وسیله نقلیه عمومی محسوب می‌شوند.

سنندجی از راه‌اندازی دو خط اتوبوس شبانه خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها با سه هدف تردد از مکان‌های تفریحی، ورودی‌های شهر و مراکز کاری راه‌اندازی شده و ۳۰ خط برای آنها پیش‌بینی شده است که در حال حاضر دو خط میدان راه‌آهن به میدان امام حسین (ع) و میدان فردوسی به پایانه جنوب در حال خدمات‌رسانی است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که وارد ناوگان شده دارای استاندارد یورو۴ است، گفت: پس از بهره‌برداری از این اتوبوس‌ها، ۲۵۰هزار نفر به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، ۱۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها در خط ۵ بی آر تی، برخی به خط ۳ بی‌ آر تی و خط ۷ بی آر تی تزریق خواهند شد.

سنندجی همچنین از خدمات رسانی سرویس مدرسه به ۵۵ مدرسه استثنایی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ دانش‌آموز استثنایی دغدغه تردد به مدرسه را ندارد.

وی با اشاره به خروج ۴۰۰ اتوبوس تک‌کابین از خط ۷ تندرو، گفت: به جای این اتوبوس‌ها، ۱۷۰ اتوبوس دوکابین جایگزین شده است. همچنین قرار است به خطوط اتوبوسرانی مناطق ۲۰، ۱۸ و ۱۹ نیز رسیدگی شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین از واگذاری ۵۵ خط به بخش خصوصی خبر داد و گفت: پیش از این نحوه محاسبه هزینه خطوط متفاوت بود که در حال حاضر بر اساس پیمایش، هزینه‌ها محاسبه می‌شود.

سنندجی با بیان اینکه ۳۰۰۰ اتوبوس شرکت واحد فرسوده است و راهی جز استفاده از بخش خصوصی در ناوگان نداریم، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.