| کد خبر: 17349 |

بزرگراه بسیج در صدر پرترافیک ترین معابر تهران

براساس مشاهدات و آمار مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، از مهرماه سال گذشته تا تیرماه امسال، بزرگراه شهید شیخ فضل الله نوری، شهیدهمت و بسیج در صدر پرترافیک ترین معابر تهران بوده اند.

یه گزارش خبرنگار تین نیوز، 30 محور پرترافیک شهر براساس آمار به دست آمده از مرکز کنترل ترافیک شناسایی شده اند که از این میان بزرگراه بسیج از دوربرگردان تا خروجی به رحیمی شرق مسیر جنوب به شمال پرترافیک ترین معابر شهر محسوب شده است.

در این راستا انجام پروژه 35 متری حسینی یکی از اقدامات مهم عمرانی بوده که بزرگراه بسیج را به اتوبان امام علی (ع) متصل و بدین طریق شاهد کاهش ترافیک در منطقه 14 و عبور و مرور شهروندان خواهیم بود.

شریان اصلی جنوب شرق تهران

بزرگراه بسیج بزرگراهی در شرق تهران است که از ابتدای جاده ۴۴ (جاده خاوران) شروع شده و در تقاطع خیابان پیروزی و خیابان سی متری نیروی هوایی به پایان می رسد.

بزرگراه بسیج در واقع یکی از شریان های اصلی جنوب شرق تهران است که از مبادی ورودی و خروجی پایتخت نیز به شمار می آید.

این بزرگراه دارای دو باند رفت و برگشت و سه خط سرعتی است. همچنین دارای ورودی و خروجی های متعددی است که از شمال به جنوب عبارتند از : بزرگراه شهید یاسینی، جاده دماوند، ترمینال اتوبوسرانی شرق، بزرگراه شهید باقری، خیابان شهید کلاهدوز، خیابان نیروی هوایی،بزرگراه شهید محلاتی، بلوار نبرد، خیابان شهید رحیمی، خیابان زمزم، افسریه، هاشم آباد، بزرگراه خاوران، جاده مشهد.

وجود خطوط اتوبوس های تندرو در کل مسیر بزرگراه بسیج

خط سه اتوبوس های تندرو در کل مسیر بزرگراه بسیج عبور می کند و ایستگاه دارد. همچنین متروی خط چهار در ایستگاه های شهید کلاهدوز و نیروی هوایی در حاشیه این بزرگراه قرار دارند.

عملیات اصلی عمرانی احداث خط 3 اتوبوس های تندرو سال 1387 انجام شد و بدین طریق تردد اتوبوس ها در بزرگراه بسیج از طریق خط ویژه آغاز شد.

سومین خط BRT با عبور از سه راه افسریه، میدان بسیج، بزرگراه بسیج، میدان شهید کلاهدوز، سی متری نیروی هوایی، امامت، خیابان شهید آیت، بزرگراه رسالت به پایانه علم و صنعت ختم می شود.

خط 3 اتوبوس های تندرو با اتصال به خط 1 و2 این سامانه امکان دسترسی شهروندان به جنوب شرق، شمال شرق،جنوب غربی ، غرب و مرکز شهر تهران را به وسیله اتوبوس فراهم می کند و همچنین اتصال این خط به ایستگاه های خط 2 و خط 4 مترو تهران این امکان را برای مسافران سومین خط BRT به وجود آورد که به راحتی بتوانند به نقاط مختلف شهر با مترو سفر کنند.

این در حالی است که زمان احداث خط یک و دو BRT برخی به دلیل به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر اجرای طرح گلایه مند بودند اما با تکمیل خطوط و بهره برداری از آنها نه تنها مشکلات و گلایه ها از بین رفت بلکه شهروندان از عملکرد این خطوط ابراز رضایت کردند و هم اکنون در مسیر این دو خط بسیاری از سفرهایی که با خودرو شخصی صورت می گرفت جای خود را به سفر با اتوبوس های تندرو داده است و در مجموع شاهد کاهش تراکم ترافیک نسبت به قبل از اجرای طرح در این مسیرها هستیم.

کاهش بار ترافیکی بزرگراه بسیج

همچنین برای کاهش بار ترافیکی خیابان رحیمی در منطقه 14 به طول 800متر حدفاصل بزرگراه بسیج و بلوار هجرت، طی دو فاز و تعاملات صورت گرفته با پادگان های 02 و تیپ 65 هوابرد ارتش جمهوری اسلامی و شهرک شهید بهشتی ستاد نیروی هوایی تعریض شد.

خیابان شهید رحیمی از بزرگراه هجرت در بزرگراه بسیج آغاز می شود و تا خیابان 15متری چهارم افسریه ادامه داردکه می تواند باعث سهولت و دسترسی شهروندان به منطقه 15 شود.

بوستان ملی سرخه حصار، ترمینال اتوبوسرانی شرق، کوی زینبیه، دوشان تپه، شهرک والفجر، شهرک امیرالمومنین، بیمارستان بعثت، خانه های سازمانی قصره فیروزه، ورزشگاه تختی، شهربازی بسیج از مهم ترین اماکن عمومی هستند که در حاشیه این بزرگراه قرار دارند.

در حاشیه این بزرگراه شهرک های زیادی وجود دارد که بیشتر آن متعلق به خانه های سازمانی ارتش و سپاه پاسداران اسلامی است؛ شهرک زینبیه، شهرک والفجر، شهرک امیرالمومنین و قصر فیروزه از جمله آنهاست.

همچنین خیابان نیروهوایی، پیروزی، افسریه، نبرد، فرح آباد و هاشم آباد از مهم ترین محله های حاشیه بزرگراه بسیج هستند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.