| کد خبر: 34570 |

مونتاژ واگن‌های متروی ۳ کلان‌شهر کشور در تبریز / آغاز تراموای تبریز

تین نیوز | نماینده شهرداران کشور از مونتاژ واگن‌های متروی سه کلان‌شهر کشور در تبریز و اضافه شدن دو رام قطار دیگر به مجموعه واگن‌های پروژه قطار شهری تبریز خبر داد.
 
صادق نجفی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته از طریق شرکتی که در استان تشکیل شده است، قطعات واگن‌های متروی سه شهر اصفهان، شیراز و تبریز در دپوی لاله شهر تبریز مونتاژ خواهد شد؛ که این فرصت امتیاز بزرگی برای شهر تبریز به شمار می‌رود.
 
وی حمایت‌های دولتی از پروژه متروی تبریز را تا مقطع فعلی 530 میلیارد تومان خواند و افزود: در 14 ماه گذشته، شهرداری تبریز نزدیک به 240 میلیارد تومان به پروژه متروی شهر تبریز تزریق کرده است که این رقم، قابل قیاس با 218 میلیارد تومانی که در 10 سال گذشته به این پروژه تزریق شده، نیست.
 
نجفی ادامه داد: اگر اعتبارات مورد نیاز این پروژه، در وقت مقرر تزریق می‌شد امروز دست‌کم، خط اول مترو به کار افتاده بود.
 
شهردار تبریز از اضافه شدن دو رام قطار دیگر به مجموعه واگن‌های پروژه قطار شهری تبریز خبر داد و افزود: با اضافه شدن این دو رام و پیشرفت فیزیکی ایستگاه‌ها در فازهای مختلف، امیدواریم این پروژه، هرچه سریع‌تر آماده بهره‌برداری شود.
 
نماینده شهرداران کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کلان‌شهرها، گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی دولت به گونه‌ای نیست که در روند اداره کلان‌شهرها تاثیر چشمگیر بگذارد.
 
وی با بیان اینکه قوانینی که از سوی مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود نیز کمکی به کلان‌شهرها نکرده‌است، خاطرنشان کرد: با طرح‌های مختلفی که از سوی نمایندگان ارائه می‌شود، برخی از اعتبارات و منابع کلانشهرها به شهرهای کم‌جمعیت، اختصاص می‌یابند؛ این در صورتی است که طبق قانون، نمی‌توان بودجه مختص یک شهر را به شهری دیگر اختصاص داد.
 
نجفی با اشاره به تعامل و هماهنگی شهرداران کلان‌شهرهای کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان کلان‌شهرها اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به معضلات کلان‌شهرها دارند اما کمبود تعداد آن‌ها نسبت به نمایندگان سایر شهرها، غالباً مانع از تحقق این موضوع می‌شود.
 
وی تصریح کرد: به جایگاه نمایندگان شهرمان در ترکیب هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، افتخار می‌کنیم و امیدواریم مداومت این عزیزان در حل و فصل مشکلات کلان‌شهرها کارساز باشد.
 
شهردار تبریز در ادامه به تلاش شهرداری تبریز در سایر حوزه‌های حمل‌و‌نقل اشاره کرد و گفت: در 18 سال گذشته، تنها 10 میلیارد تومان برای پیشرفت پروژه پایانه مرکزی تبریز هزینه شده است؛ این در صورتی است که با حمایت ارزشمند شورای اسلامی شهر تبریز، در سال‌جاری 24 میلیارد تومان صرف این پروژه شده است.
 
وی مطالعه و اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی را یادآور شد و گفت: شورای اسلامی شهر تبریز 340 میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های تملک و مسیرگشایی در نظر گرفته که از این میزان، تاکنون  220 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
نجفی حرکت به سمت حمل‌ و نقل ترکیبی را ناجی ترافیک شهر دانست و افزود: امروز، کلان‌شهر تبریز، به مرحله‌ای از تنوع و گستردگی رسیده که بررسی معضلات و راهکارهای متناسب با آن، در قالب موضوعات رایج و متدوال شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست.
 
شهردار تبریز تاکید کرد: با توجه به 3.6 میلیون جابه‌جایی روزانه در شهر تبریز، نگرش سنتی به حوزه حمل‌و نقل پاسخگوی نیازهای این حوزه نخواهد بود.
 
وی متذکر شد: با افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تبریز، مصمم هستیم تا تمام برنامه‌های شهرداری را با پشتیبانی مطالعاتی و پژوهشی، تدوین و اجرا کنیم.
 
تراموای تبریز توسط یک شرکت چینی و یک شرکت اروپایی تا پایان سال 94 در تبریز
 وی در خصوص روند اجرای پروژه تراموای گفت: با پیگیری پروژه تراموا، این پروژه ارزشمند توسط یک شرکت چینی و یک شرکت اروپایی، در مراحل مطالعاتی بوده و تا پایان سال 94، اجرای مسیر ویژه آن از دو نقطه شهر، آغاز می‌شود.
 
نجفی، مهم‌ترین اهداف در بحث تردد در شهر تبریز را، کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر با تکیه بر توسعه پیاده‌راه‌ها و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی خواند و گفت: احداث مسیر ویژه دوچرخه‌سواری به منظور اختصاص پنج درصد از حمل و نقل پاک به این وسیله در هسته مرکزی شهر، در همین راستا، مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفت اما متاسفانه، استمرار آن با برخی مقاومت‌ها مواجه شد.
 
هر خانوار تبریزی سالانه 2.5 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد
 وی با بیان اینکه هر خانوار تبریزی سالانه بالغ بر 2.5 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: شهرداری در حوزه درآمد و نوسازی، سالانه کمتر از 10 میلیارد تومان درآمد دارد که این درآمد، با وجود انبوه واحد‌های تجاری و مسکونی این شهر، متناسب نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.