| کد خبر: 23236 |

مرکز کنترل ترافیک بندرعباس تا پایان سال به بهره برداری میرسد

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار بندرعباس گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری بندرعباس تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
 
بابک هاشمی ضمن اشاره به اجرای طرح ترافیک شهر بندرعباس و طرح جامع ترافیکی گفت: طرح جامع ترافیکی شهر بندرعباس به تصویب شورای عالی شهرهای کشور رسید و به عنوان سند راهبردی ترافیک و حمل و نقل شهری بندرعباس تا افق 1410 آماده است که توسط مدیریت شهری در شهر اجرا شود.
 
هاشمی افزود: با برنامه ریزی هایی که در شهرداری و با تمهیدات شهردار و شورای اسلامی شهر بندرعباس گرفته شده در تصویب بودجه امسال بقش قابل توجهی از بودجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک تخصیص پیدا کرده که در جهت شروع به کار می تواند خیلی مناسب باشد.
 
وی با بیان اینکه ترافیک، مساله ای جدایی ناپذیر از زندگی شهری هست به خصوص در سند چشم انداز در آینده بحث ترافیک شهری را با مدیریت کردن زوج و فرد یا هر دلیلی که باعث ایجاد محدودیت هایی در مرکز شهر شود ، مدیریت می کنیم . معنایش این است که در جامعه شهری و در بافت های شهری ترافیک اجتناب ناپذیر است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: بزرگترین کاری که در مجموعه شهری در حال پیگیری است و به عنوان مغز متفکر حوزه ترافیک است مرکز کنترل ترافیک شهر بندرعباس است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد و بتوانیم یک مدیریت بهینه هم در مجموعه حمل و نقل و ترافیک در رابطه با خودروهای شخصی ، اتوبوسرانی و تاکسیرانی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به بافت شهری و معماری شهری بندرعباس اظهار داشت: در بافت مرکزی شهر به جهت تمرکز خیلی از مقاصد خریدهای مردم و همچنین مجتمع های اداری و سایر عواملی که در تولید سفر می تواند دخیل باشد در بافت مرکزی شهر است، قطعا ترافیک در مرکز شهر بیشتر است و معضلات آن نیز به تبع در مرکز شهر بیشتر است، که با توجه به طرح جامع ما برنامه هایی را برای این منظور داریم.
 
وی تصریح کرد: در شهر بندرعباس الان ترافیک منظم وجود دارد ، اگر ترافیک های نامنظم بود حل مشکل آن به تناسب راحت تر بود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به این مطلب که جمعیت شهر بندرعباس بالغ بر 435 هزار نفر است و این میزان غیر از جمعیت عمومی شهر است. بخشی که شبکه شهر را تحمل می کند و با در نظر گرفتن نرخ سفر که 76/1 در شهر است ، تعداد کل سفرهای شهری حدود 715 هزار نفر برآورد می شود که این حجم بسیار بالایی است که البته بخشی لزوم ندارد.
 
وی ادامه داد: ترافیک های منظم ناشی از حجم خودروهایی است که در شهر نسبت به معابر آمار بالایی است و براساس آنچه مطالعه شده متوسط خودرویی که در شهر بندرعباس است بطور متوسط به ازای هر خانوار یک دستگاه خودرو وجود دارد که این تعداد خیلی زیاد است البته در شهرهای دیگر هم به همین شکل است.
 
وی با اشاره به راهکارهای حل مشکل ترافیک در شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز فرعی در شهر با توجه به اینکه کانون توجه به مرکز شهر است و ایجاد محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر طرح زوج و فرد که در برنامه جامع ترافیک در برنامه چشم انداز 1410 هست از جمله راههای حل ترافیک است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه امروزه ترافیک جزئی از زندگی شهری است اضافه کرد : هر کدام از معبرهای شهر بندرعباس معضلات خاص خود را دارد . کارکرد بزرگراه امام حسین (ع) الان از شریانی درجه 1 به بلوار شریانی درجه 2 تبدیل شده و این باعث شده که کارکرد اصلی اش از دست بدهد . عدم ایجاد باندهای تندرو ، واگذاری کاربری هایی در جهت استفاده از معبر اصلی ، همچنین افزایش رشد جمعیت بدون در نظر گرفتن مسائل شهرنشینی و عدم تطبیق طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیکی.
 
وی با اشاره به ساعات اوج ترافیک در زمان بازگشایی مدارس گفت: ترافیکی که در بازگشایی مدارس هست صبح ساعت هفت و 30 صبح و ساعت 12 تا 12 و 30 دقیقه اعلام شده است.
 
هاشمی گفت: امسال توسط شهرداری بندرعباس بالغ بر 26 میلیارد در حوزه حمل و نقل و ترافیک بودجه در نظر گرفته و قرار است که طرح های بسیار خوبی در جهت حل مشکلات ترافیکی شهر بندرعباس شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: در روز بازگشایی مدارس در حوزه اتوبوسرانی شهری حدود 20 دستگاه اتوبوس بازسازی شده که اکیپ هایی از خودروسازها به شهر بندرعباس آمدن و ضمن تعمیر سیستم کولرهای سرنشین ها ، سیستم موتورشان را نیز آماده کردیم و در مهرماه نیز بیش از 10 هزار نفر به ظرفیت اتوبوسرانی ما اضافه خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: همچنین در سازمان حمل و نقل و ترافیک از خط کشی خیابان ها و معابر اصلی، ایمن سازی حاشیه و اطراف مدارس در دستور کارمان هست.
 
وی با اشاره به پارکینگ های سطح شهر گفت: برای پارکینگ های مرکزی شهر و در بافت مرکزی شهر با توجه به طرح جامع ترافیکی پارکینگ های طبقاتی را در دستور کار داریم که لذا مطالعات لازم را دراین زمینه انجام دادیم.
 
هاشمی خاطر نشان کرد: همچنین در کنار آن ضمن مدیریت پارکینگ های سطح شهر ، با توجه به اجرای طرح نصب پارکومترهای هوشمند در حاشیه حدود 15 معبر قصد داریم خدمات بهتر و بیشتری در در اختیار شهروندان بگذاریم . همچنین بزرگترین پارکینگ که پارکینگ صدف هست حدود 500 دستگاه به ظرفیتش اضافه کردیم و در کنار آن به دنبال آن هستیم که پارکینگ های خصوصی که در شهر هست را به صورت هوشمند کنیم که بتوانیم خدمات بهتری را ارئه دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.