| کد خبر: 21994 |

شورا تحت هیچ شرایطی موافق کاهش بودجه احداثمترو و اتوبوسرانی نیست

تین نیوز | بیست و چهارمین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرتهران با حضور محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ،  بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، دلفانی مدیرکل مالی واموال شهرداری تهران، سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی ، مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، رنجبریان مدیرکل برنامه ریزی معاونت حمل ونقل ، نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو و نماینده های شرکت کنترل کیفیت و کنترل ترافیک عصر روز سه شنبه هجدهم شهریور ماه برگزار شد.
 
به گزارش تین نیوز از  اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ در ابتدای جلسه  محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک بیان کرد: اواخر سال گذشته اقدامات خوبی فی مابین حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ، سازمان های تابعه ، موسسات تابعه این معاونت ، کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا و شورای اسلامی شهرتهران در تدوین برنامه 5 ساله دوم شهرداری اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد : یکی از بهترین بخش های این برنامه حوزه حمل و نقل و ترافیک است که در بحث کمی و کیفی به طور نسبتا کاملی براساس اطلاعات مبانی که وجود داشته است سعی شده است که کار کاملی انجام شود و در واقع در سال آینده بودجه عملیاتی براساس برنامه عملیاتی ارائه خواهد شد و چون در حوزه حمل و نقل جداول کمی تهیه شده این کارساده تر انجام خواهد شد .
 
وی گفت: یکی از اقدامات 6 ماهه باقی مانده از سال پیگیری و بررسی انحرافات اجرای برنامه نسبت به بودجه سالانه یا برنامه‌های  نوشته شده است .
 
سرخو با اشاره به بخش بودجه عنوان کرد :مهمترین بخش بررسی و نظارت در بودجه بحث تخصیص ها است که بایدبه موقع پرداخت شود.
 
وی در ادامه گفت : حوزه حمل و نقل باید دقیقتر نیازها و تخصیص ها را بررسی کند و پیشرفت هر یک از پروژه ها را پیگیری نماید.
 
 سرخو در خصوص بودجه مصوبه مترو افزود: 2 هزار میلیارد اعتبار مصوب شرکت مترو است که بر این اساس 30 کیلومتر خط مترو که شامل بخش شمالی خط 3 و بخش جنوبی خط 7 است به بهره برداری برسد. که شرکت مترو  متعهد شده است که تا پایان  سال 93  بخش شمالی خط 3 و بخش جنوبی خط 7 با تمام تجهیزات به بهره برداری خواهد رسید.
 
 دلفانی مدیرکل مالی واموال شهرداری تهران در خصوص میزان پرداخت به شرکت مترو بیان کرد: بودجه امسال مترو شامل یک بودجه نقد و یک بودجه غیر نقدی است  که بودجه نقدی شامل دو بخش است یکی 220 میلیارد تومان و 90 میلیارد تومان هم جهت بازپرداخت وام مجموعا 310 میلیارد تومان نقدی دارد ودر بخش غیر نقد 1501 میلیارد تومان بخش غیر نقدی مترو و 210 میلیارد تومان هم بابت وام که مجموعا 1711 میلیارد تومان
 
وی ادامه داد: در بخش 220 میلیارد تومان نقدی براساس مصوبات کمیسیون تخصص تا پایان پنج ماهه اول سال باید 110 میلیارد تومان پرداخت می شد که اکنون عملکرد 251 میلیارد تومانی دارد یعنی بیش از عدد ابلاغی پرداخت شده است یعنی 141 میلیارد تومان بیشتر پرداخت شده است و در بخش وام 73 میلیارد تومان پرداخت شده است در حالی که 16 میلیارد تخصیص داشته است.
 
همچنین وی افزود : در بخش غیر نقد شرکت مترو از 1501 میلیارد تومان تاکنون باید 625 میلیارد تومان پرداخت می شد  که 428 میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.
 
 سرخو در ادامه جلسه گفت: مترو و اتوبوس جزء اولویت های برنامه 5 ساله است باید بخش بودجه نقدی آنها را تقویت کنیم.
 
دلفانی درخصوص عقب ماندگی بحث غیر نقد بودجه مترو گفت: از تسهیلات بانک شهر استفاده کرده ایم که 200 میلیاردتومان تا پایان شهریور به مترو تزریق خواهد شد و تخصص مترو به عنوان اولویت اول تامین اعتبار به 100 درصد ابلاغی خواهد رسید.
 
 سرخو در ادامه جلسه افزود : در 5 ماهه اول سال باید 1 هزار میلیارد بودجه به مترو پرداخت می شدکه تاکنون 680 میلیارد پرداخت وتا پایان شهریور 200 میلیارد تومان نقد و غیر نقد پرداخت خواهد شد در این صورت 200 میلیاردتومان متروتا پایان سال عقب است. و با این وضعیت 30 کیلومتر مترو تا پایان سال به بهره برداری نخواهد رسید.
 
وی در ادامه گفت : معاونت مالی شهرداری باید 350 میلیارد تومان تا پایان شهریور به مترو تزریق کند تا وضعیت تعادل برقرار شود.
 
سرخو در خصوص بودجه مترو و اتوبوسرانی اعلام کرد: شورا نسبت به پروژه های حمل و نقل عمومی حساس است و تحت هیچ شرایطی موافق کاهش بودجه احداث مترو و اتوبوسرانی نیست.
 
سرخو در خصوص بودجه مصوب شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد: برای بودجه امسال شرکت اتوبوسرانی 941 میلیارد پیش بینی شده است که می بایست تا آخر 5 ماهه اول سال 355 میلیارد گرفته باشد که از این مبلغ 188 میلیارد تومان اخذ شده است.
 
رنجبریان مدیرکل برنامه ریزی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه جلسه افزود: بودجه شرکت اتوبوسرانی به دو صورت عمرانی و نقدی بوده است که در بخش عمرانی 507 میلیارد مصوب شده است که مبلغ 193 میلیارد تا کنون پرداخت شده است و در بخش نقدی 433 میلیارد مصوب شده است که مبلغ 232 میلیارد پرداخت شده است که مجموعا 266 میلیارد از 941 میلیارد تومان به شرکت اتوبوسرانی پرداخت شده است.
 
مدیرکل مالی واموال شهرداری درخصوص بودجه مصوب بهره برداری مترو اعلام کرد: بودجه مصوب بهره برداری مترو 526 میلیارد تومان است که باید در 5 ماهه اول سال مبلغ 225 میلیارد تومان به آن پرداخت می شد که از این مبلغ 140 میلیارد تومان دریافت کرده اند و تا آخر شهریور ماه مبلغ 50 میلیارد تومان نیز به آنها پرداخت خواهد شد.
 
وی در خصوص بودجه مصوب سازمان تاکسیرانی عنوان کرد: در بحث کمک هزینه ای 90% و در بحث کمک سرمایه 35%  که مجموعا براساس این تخصیصات تا پایان شهریور ماه 12 میلیارد باید می گرفته که 9 میلیارد گرفته است 3 میلیارد دیگر باید پرداخت شود تا تخصیص های داده شده پوشش داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.