| کد خبر: 28947 |

مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر رشت به‌هنگام‌سازی می‌شود

تین نیوز |  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: مطالعات طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر رشت به‌هنگام‌سازی و ایجاد قطار شهری در آن لحاظ می‌شود.

 شاهرخ طلیسگر عصر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی این شهر با تاکید بر اینکه شهرهای بالای 250 هزار نفر باید طرح جامع ترافیک داشته باشند، اظهار کرد: مطالعات طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر رشت بهنگام سازی و ایجاد قطار شهری در آن لحاظ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه با توجه به توسعه شهر، پدیده مسکن مهر، تغییر آمار جمعیتی شهر و تغییر رفتار ترافیکی، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت مورد بازبینی قرار می‌گیرد، افزود: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت توسط مشاور در دو مرحله بازنگری می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با تاکید بر اینکه مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و طرح تفصیلی همپوشانی دارند، گفت: با بازنگری و آمار گیری ثابت می‌توان که در سال 1410 میزان ترافیک و رفتارهای ترافیکی در رشت به نقطه‌ای می‌رسد که رشت نیازمند قطار شهری می‌شود.
 
طلیسگر با توجه به هزینه بالای ایجاد قطار شهری افزود: مشاور باید طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را با ظرافت و دقت تهیه کند تا از این مطالعات بر علیه ما استفاده نشود تا قطار شهری در این طرح حذف شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مطالعات بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت نباید بیشتر از شش ماه انجام شود، خاطرنشان کرد: برای تنظیم قرار داد با شرکت مشاور بررسی‌های مالی و حقوقی انجام می‌شود.
 
در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، لزوم توجه به فرهنگ عمومی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: توجه به فرهنگ در رفع معضل ترافیک بسیار حائز اهمیت است.
 
مظفر نیکومنش نودهی با اشاره به هماهنگ‌سازی طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر رشت با طرح تفصیلی، افزود: نظارت دقیق بر عملکرد شرکت مشاور طرح جامع حمل و نقل سبب می‌شود کار سرعت بیشتری پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه تعیین سقف زمانی برای ارائه کار شرکت مشاور برای بازنگری طرح حمل و نقل و ترافیک شهر رشت ضروری است، گفت: در تهیه این طرح به بررسی عواملی که شهر با آن درگیر است مورد توجه باشد.
 
نیکومنش ، افزایش تعداد مسافر و افزایش درصد ترافیکی در شهر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بر روی مسائل ریز ترافیکی شهر برای تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر دقت شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.