| کد خبر: 34610 |

شهر قزوین صاحب خطوط بی آر تی می شود

تین نیوز |  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور تسهیل در جابجایی شهروندان با اجرای طرح جامع ترافیک قزوین، ساخت ۴۰ تقاطع غیر هم سطح و راه اندازی خطوط BRT در شهر قزوین پیش بینی شده است.
 
 وهاب میزانی به مناسبت روز حمل و نقل ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل سازمان ترافیک شهرداری قزوین گفت: حوزه حمل و نقل به دلیل ارتباط مستقیم با فعالیت روزانه شهروندان اهمیت زیادی دارد و ارائه خدمات حمل و نقل عمومی از مهمترین خدمات مدیریت شهری محوسب می شود.
 
معاون شهردار تکمیل و مناسب سازی پیاده راه خیام را از طرح های موفق سال جاری دانست و اظهارداشت: احداث توقفگاه امام علی(ع) در نجم آباد به مساحت هشت هکتار برای توقف اتوبوس و انتقال مرکز معاینه شهید بابایی به حاشیه بلوار جمهوری اسلامی در مرحله پایانی است.
 
این مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین طرح های امسال تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک مجموعه شهر قزوین بود زیرا این کار معمولا فقط در کلان شهرها اتفاق می‌افتد که وزارت کشور با تصویب این طرح در شهر قزوین موافقت کرده است.

میزانی تصریح کرد: تصویب طرح جامع ترافیکی کار مهمی برای شهر قزوین است که در این طرح احداث ۴۰ تقاطع غیرهمسطح، کمربندی شرقی و غربی، خطوط BRT  در شهر قزوین هم پیش بینی شده است.
 
وی بیان کرد: در افق کوتاه مدت طرح جامع ترافیکی در زمینه احداث تقاطع و معابر مدیریت شهری قزوین پیشرو است و مطالعات احداث خطوط اتوبوس های تندرو در شهر قزوین در مرحله پایانی قرار دارد و در افق سال ۹۵ راه‌اندازی دو خط ویژه از مسیر نوروزیان تا میدان آزادی و میدان ۲۲ بهمن تا میدان مینودر پیش بینی شده است.
 
خدمات سازمان اتوبوسرانی قزوین به زائران اربعین
 وی به ارائه خدمات حمل و نقل برای همایش روز اربعین در مرز مهران اشاره و بیان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور به سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس با ۱۰۰ راننده به مرز مهران اعزام شدند تا خدمات لازم را به زائران ارائه کنند.
 
این مسئول تصریح کرد: با توجه به موفقیت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در ارائه خدمات حمل و نقل، مدیریت داخلی ارائه خدمات حمل و نقل در مرز مهران بر عهده سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بود تا در کمتر از سه روز موضوع ساماندهی حمل و نقل زائرین ایرانی عملیاتی شود که توانستیم در ارائه خدمات حمل و نقل به زائرین ایرانی بسیار موفق عمل کنیم.
 
ثبت روزانه ۷۰ هزار شهروند کارت
 میزانی بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در دو سال متوالی به عنوان سازمان نمونه کشوری معرفی شده و امروز از سازمان‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی است.
 
معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین با اشاره به اجرای طرح پرداخت الکترونیکی و موفقیت در اجرای این طرح گفت: روزانه ۷۰ هزار شهروند کارت در دستگاه ثبت می‌شود و اجرای موفق این طرح تاثیر خوبی در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان داشته و تاکنون ۱۵۰ هزار شهروند کارت فروخته شده است.
 
معاون شهردار با اشاره به فعالیت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در سال جاری خدمات مطلوبی در زمینه ارائه خدمات به شهروندان برای سرویس‌های مدارس ارائه شده و نسبت به سال‌های گذشته این اقدام مطلوب ‌تر و بهتر انجام شده و رضایت والدین را به همراه داشته است.
 
وی در خصوص راه‌اندازی پیک موتوری و تاکسی بی سیم هم اظهارداشت: درصدد اجرای پرداخت الکترونیکی در تاکسی ها هستیم تا این طرح را با حداقل آسیب اجرایی کنیم که درحال حاضر در ۲۰ تاکسی بی‌سیم پرداخت الکترونیکی به صورت آزمایشی اجرا ‎شده است.
 
میزانی افزود: مطالعه طرح "کارت شهروند" در حال مطالعه هستیم و به دنبال بررسی مشکلات در اجرای این طرح هستیم تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم و باید زیرساخت های شهر به گونه‎ای آماده شود تا هر شهروند از یک کارت برای پرداخت های حمل و نقل  استفاده کند.    
 
آغاز احداث پایانه نسیم شمال از سال آینده/ نصب ۵۵ دستگاه دوربین تصویری
 معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین در ادامه به فعالیت سازمان پایانه ها اشاره کرد و افزود: با حضور ۱۲۰هزار دانشجو در شهر قزوین ارائه خدمات در پایانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که آبروی ورود به شهر حفظ شود.
 
وی بیان کرد: سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در پایانه هزینه می‌شود تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود که در این راستا عملیات احداث پایانه نسیم شمال از سال آینده آغاز خواهد شد.
 
معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین یکی از مراکز موفق کشور است که مورد توجه مدیران کشوری قرار گرفته و توسعه این مرکز در اولویت های آینده قرار گرفته است.
 
وی افزود: ۵۵ دوربین نظارت تصویری در تقاطع‌های سطح شهر نصب شده و روزانه ۳۰۰ تخلف رانندگی از طریق این دوربین‎ها ثبت و ضبط می شود.
 
میزانی بیان کرد: ۱۶ دوربین ثبت تخلف سرعت های غیرمجاز نصب شده که در دو ماه گذشته  دو هزار قبض جریمه در این زمینه صادر و به درب منازل ارسال شده است.
 
این مسئول اظهارداشت: با نصب دوربین های ثبت سرعت های غیرمجاز آمار تصادفات به خصوص در بلوار آیت الله خامنه ای کاهش یافته است.
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.