| کد خبر: 29658 |

شرکت NXP و شرکای آن، نمایشی از آینده «ترافیک هوشمند» را به نمایش می گذارند

تین‌نیوز | پیشروان صنعتی شامل NXP، زیمنس، هوندا و Cohda و دولتمردان آینده‌نگر در یک حرکت بی‌سابقه گردهم می‌آیند تا ترافیک اروپا را هوشمندتر، سبزتر و ایمن‌تر بسازند.

شرکت نیمه‌هادی NXP به همراه برخی پیشروان صنعتی، یک گروهی را شکل داده است تا ارتباطات خودرویی را در یک محور ITS (حمل‌ونقل هوشمند) که از آلمان، اطریش و هلند می‌گذرد، بیازمایند.

امروز با شروع نمایش تجاری نوآوری‌های جهانی الکترونیک – electronica- در مونیخ، یک ستون از خودروهای هوشمند هوندا، 1300 کیلومتر از جاده‌‌ها، شامل محدوده آزمون حمل‌ونقل هوشمند مونیخ، وین و هلموند که از زیرساخت ترافیک هوشمند زیمنس برخوردار است را طی خواهند کرد.

خودروهای نمایشی که با فناوری‌های ارتباطی امن و نوین NXP تجهیز شده‌‌اند، منافع کنترل ترافیک هوشمندتر شامل بهبود ایمنی جاده‌‌ها و کاهش آلودگی هوا را به نمایش می‌گذارند.

وزرای حمل‌ونقل آلمان، اطریش و هلند در سال 2013 اعلام کردند که آنها این کریدور را ایجاد می‌کنند و نمایش بی‌سابقه‌ای را در سطح همکاری وزراتخانه‌ها، نهادهای راهداری و صنعت خودروسازی خواهند داشت تا این کریدور برای استفاده عموم در سال 2015 آماده شود.

در این برنامه، جاده‌های سه کشور با چراغ‌های ترافیکی و سایر علائم جاده‌ای هوشمند تجهیز می‌شوند که قادر به تعامل با خودروهای مرتبط هستند و به رانندگان درباره راه بندان‌های ترافیکی و خطرات جاده‌ای، قبل از آنکه در معرض آن قرار بگیرند، هشدار می‌دهند. نتیجه نه تنها به افت فاحش در تلفات جاده‌‌ای منجر می‌شود، بلکه صدمات زیست محیطی و خسارات اقتصادی ناشی از راه بندان‌های ترافیکی را نیز کاهش می‌دهد که در سال 2013 برای اروپا در حدود 7.4 میلیارد یورو برآورد شده است.

شرکت NXP به عنوان پیشرو در حوزه خودروهای مرتبط و پیشگام امنیت فناوری V2X (ارتباطات خودرو با خودرو و خودرو با زیر ساخت)، آزمون ارتباطات خودرویی را در طول کریدور ITS اروپایی آغاز کرده است. به علاوه، به منظور تضمین امنیت ارتباطات خودروهای درگیر در نمایش با یکدیگر و با تجهیزات کنار مسیر،NXP از کمک شرکت‌های زیر که پیشروان صنعتی در حوزه‌های خود هستند، استفاده کرده است تا این نمایش بتواند واقعیت آینده را ترسیم کند.

• شرکت زیمنس – مسئول تأمین زیر ساخت هوشمند، سامانه‌‌های ترافیکی بین شهری، کنترل‌های شهری، چراغ‌های راهنمایی، سامانه‌های تشخیص زیست محیطی و سامانه‌های هشدار محدوده‌های کارگاهی به همراه ماجول‌های امنیتی V2X مشارکتی می‌باشد.

• شرکت هوندا – خودروهای مشارکت کننده در این نمایش را تأمین می‌کند.

• شرکت Cohda wireless نرم‌افزارهای کاربردی را تأمین می‌کند.

• شرکت TUV Sud و باشگاه‌های خودرویی AvD و ANWB از ارتباطات V2X پشتیبانی می‌کنند.

کورت سی وروز معاون اجرایی و مدیر کل کسب وکار خودرویی شرکت NXP می‌گوید: "با محصول RoadLINK، شرکت NXP یک پیشرو در ارائه تراشه امن V2X به حساب می‌آید که بالاترین سطح از امنیت ارتباطات و حفاظت از حریم خصوصی را برای خودروهای مرتبط تأمین می‌کند. ارتباطات خودرویی ما با مشارکت زیمنس، هوندا و سایر شرکا، پشتیبانی از کریدور ITS ارو‍‍پایی را محقق کرده است. ما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان ترافیک را به نحو شایان توجهی در جاده‌های اروپا، هوشمندتر و ایمن تر نمود. به وضع حرکت نوآورانه ما، محرک‌های مهم را ایجاد کرده و راه را برای پیاده‌سازی سریع راهکارهای ITS در اروپا هموار می‌کند."

برنامه کریدور ITS روزهای 11 و 12 نوامبر 2014 آغاز می‌شود و خودروهای هوندا، سپس به سمت وین از محدوده آزمون تجهیزات دورورزی ITS زیمنس در روز 17 نوامبر می‌گذرند. آنها در مقصد نهایی خود در روز 19 نوامبر به محدوده آزمون روتردام و هلموند در هلند می‌رسند. در اینجا یک کنفرانس اختتامیه برگزار خواهد شد که در آن مهمترین مسائل مربوط به ایمنی جاده‌ای با حضور بالاترین رده‌های دولتمردان و نمایندگان شرکت‌های پیشرو و گروه‌‌های خودروسازی به بحث گذاشته می‌شود.

ویلک رینتس، رئیس تحقیق و توسعه کسب وکار زیمنس در بخش سامانه‌های ترافیک هوشمند می‌گوید: "زیمنس معتقد است که زیرساخت جاده‌‌ای هوشمند برای پیاده‌سازی آماده است. زیمنس همچنین تحقیقات فشرده‌ای را پیرامون ارتباطات بین خودروها و زیرساخت به انجام رسانیده است و اعتقاد دارد که قانونگذارن، ادارات راهداری و خودروسازان باید به طور نزدیک با هم کار کنند تا پیاده‌سازی کریدور ITS در سطح اروپا محقق شود. نسل آینده محصولات زیمنس بر روی فناوری ارتباطات RoadLINK متعلق به NXP متکی خواهد بود."

بنا به گفته اسوین لئونارد، مدیر عملیات و فناوری‌های مواد در بخش تحقیقات و توسعه هوندا در اروپا، افزایش پیاده‌‌سازی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند، ظرفیت ایمنی جاده‌ای و کارآیی ترافیک را به میزان وسیعی ایجاد خواهد کرد. آزمون ما در این برنامه نشان می‌دهد که این فناوری کاملاً عملیاتی است. چشم‌انداز هوندا یعنی «ایمنی برای تمام افراد» به واقعیت خواهد پیوست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.