| کد خبر: 38910 |

۶۰۰ مینی‌بوس فرسوده در شیراز تردد می‌کنند

تین نیوز | مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس گفت: لازم است با در نظر گرفتن موارد لازم در زمینه اشتغال مالکان، 600 مینی‌بوس فرسوده که در شیراز تردد می‌کنند، ساماندهی شود.
 
حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری روز هوای پاک اظهار کرد: در حال حاضر گازوئیل کم‌گوگرد در شیراز توزیع می‌شود اما با استاندارد لازم فاصله دارد.
 
وی با بیان اینکه موضوع محیط‌ زیست باید به یک معرفت عمومی بدل شود، افزود: تشکیل اتاق فکر در محیط‌ زیست فارس باعث شده تصمیم‌سازی‌ها در این حوزه، شیوه علمی و عمیق‌تری پیدا کند و به‌تناسب لازم است که در اجرای پروژه‌ها و هزینه‌کرد از بیت‌المال، این دقت‌نظرها لحاظ شود نه این‌ه در حین اجرا گزارش ارزیابی به محیط ‌زیست ارائه شود که این کار نوعی «توجیه» و نه ارزیابی محسوب می‌شود.
 
لزوم کاهش آلودگی‌های خودروهای تک‌سرنشین و جایگزینی خودروهای فرسوده موضوعات دیگری بود که مورد اشاره ابراهیمی قرار گرفت و ادامه داد: در بلوار زند شیراز لازم است ترافیک کاهش یابد تا آلودگی هوا در مناطق مرکزی به حداقل برسد.
 
وی با اشاره به سرانه فضای سبز قابل‌قبول شیراز بیان کرد: باید فضای سبز شهری حفظ‌شده و افزایش یابد در حالی‌که شاهد خشک شدن باغ‌های قصردشت هستیم.
 
برخی تغییر کاربری‌های غیرقانونی در ارتفاعات شیراز از قبیل مواردی در حوالی چمران و نیایش، توسط ابراهیمی تشریح شد و گفت: این فضاها مورد استفاده پیاده‌روی مردم است و لازم است فضاهای مفرح شهری در راستای بهبود روحیه شهروندان حفظ شود.
 
این مسئول اضافه کرد: استقبال مردم از دوچرخه‌سواری بسیار خوب است اما در این زمینه زیرساخت مناسب وجود ندارد و افراد بسیاری جرأت نمی‌کنند در خیابان‌های شیراز از دوچرخه استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: در بحث پایش و نظارت آلودگی هوا، دو ایستگاه اندازه‌گیری در شیراز داریم که برای انجام صحیح این کار، حداقل به 10 ایستگاه نیاز است.
 
مدیرکل محیط ‌زیست استان فارس یادآور شد: کارخانه ریشمک و سیمان فارس مراحل انتقال را طی می‌کنند.
 
وی همچنین از عملکرد صدای مرکز فارس در زمینه پوشش مسائل زیست‌محیطی قدردانی کرد و ادامه داد: رسانه‌ها اگر به‌طور دقیق و با بیان واقعیات مسائل زیست‌محیطی را پوشش دهند می‌توانند سهم بزرگی در اصلاح مسائل نابسامان این حوزه داشته باشند.
 
ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: بحث سد تنگ سرخ به شورای حل اختلاف واگذار شده و در شورای حل اختلاف موضوع از منظر جرم بودن تخلفات زیست‌محیطی پیگیری نمی‌شود بلکه ایجاد سازش مدنظر است.
 
در این نشست مسائلی در زمینه نحوه پاسخگویی محیط ‌زیست به رسانه‌ها مطرح شد که ابراهیمی ضمن اذعان به وجود پاره‌ای انتقادات، خواستار پیگیری و اصرار رسانه‌ها در عمل به رسالت خود در زمینه حقوق مردم و مسائل زیست‌محیطی شد و اطلاع‌رسانی صحیح را بحثی جدای از نحوه عملکرد اشخاص توصیف کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.