◄ مخالفت صاحبنظران حمل و نقل با پایان کار شورای حمل و نقل همگانی
تین نیوز | با انتشار خبر پایان کار شورای حمل و نقل همگانی، برخی از فعالان حوزه حمل و نقل با ابراز مخالفت در این زمینه، خواستار برگزاری مجدد جلسات این شورا شدند.
به گزارش تین نیوز، این واکنش ها به تعطیلی شورای حمل و نقل همگانی همچنان ادامه دارد. در این رابطه تعدادی از اعضای شورا و فعالان حمل و نقل خطاب به مهرداد تقی زاده، عضو شورای حمل و نقل همگانی و رئیس اتاق فکر حمل و نقل ریلی درخواست کردند این جلسات مجددا فعال شدند. برخی از این واکنش ها در سایت مرکز اطلاعات علمی و تخصصی مدیریت شهری ارایه شده است
یکی از فعالان حمل و نقل گفته است:
سلام و روز بخیر دکتر جان
"درسته که قصور کردیم، اما حیفه این جلسات برگزار نشه. همت شما را ارج می گذاریم"
همچنین از دیگر کارشناسان حوزه حمل و نقل در واکنش به پایان کار شورای حمل و نقل همگانی آورده است:
" جناب آقای دكتر تقی زاده ریاست محترم اتاق فکر ریلی و عضو دلسوز شورای حمل و نقل همگانی
با سلام و احترام
مطلبی با عنوان پایان کار شورای حمل و نقل همگانی را در خبرگزاری تین نیوز مشاهده نمودم.برای بنده كه در بخش حمل و نقل نوپا می باشم و از محضر اساتید این حوزه استفاده می نمایم این موضوع موجب ناراحتی و نگرانی ام گردیده. جناب آقای دكتر تقی زاده ،حمل و نقل و راه دانش و حرفه ما هست و از سوی دیگر ایجاد حمل و نقل ایمن و روان خدمتی است از جانب ما به هموطنان عزیز و در مجموع می توان گفت ایجاد حمل و نقل ایمن و روان اعتبارما و در یك كلام آبرو و حیثیت ما هست.حال این امر چگونه میسر می گردد؟ استاد بزرگوار ، اساتید و صاحبنظران حوزه حمل و نقل و راه كشور ،اگر همگی این موضوع را باور داشته
باشیم و با عمق وجود حس كنیم مشکلات حمل و نقلی كشور را چگونه می بینیم؟چه اقدامی را برای حل آنها شایسته می دانیم؟ مگر نه این است که حمل و نقل بخش اعظمی از زندگی ما را تشكیل می دهد و هر روزه به نحوی با آن درگیر هستیم . اما چرا وقتی صحبت از هم اندیشی و یافتن راه حلی برای برون رفت از مسائل آن مطرح می شود و دست یاری به سویمان دراز می شود. عقب می کشیم و فضا را برای ورود افراد غیر متخصص باز می كنیم؟
همچنین یکی دیگر از صاحبنظران حمل و نقل چنین آورده است:
"استاد بزرگوار جناب آقای دكتر تقی زاده
- آری به واقع هیچکس به اندازه خودمان برای تخصص مان دلسوز نیست و رفع مشكلات حمل و نقلی كشور تنها بدست خودمان گشوده خواهد شد و این مهم بدست نمی آید جز با تعامل درون گروهی، یکصدایی در عرصه حمل و نقل و آن فراهم نمی گردد جز با برگزاری اتاق های فكر حمل و نقلی و مواردی مانند شورای حمل و نقل همگانی و... جناب آقای دكتر همانگونه كه فرمودید از دی ماه 92 تا دی ماه 93 این شورا نیمه فعال بود و به علت مشغله افراد، جلسات ماهیانه بصورت منظم برگزار نگردید.پیشنهاد بنده بعنوان عضو كوچكی از بخش حمل و نقل ،تشكیل مجدد این شورا حتی با برگزاری جلسات غیرمنظم و یا برگزاری جلسات گروهی در صفحات
مجازی (وایبر-تلگرام و...)كه این روزها محل خوبی جهت هم اندیشی شده اند می باشد. بار دیگر بعنوان یك عضو نوپا بخش حمل و نقل و راه از شما اساتید و صاحبنظران دلسوز این حوزه خواهش دارم با ارائه نظرات و تصمیمات خود و انتشار گزارشات آن بنده و امثال بنده را راهنمایی و هدایت فرمایید."
به نظر می رسد با تداوم مخالفت ها و واکنش ها نسبت به این موضوع باید دید آیا شورای حمل و نقل همگانی کشور علیرغم رویکرد علمی، سازنده و نقادانه اش، قربانی کم توجهی می شود و یا بار دیگر، شاهد جلسات این شورا خواهیم بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.