| کد خبر: 38946 |

خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در سال آینده / راه اندازی ۳ جایگاه سی. ان. جی تا پایان سال

تین نیوز | با اجرای طرح پیاده راه كردن میدان امام(ره) هیچ سرقتی در این محور اتفاق نیفتاده است .
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان اظهار داشت: در سال آینده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوكابین و ۴۰ دستگاه تك كابین به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود.
 
 علیرضا صلواتی صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینكه داشتن هوای پاك آرزوی همه مدیران و مردم است، گفت: امروزه حمل و نقل یكی از دغدغه های اصلی شهروندان محسوب می شود چرا كه روزانه یك الی دو ساعت و ۱۵ الی ۲۰ درصد از هزینه های شهروندان صرف حمل و نقل می شود.
وی با اشاره به اینكه به منظور داشتن هوای پاك و محیط زیستی سالم ۵ هدف را در معاونت حمل و نقل و ترافیك در دستور كار قرار دادیم، افزود: كاهش آلودگی هوا، بهبود حمل و نقل عمومی، ارتقا فرهنگ شهروندی و آموزش فرهنگ ترافیك، حمل و نقل هوشمند و حمل و نقل غیرموتوری از اهداف و برنامه های اصلی این معاونت است.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با بیان اینكه طبق آمار سازمان محیط زیست ۷۰ درصد از آلودگی هوای شهر اصفهان به دلیل تردد خودرو است، تصریح كرد: در این راستا كاهش سفر با خودروشخصی و ارتقا كیفیت خودروها را ظرف مدت ۵ سال در دستور كار قرار داده ایم . 
 
موتورسیكلت ها بین ۶ تا ۱۰ برابر یك خودرو سمند آلودگی ایجاد می كنند
صلواتی با اشاره به اینكه مجلس در سال ۹۰ قانون معافیت معاینه فنی خودروها را تا ۵ سال تصویب كرد ، خاطرنشان كرد: از ابتدای بهمن ماه با هماهنگی پلیس راهور معاینه فنی خودروها را با جدیت دنبال می كنیم.
وی از افزایش جایگاههای سی.ان .جی تا پایان سال جاری خبرداد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۳ جایگاه سی.ان.جی و در سال آینده ۵ جایگاه در شهر اصفهان احداث می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه موتورسیكلت ها بین ۶ تا ۱۰ برابر یك خودرو سمند آلودگی ایجاد می كنند، ادامه داد: كاهش حجم سفر با موتورسیكلت یكی از سیاست هایی است كه در این معاونت دنبال می كنیم.
صلواتی با اشاره به بهبود حمل و نقل عمومی از جمله تاكسی و اتوبوس در شهر اصفهان اضافه كرد: بر اساس برنامه ۵ ساله دولت قرار است تا پایان سال پنجم سهم حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاكسی در جابه جایی مردم به ۷۵ درصد برسد این در حالی است كه در شهر اصفهان كه مترو وجود ندارد سهم اتوبوس و تاكسی در جابه جایی شهروندان ۳۵ درصد است. 
 
20 دستگاه اتوبوس جدید به زودی وارد ناوگان می شود
 وی با بیان اینكه در این راستا بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور كار قرار دادیم، گفت: قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۲ منعقد شد كه در سال جاری ۳۰ دستگاه آن وارد ناوگان شده است و ۲۰ دستگاه دیگر نیز در شرف تحویل می باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه امسال قرارداد خرید ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز با شركت داخلی منعقد شده است، افزود: تا پایان سال جاری حدود ۵۰ درصد از این ناوگان وارد شهر اصفهان می شود و بر اساس برنامه تا خردادماه سال آینده مابقی اتوبوس ها به ناوگان اضافه می گردد. 
 
اختصاص 100 میلیارد  تومان اعتبار برای خرید اتوبوس در سال آینده
صلواتی از افزایش اعتبارات خرید و بازسازی اتوبوس در سال آینده سخن به میان آورد و تصریح كرد: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و بازسازی اتوبوس ها اختصاص داده شده اما در سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان كرد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در سال آینده بازسازی می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان اظهار داشت: در سال آینده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوكابین و ۴۰ دستگاه تك كابین به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود.
صلواتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال توافق های اولیه و قرارداد آن را منعقد كنیم و درگیر بروكراسی اداری نشویم تا بتوانیم در سال آینده این تعداد اتوبوس را وارد شهر كنیم.
وی اضافه كرد: با این مجموعه فعالیت ها می توانیم ۴۰ درصد از مجموعه اتوبوسهای شهر را بازسازی و نوسازی كنیم. 
 
راه اندازی 3 خط بی.آر.تی تا پایان سال آینده
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه خط یك بی.آر.تی از پل زندان تا پایانه باقوشخانه طی سال های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ راه اندازی شد، گفت: ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار مسافر در روز از طریق خط یك جابه جا می شوند.
صلواتی افزود: انتقادهایی به این خط وارد شده اما در مجموع طبق نظر سنجی دانشگاه اصفهان، خط اول بی.آر.تی توانسته رضایت ۸۵ درصدی شهروندان را كسب كند.
وی با بیان اینكه خطوط ۲، ۳ و ۶ تا پایان سال آینده احداث و راه اندازی می شود، تصریح كرد: خط ۲ از میدان جمهوری آغاز و با عبور از خیابان های آیت الله كاشانی، شهید بهشتی، حكیم نظامی به میدان آزادی ختم می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان خاطرنشان كرد: خط ۳ بی.آر.تی در فاز اول از پایانه ارغوانیه آغاز و با عبور از خیابان جی، میدان احمدآباد به میدان امام علی(ع) می رسد و فاز دوم آن نیز از خیابان های عبدالرزاق عبور و به پایانه صمدیه ختم می شود.
صلواتی اظهار داشت: خط ۶ بی.آر.تی نیز از میدان قدس آغاز و با عبور از خیابان های ادیب، باهنر و رباط به میدان جمهوری ختم می گردد.
وی ادامه داد: در مجموع خطوط ۱، ۲ و ۶ چرخه حمل و نقل ایجاد می شود و شهروندان می توانند ظرف مدت ۴۵ دقیقه دور اصفهان را با این خطوط طی كنند.
وی در خصوص اعتبارات خطوط بی.آر.تی اظهار داشت: نزدیك به ۷ میلیارد تومان برای احداث خطوط بی.آر.تی در سال آینده پیش بینی شده است. 
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه نصب تابلوهای نمایشگر زمان در محور خطوط بی.آر.تی در حال اجراست، گفت: تا پایان سال جاری تابلوهای نمایشگر الكترونیكی در ۱7 ایستگاه نصب می شود كه در كاهش زمان انتظار مسافران بسیار تاثیرگذار است. 
 
نصب سامانه هوشمند بر روی 5 هزار و 294 تاكسی
صلواتی با اشاره به نصب سامانه هوشمند بر روی تاكسی ها افزود: یكی از مهمترین اقدامات برای ایجاد شهر الكترونیك راه اندازی سامانه هوشمند تاكسی است.
وی تصریح كرد: از یك هزار و ۳۲۰ تاكسی پلاك قرمز، ۵ هزار و ۸۸۰ دستگاه تاكسی برای نصب سامانه هوشمند ثبت نام كرده اند كه تاكنون این سامانه بر روی ۵ هزار و ۲۹۴ تاكسی نصب شده است.
معاون حمل  و نقل و ترافیك شهرداری خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه تا نیمه اول سال آینده تمامی تاكسی های شهر به سامانه هوشمند مجهز می شوند و در فازهای بعدی نصب سامانه بر روی سرویس های مدارس و آژانس ها اجرایی می شود.
صلواتی با تاكید بر آموزش فرهنگ ترافیك اظهار داشت: مهندسی ترافیك، اعمال قانون و آموزش سه ضلع حمل و نقل و ترافیك هستند كه شهرداری مسئول مهندسی ترافیك و پلیس راهور مسئول اعمال قانون است اما متولی آموزش مشخص نیست. 
 
ایجاد زنگ ترافیك در مدارس ابتدایی
وی با بیان اینكه شهرداری برای آموزش فرهنگ ترافیك برنامه گسترده ای را دستور كار قرار داده است، ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده است كه از سال آینده زنگ ترافیك در مدارس ایجاد شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان اضافه كرد: از حدود ۶ ماه گذشته تدوین كتب درسی مقطع پیش دبستانی آغاز و اكنون این كتاب ها تكمیل شده است.
صلواتی با بیان اینكه تدوین كتب مقطع دبستان نیز در حال تكمیل است، گفت: از مهرماه سال آینده در هفته یك ساعت كتب آموزش ترافیك در پیش دبستانی و كلاسهای اول و دوم دبستان تدریس می شود.
وی افزود: تولیدات رسانه ای و حضور در شبكه های مجازی، كلیپ های آموزشی، بازی های انیمیشنی و تهیه فیلم های كوتاه را در خصوص آموزش فرهنگ ترافیك در دستور كار قرار داده ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه ۵ كلیپ در این خصوص تولید شده و اكنون در مرحله بازبینی است، تصریح كرد: در حال رایزنی با صدا و سیما هستیم تا كلیپ های تصویری در تلویزیون پخش شود.
صلواتی خاطرنشان كرد: تا پایان سال جاری نیز باشگاه همیاران ترافیك ایجاد می شود و بسته های آموزشی در این باشگاه بین اعضا توزیع می گردد.
وی اظهار داشت: با پلیس راهور نیز هماهنگ شده است تا با همکاری همیاران پلیس در مدارس مباحث فرهنگ ترافیكی را آموزش دهیم.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان از برگزاری نشست های ماهیانه ترافیك با حضور كارشناسان خبرداد و گفت: شنبه اول هر ماه موضوعات تخصصی مدیریت شهری با حضور كارشناسان و دانشجویان بررسی می شود. 
 
تعداد دوربین های نظارت تصویری تا پایان سال به 140 می رسد
صلواتی با اشاره به توسعه حمل و نقل هوشمند در شهر اصفهان افزود: در عصر كنونی كه استفاده از ابزارهای هوشمند مورد استفاده همگان است، امیدواریم ترافیك اصفهان ۱۴۰۰ هوشمند شود.
وی با اشاره به اینكه به دنبال هوشمند كردن ترافیك نصب دوربین های نظارتی را در دستور كار قرار دادیم، تصریح كرد: نصب دوربین های نظارت تصویری در دست اجرا است كه تاكنون ۱۲۸ دوربین در تقاطع ها و چهارراه های سطح شهر نصب شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با بیان اینكه ۲۶ دوربین ثبت تخلف سرعت و دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در بزرگراه ها نصب شده است، خاطرنشان كرد: تا پایان سال جاری تعداد دوربین های نظارت تصویری به ۱۴۰ و دوربین ثبت تخلف به ۵۰ می رسد.
صلواتی اظهار داشت: دوربین های ثبت تخلف سرعت در خیابان های آتشگاه، پروین و در بزرگراهها نصب و دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در محدوده مركزی شهر نصب شده است.
وی ادامه داد: با پلیس راهور تعامل شده است تا در صورت تخلف از سوی رانندگان

به صورت آنلاین تخلف به صاحب خوردو پیامك شود كه در این راستا مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیكی شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه با اشاره به تاثیر طرح زوج و فرد خودروها در كاهش آلودگی هوا گفت: زمانی طرح زوج و فرد خودروها در كاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود كه این طرح از درب منازل اجرا شود.
 
ایجاد زیرساختهای لازم برای محدودیت ترافیك در محدوده تاریخی شهر
صلواتی با بیان اینكه مطالعات طرح زوج و فرد در حال انجام است تا بتوانیم محدودیت ترافیك را از مبدا اعمال كنیم، افزود: در این راستا حلقه اول ترافیكی شهر از سمت نشاط، میدان خواجو، عبدالرزاق، محور كنار رودخانه را تحت عنوان محدوده تاریخی شهر نامگذاری كرده ایم و در نظر داریم ابتدا زیرساختهای محدودیت تردد را در این محدوده ایجاد كنیم.
وی تصریح كرد: طبق این طرح در نظر داریم در مبادی ورودی محدوده تاریخی شهر پاركنیگ ایجاد كنیم تا شهروندان قبل از ورود به این محدوده خودروهای خود را در این مكان ها پارك نمایند.
وی ایجاد خطوط حمل و نقل عمومی مناسب اعم از اتوبوس و تاكسی در این محدوده را از دیگر اقدامات اجرای این طرح عنوان و خاطرنشان كرد: ایجاد خطوط حمل و نقل مناسب در محدوده تاریخی شهر را پیش بینی كرده ایم تا شهروندان رغبت بیشتری به استفاده از این وسایل داشته باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان اظهار داشت: ۳۴ دوربین در ۲۳ معبر محدوده ترافیكی نصب شده است و اكنون به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته تا نقاط ضعف آن بررسی شود.
صلواتی ادامه داد: قرار است در سال آینده نرم افزاری بر روی تلفن های همراه ایجاد كنیم تا شهروندان بتوانند بهترین مسیر را از نظر ترافیك انتخاب كنند. 
 
بازسازی 60 كیلومتر مسیر ویژه تردد دوچرخه
وی با اشاره به توسعه حمل و نقل غیرموتوری اضافه كرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از تلفات شهری، عابران پیاده هستند و ۴۰ درصد از تلفات انسانی را موتورسیكلت ها به وجود می آورند.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با بیان اینكه در دو سوم حوادث پای یك موتورسیكلت در میان است، گفت: یك روز در میان یك تلفات انسانی به دلیل استفاده از موتورسیكلت در محدوده شهری وجود دارد.
صلواتی با اشاره به توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه افزود: ۴۲ ایستگاه دوچرخه در سطح شهر اصفهان فعال است.
وی با بیان اینكه در دهه ۶۰ ، ۱۲ درصد از سفرهای شهری توسط دوچرخه انجام می شد، تصریح كرد: متاسفانه اكنون استفاده از دوچرخه به كمتر از ۳ درصد رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان آلودگی هوا و كم تحركی را از دلایل استفاده زیاد از وسایل نقلیه موتوری دانست و خاطرنشان كرد: قرار است تا پایان سال جاری تعداد ایستگاههای دوچرخه به را ۵۰ ایستگاه افزایش دهیم.
صلواتی با بیان اینكه ۶۰ كیلومتر مسیر تردد دوچرخه وجود دارد كه باید بازسازی شود، اظهار داشت: در نیمه اول سال آینده ۶۰ كیلومتر از مسیر ویژه دوچرخه ایمن سازی می شود.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی شورا و شهرداری قرار است ۱۰۰ كیلومتر مسیر ویژه عبور دوچرخه در شهر اصفهان ایجاد شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه در سال  آینده ایجاد مسیر دوچرخه با هدف پیوسته كردن مسیرها انجام می شود، اضافه كرد: با ۵۰ مدرسه مذاكره شده است تا محل های استقرار دوچرخه در مدارس ایجاد شود. 
 
راه اندازی 10 ایستگاه مكانیزه دوچرخه در مناطق مركزی شهر
صلواتی با بیان اینكه در سال آینده ۱۰ ایستگاه مكانیزه دوچرخه در مناطق مركزی شهر ایجاد می شود، گفت: هزینه نگهداری ایستگاه های دوچرخه یك میلیارد تومان است.
وی افزود: با همكاری پلیس راهور در نظر داریم احترام به حقوق عابرپیاده با اولویت چهارراه ها و تقاطع ها را فرهنگسازی كنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از خط كشی مجدد خطوط عابر پیاده تصریح كرد: جریمه عابرپیاده در قانون وجود دارد در این صورت با پلیس راهور هماهنگ شده است كه اگر این امكان وجود دارد، این قانون اجرایی شود. 
 
كمتر از 10 درصد سهم شهرداری از جریمه های رانندگی پرداخته شده است
صلواتی به جریمه های راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: ۷۰ درصد از جریمه راهنمایی و رانندگی سهم شهرداری و ۳۰ درصد آن متعلق به پلیس راهنمایی و رانندگی است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۲، ۳۵ میلیارد تومان مبلغ جریمه های راهنمایی و رانندگی بوده است كه تنها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یعنی كمتر از ۱۰ درصد آن به شهرداری اصفهان اختصاص یافته است.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان در خصوص سامانه هوشمند تاكسی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از تاكسیرانان از سامانه هوشمند استفاده می كنند، سرعت اعمال نظارت ها بر روی اجرای این طرح كمتر است چرا كه در حال حاضر اولویت ما نصب سامانه می باشد.
 
ایجاد بسته های تشویقی برای نصب سامانه هوشمند بر روی تاكسی
صلواتی اضافه كرد: برای تشویق شهروندان بسته های اقساطی، قرض الحسنه و وام های ۵ ساله در اختیار رانندگان قرار می گیرد تا نسبت به خرید سامانه و نصب آن اقدام نمایند.
وی بیان كرد: بسته تشویقی دیگری نیز در نظر گرفته شده است تا شهروندانی كه از اصفهان كارت استفاده می كنند كرایه كمتر و رانندگانی كه از سامانه هوشمند استفاده نمایند كرایه بیشتری را دریافت نمایند و مابه التفاوت قیمت ها نیز از سوی شهرداری پرداخت شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص تردد موتورسیكلت ها گفت: در مقطعی پلیس راهور با موتورسیكلت سواران برخورد و وسیله آنها را به پاركینگ های شهرداری منتقل می كند، اما از آنجایی كه قیمت خرید موتورسیكلت ها بسیار ارزان تر از هزینه های ترخیص كردن آن است هیچ فردی برای دریافت موتورسیكلت خود اقدام نمی كند.
صلواتی افزود: بر این اساس مزایده ای برگزار می شود و تمامی موتورسیكلت های فرسوده به فروش می رسد اما متاسفانه دوباره این موتورسیكلت ها به شهر باز گردانده می شود كه در این صورت جلسه ای با استاندار برگزار شد تا این موتورسیكلت ها اسقاط شود و از قطعات آن استفاده گردد. 
 
با اجرای طرح پیاده راه كردن میدان امام(ره) هیچ سرقتی در این محور اتفاق نیفتاده است
وی تصریح كرد: قبل از اجرای طرح پیاده راه كردن میدان امام(ره) روزانه ۸ الی ۲۰ سرقت در این محدوده اتفاق می افتاد اما از ۲۹ اسفندماه تاكنون یك مورد سرقت هم اتفاق نیفتاده است.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با بیان اینكه در نظر داریم خیابان های بدون موتورسیكلت را در شهر گسترش دهیم، خاطرنشان كرد: حذف موتورسیكلت پیامدهای فرهنگی و اقتصادی  دارد كه باید به مرور این اقدام انجام شود. 
 
خطوط بی.آر.تی به تراموا تبدیل می شود
صلواتی در خصوص راه اندازی تراموا در شهراصفهان اظهار داشت: مشكلات تفاهم نامه و بحث تحریم ها در خصوص تراموا رفع شده است و قرار شده در سال آینده عملیات اجرایی خط یك تراموا در خیابان امام خمینی(ره) از ایستگاه عاشق آباد تا میدان جمهوری آغاز شود.
وی با بیان اینكه احداث ۵۰ كیلومتر خط تراموا در شهر اصفهان طراحی شده است، ادامه داد: بعد از احداث خط یك تراموا، خطوط بی.آر.تی به خطوط تراموا تبدیل می شود. 
 
كرایه اتوبوس و تاكسی افزایشی نمی یابد
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص افزایش كرایه تاكسی و اتوبوس گفت: كرایه تاكسی و اتوبوس در سال جاری افزایشی نمی یابد و در سال آینده سعی خواهیم كرد افزایش كرایه ها در حداقل ممكن باشد.
صلواتی با بیان اینكه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان اتوبوسرانی است، افزود: ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان اعتباری است كه از پرداخت كرایه اتوبوس از سوی شهروندان دریافت می شود.
وی تصریح كرد: ۳۵ میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری و ۳۵ میلیارد تومان نیز باید از سوی دولت پرداخت شود كه با توجه به اینكه دولت تنها ۱۰ میلیارد تومان آن را پرداخت می كند مابقی این هزینه ها بر روی دوش شهرداری قرار می گیرد. 
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان در خصوص خریداری اتوبوس ها از شركت داخلی خاطرنشان كرد: اتوبوسهای ایران خودرو استاندارد یورو ۳ را دارند و ایمنی این اتوبوسها تایید شده است و تاكنون مشكلی در این رابطه نداشته ایم.
صلواتی در بحث بازسازی اتوبوسهای فرسوده اظهار داشت: در بازسازی اتوبوسها حتی موتور آنها نیز عوض می شود به طوری كه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی اتوبوسها هزینه می شود.
وی با اشاره به تردد اتوبوسهای گازسوز ادامه داد: به دلیل مشكلی كه با شركت گاز داشتیم به دنبال خارج كردن اتوبوسهای گازسوز از سیستم حمل و نقل بودیم، كه در این راستا جلسه ای با حضور استاندار برگزار شد كه زمینه بازگشت ۳۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز فراهم گردید.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان اضافه كرد: در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در شهر تردد می كند، كه درصدد هستم ۸۰ دستگاه دیگر را در آینده نه چندان دور وارد كنیم.
صلواتی در خصوص آلودگی اتوبوس های دودزا گفت: ما هم اعتقاد داریم اتوبوسی كه دود می كند، هوای شهر را دچار آلودگی می نماید اما معتقدیم همه آلودگی هوا شهر مربوط به اتوبوس ها نیست.
وی افزود: ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است كه فقط درصد كمی از آنها آلوده كننده هوا هستند اما آیا این چند درصد همه آلودگی هوا را شامل می شود. 
 
نرخ بلیت مسیر روگذر خط بی.آر.تی اصلاح می شود
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به قیمت خط بی.آر.تی تصریح كرد: با ادغام فاز اول و دوم خط یك بی.آر.تی در مجموع ۲.۵ كیلومتر مسیر ایجاد شد كه اگر می خواستیم بر اساس كیلومتر قیمت بلیت این مسیر را مشخص كنیم نزدیك به ۵۰۰ تومان می شد اما ما قیمت ۳۰۰ تومان را تعیین كردیم.
صلواتی خاطرنشان كرد: البته به زودی در خط یك بی.آر.تی مسیر روگذر از باقوشخانه تا پل بزرگمهر نرخ بلیت اصلاح می شود.
وی اظهار داشت: امسال ۲ تلفات جانی در خطوط بی.آر.تی داشتیم كه نیاز به فرهنگسازی در استفاده از این مسیرها وجود دارد.
وی به پارك موتورسیكلت ها در پاركینگ های عمومی اشاره كرد و ادامه داد: به زودی بخشی از ظرفیت پاركینگ ها را به صورت رایگان به محل استقرار موتورسیكلت اختصاص می دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.