| کد خبر: 44703 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ اصلی ترین دلایل پایان کار شورای حمل و نقل همگانی

تین نیوز | به واقع هیچ کس به اندازه خودمان برای تخصص ما دلسوز نیست و رفع مشكلات حمل و نقلی كشور تنها به دست خود ما گشوده خواهد شد و این مهم جز با تعامل درون گروهی، یکصدایی در عرصه حمل و نقل و  برگزاری اتاق های فكر حمل و نقلی میسر نمی شود.

به گزارش تین نیوز، همان گونه که چندی پیش اعلام شد شورای حمل و نقل همگانی كه از دی ماه 92 تا دی ماه 93  نیمه فعال بود و به علت مشغله افراد، جلسات ماهیانه به صورت منظم برگزار نشد، پایان کار خود را اعلام کرد که به گفته برخی افراد تشكيل مجدد اين شورا حتی با برگزاری جلسات غيرمنظم و يا برگزاري جلسات گروهی در صفحات مجازي (وايبر- تلگرام و...) كه اين روزها فرصت مناسبی برای هم انديشي مجازی فراهم کرده، می تواند در ادامه کار این شورا، علاقه مندان به احیای آن را را یاری کند.

در این رابطه، دکتر محمود صفار زاده در گفتگو با تین نیوز در خصوص اصلی ترین علت انحلال شورای حمل و نقل که چندین سال دلسوزانه به موشکافی مسائل مختص حمل و نقل می پرداخت، گفت: نبود پشتوانه مادی و معنوی یکی از دلایل عمده کم رغبتی اعضا به منظور حضور مستمر در جلسات شورای حمل و نقل بود.

وی با تاکید بر کارآمد بودن شورای حمل و نقل در ارتباط با ایجاد راهکارهای جدید خروج از چالش ترافیک در تهران افزود: از آنجا که اعضای این شورا متشکل از اساتید و متخصصان حمل و نقل کشور بود همواره شاهد مطرح شدن مباحث بسیار مهم در طول تشیل جلسات بودیم که در صورت ادامه یافتن آن می توانست یکی از مراجع اطلاعات حمل و نقل شهری باشد.

رئیس پژوهشگاه حمل و نقل با بیان اینکه تصمیمات این شورا تنها به عنوان راهکار مطرح می شد و قطعی و لازم الاجرا نبود، تصریح کرد: بارها دیده شده که راه حل های مناسب از مجموع مباحث مطرح شده در شورا در عمل اجرایی شد.

صفار زاده در پایان با اشاره به نکته ظریف دیگری نیز اشاره کرد. وی با اشاره به کم توجهی به نظرات اعضا در شورای حمل و نقل، گفت: این گونه نهادهای خودجوش بدون پشتوانه مادی و معنوی قادر نیستند به حیات خود ادامه دهند چه رسد به اینکه پس از طرح نظرات، مسئول شورا تنها به آنچه خود صلاح می داند عمل نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.