| کد خبر: 40354 |

◄ مخالفت صاحبنظران حمل و نقل با پایان کار شورای حمل و نقل همگانی

تین نیوز | با انتشار خبر پایان کار شورای حمل و نقل همگانی، برخی از فعالان حوزه حمل و نقل با ابراز مخالفت در این زمینه، خواستار برگزاری مجدد جلسات این شورا شدند.

به گزارش تین نیوز، این واکنش ها به تعطیلی شورای حمل و نقل همگانی همچنان ادامه دارد. در این رابطه تعدادی از اعضای شورا و فعالان حمل و نقل خطاب به مهرداد تقی زاده، عضو شورای حمل و نقل همگانی و رئیس اتاق فکر حمل و نقل ریلی درخواست کردند این جلسات مجددا فعال شدند. برخی از این واکنش ها در سایت مرکز اطلاعات علمی و تخصصی مدیریت شهری ارایه شده است

یکی از فعالان حمل و نقل گفته است:
سلام و روز بخیر دکتر جان
"درسته که قصور کردیم، اما حیفه این جلسات برگزار نشه. همت شما را ارج می گذاریم"

همچنین از دیگر کارشناسان حوزه حمل و نقل در واکنش به پایان کار شورای حمل و نقل همگانی آورده است:
" جناب آقای دكتر تقی زاده ریاست محترم اتاق فکر ریلی و عضو دلسوز شورای حمل و نقل همگانی
 با سلام و احترام 
مطلبی با عنوان پایان کار شورای حمل و نقل همگانی را در خبرگزاری تین نیوز مشاهده نمودم.برای بنده كه در بخش حمل و نقل نوپا می باشم و از محضر اساتید این حوزه استفاده می نمایم این موضوع موجب ناراحتی و نگرانی ام گردیده. جناب آقای دكتر تقی زاده ،حمل و نقل و راه دانش و حرفه ما هست و از سوی دیگر ایجاد حمل و نقل ایمن و روان خدمتی است از جانب ما به هموطنان عزیز و در مجموع می توان گفت ایجاد حمل و نقل ایمن و روان اعتبارما و در یك كلام آبرو و حیثیت ما هست.حال این امر چگونه میسر می گردد؟ استاد بزرگوار ، اساتید و صاحبنظران حوزه حمل و نقل و راه كشور ،اگر همگی این موضوع را باور داشته باشیم و با عمق وجود حس كنیم مشکلات حمل و نقلی كشور را چگونه می بینیم؟چه اقدامی را برای حل آنها شایسته می دانیم؟ مگر نه این است که حمل و نقل بخش اعظمی از زندگی ما را تشكیل می دهد و هر روزه به نحوی با آن درگیر هستیم . اما چرا وقتی صحبت از هم اندیشی و یافتن راه حلی برای برون رفت از مسائل آن مطرح می شود و دست یاری به سویمان دراز می شود. عقب می کشیم و فضا را برای ورود افراد غیر متخصص باز می كنیم؟
 
همچنین یکی دیگر از صاحبنظران حمل و نقل چنین آورده است:
 "استاد بزرگوار جناب آقای دكتر تقی زاده 
- آری به واقع هیچکس به اندازه خودمان برای تخصص مان دلسوز نیست و رفع مشكلات حمل و نقلی كشور تنها بدست خودمان گشوده خواهد شد و این مهم بدست نمی آید جز با تعامل درون گروهی، یکصدایی در عرصه حمل و نقل و آن فراهم نمی گردد جز با برگزاری اتاق های فكر حمل و نقلی و مواردی مانند شورای حمل و نقل همگانی و... جناب آقای دكتر همانگونه كه فرمودید از دی ماه 92 تا دی ماه 93 این شورا نیمه فعال بود و به علت مشغله افراد، جلسات ماهیانه بصورت منظم برگزار نگردید.پیشنهاد بنده بعنوان عضو كوچكی از بخش حمل و نقل ،تشكیل مجدد این شورا حتی با برگزاری جلسات غیرمنظم و یا برگزاری جلسات گروهی در صفحات مجازی (وایبر-تلگرام و...)كه این روزها محل خوبی جهت هم اندیشی شده اند می باشد. بار دیگر بعنوان یك عضو نوپا بخش حمل و نقل و راه از شما اساتید و صاحبنظران دلسوز این حوزه خواهش دارم با ارائه نظرات و تصمیمات خود و انتشار گزارشات آن بنده و امثال بنده را راهنمایی و هدایت فرمایید."

به نظر می رسد با تداوم مخالفت ها و واکنش ها نسبت به این موضوع باید دید آیا شورای حمل و نقل همگانی کشور علیرغم رویکرد علمی، سازنده و نقادانه اش، قربانی کم توجهی می شود و یا بار دیگر، شاهد جلسات این شورا خواهیم بود؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد تقی زاده 0 0

    مایل هستم مژده ای به دلسوزان بخش حمل و نقل بدهم. چند ماهی است کارگروه حمل و نقل و شهرسازی با مدیریت اینجانب شکل گرفته و در آن تعدادی از صاحب نظران بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری و متخصصان شهرسازی و مسکن و برنامه ریزی شهری حضور دارند. این کارگروه در نقشی فراتر از شورای حمل و نقل همگانی ظاهر شده، زیرا شامل بخش های شهرسازی و مسکن و برنامه ریزی شهری نیز می باشد. این کارگروه دارای ۲۰ عضو می باشد و مطالب آن را در سایت زیر می توانید ملاحظه فرمایید http: / / trai. ir /? cat = ۱۹۶ امیدواریم این کارگروه مقدمه ای برای تشکیل اتاق فکر حمل و نقل و شهرسازی کشور در سطح وزارت راه و شهرسازی باشد