| کد خبر: 57827 |

شوراها و شهرداری ها زمانی موثرند که دولتی نباشند

تین نیوز | رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تضعیف جایگاه نهاد شوراها و شهرداری ها به صلاح ملت و کشور نیست، گفت: شوراهاو شهرداری های افتخار ما هستندولی زمانی می توانند مفید باشند که تحت نفوذ دولت نباشند.
 
مهدی چمران در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به طرح  قانون استخدامی شهرداری های در مجلس گفت: این طرح بر خلاف ظاهر و عنوان خود تنها موجب به بند کشیدن و دولتی کردن شهرداری ها، کاستن از اختیارات شورا ها و گسترش و تثبیت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها است و می تواند یک خطر بالقوه برای مردم سالاریی که مد نظر امام و انقلاب بوده است، باشد.
 
وی ادامه داد: بر اساس این طرح سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در تمام استان ها و شهرها به عنوان متولی شهرداری ها سازمان خود را گسترش خواهد داد حال آنکه در چنین شرایطی که کشور با کمبود نقدینگی و تامین اعتبار مواجه است، چگونه می خواهند هزینه های این اقدام را تامین کنند واین جای سوال دارد.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح جز آنکه شهرداری ها را به زیر نفوذ سازمان شهرداری ها در آورد عایدی دیگری نخواهد داشت و خواهش ما از نمایندگان محترم مجلس این است که به این طرح رای ندهند.
 
چمران افزود: قاعدتا رای دادن نمایندگان به این طرح  نقطه منفی و تاریکی در ذهن شورا ها و مردم در آخرین روزهای نمایندگیشان باقی خواهد گذاشت که قطعا در انتخابات آینده نیز تاثیر گذار خواهد بود.
 
چمران خاطر نشان کرد: به طور حتم شوراها و شهرداری های افتخار انقلاب، ملت و کشور ما است ولی شورا و شهرداریی   که واقعا بتوانند کار کنند نه آنکه دولتی باشد .
 
وی ادامه داد: در اصل هم این اقدام به ضرر دولت است، چرا که با اجرای این طرح ما با یک دوگانگی و تناقض بزرگ روبرو خواهیم شد. در جایی عده ای این تفکر را مطرح می کنند که بیاییم دولت را کوچک و چابک سازی کنیم و وظایف را برون سپاری کنیم و در چنین شرایطی گروهی پشیمان می شوند، ولی باید بدانند چرخ زمان به عقب باز نمی گردد.
 
چمران تصریح کرد: مبدعان این طرح بدانند اگر هم روزی این طرح تصویب شود که امیدواریم با بینش و روشن بینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب نشود، مدت زیادی باقی نخواد ماند و چند صباحی بیشتر نخواهد پایید و دوام نمی آورد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.