| کد خبر: 58566 |

برنامه‌های دولت برای تامین زیرساخت‌های ارتباطی شهر هوشمند

تین نیوز | نصرالله جهانگرد دبير شورای عالی اطلاع‌رسانی اعلام كرد: دولت آماده ارايه خدمات مناسب برای تامين زيرساخت‌های توسعه شهرهای هوشمند در كشور است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نصرالله جهانگرد درباره برنامه‌های دولت برای تامین زیرساخت‌های ارتباطی شهرهای هوشمند گفت: تامین زیرساخت‌ها را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش نخست حوزه سخت‌افزاری است كه توسعه شبكه‌های فیبر نوری و دسترسی‌های پرظرفیت برای كلیه نقاط كسب و كار و حتی مسكونی را شامل می‌شود. این زیرساخت شامل تامین ارتباطات در حالت بیسیم برای موبایل نسل ۳ و ۴ است كه امكان دسترسی موبایل به دیتا را برای همگان فراهم می‌كند.
 
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی ادامه داد: بخش دوم نیز شامل تامین زیرساخت‌های داده‌ای و داده‌های مكان‌محور همچون تامین دیتاهای لایه GIS، CADASTER، اطلاعات مكانی آدرس پستی كه ژئوكد شده باشد تحت عنوان GNAP، اطلاعات مربوط به سیستم‌های هویت، اطلاعات مربوط به سیستم CADAS  و در نهایت شكل‌گیریspecial data structure  (ساختار اطلاعات چند لایه) كه به مدیریت توسعه شهری برای مطالعه همزمان و شبیه‌سازی هر نوع تصمیمی كه می‌خواهند در مورد شهر بگیرند پیش از آنكه آن را به اجرا بگذارد، كمك كند. اینها اقدامات زیرساختی است كه در دستور كار قرار دارد. 
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: بخش‌های مهمی از زیرساخت‌های توسعه پایدار با تحقق شهرهای هوشمند توسط وزارت ارتباطات تامین شده و به سرعت نیز تكمیل می‌شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نقش بخش خصوصی در اجرای راهبردهای دولت برای توسعه شهرهای هوشمند گفت: وزارت ارتباطات در بخش‌ فناوری اطلاعات هم در بخش زیرساخت‌ها و هم در بحث سخت افزاری و نرم افزاری بیش از ۸۰ درصد كار را برعهده بخش خصوصی نهاده و ۸۰ درصد كار در این حوزه توسط بخش فعالان غیر دولتی انجام می‌شود.
 
جهانگرد تاكید كرد: عموما در انجام پروژه‌ها، دولت در نقش كارفرما و سفارش‌دهنده است و عملیات نیز توسط بخش‌های غیردولتی انجام می‌شوند.
 
کاداستر نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه‌برداری‌ای که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالكیت صادر كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.