| کد خبر: 29637 |

آغاز بزرگ‌ترین طرح آمارگیری ترافیک پایتخت از امروز

تین نیوز |  بزرگ‌ترین طرح آمارگیری ترافیک پایتخت از امروز آغاز به‌کار می‌کند. آنگونه که محمدحسین نوروزی مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران خبر داده، طرح آمارگیری ترافیک پایتخت با هدف شبیه‌سازی وضعیت حمل‌ونقل موجود در شهر و ارائه سیاست‌های گوناگون آغاز می‌شود.
 
به‌دنبال افزایش مالكیت خودرو تا مرز 3میلیون دستگاه در دهه‌ اخیر، تعداد سفرهای سواره روزانه در شبكه معابر شهر تهران به مرز 18میلیون سفر رسیده است. این حجم از سفرها علاوه بر اتلاف وقت شهروندان، مصرف نزدیك به 11میلیون لیتر بنزین و 4میلیون لیتر نفت‌گاز در روز، موجب آلودگی محیط‌زیست و تهدید سلامت شهروندان شده است. بنابراین مدل‌سازی‌ دقیق از وضعیت موجود ترافیكی شهر یكی از الزامات ترافیكی است. وی با اشاره به اینكه مسئله ترافیك در شهر تهران مانند كلاف پیچیده و سردرگمی است كه نیازمند ارائه راهكارهایی برای تقلیل یا رفع معضلات ناشی از آن است، گفت: این مهم نیز تنها بر پایه مطالعه و تحقیق میسر می‌شود.
 
به گفته وی تهران با جمعیت ساكن حدود 8میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین كلانشهر ایران است كه با مشكلات عدیده‌ای در سیستم حمل‌و‌نقل و ترافیك مواجه است، اما اینكه گفته می‌شود جمعیت شهر تهران در روز به واسطه ورود جمعیتی از شهرهای اقماری كلانشهر تهران به دوبرابر می‌رسد، قطعا چنین نیست. وی تصریح كرد:آمارگیری‌ها نشان می‌دهد 20درصد از ترددهای شهر تهران به واسطه ورود از حاشیه كلانشهر تهران است. وی با اشاره به اجرای ساخت مدل حمل‌ونقل شهر تهران، برای نخستین‌بار در كشور اظهاركرد: هدف از این مطالعه شبیه‌سازی وضعیت حمل‌ونقل موجود و پیش‌بینی نیازهای حمل‌ونقلی با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی آینده و اثرسنجی اعمال سیاست‌های گوناگون حمل‌ونقلی بر شهر و شهروندان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.