| کد خبر: 170145 |

◄ آغاز عملیات بهسازی واصلاح هندسی ورودی نایسر

عملیات بهسازی واصلاح هندسی ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر آغاز شد.

تین نیوز

شهردار سنندج از آغاز عملیات بهسازی و اصلاح هندسی بلوار ورودی  ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد و گفت: افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، ارتقا کیفیت مسیر، بهبود و افزایش ارتباط جاده‌ای از  مهم ترین اهداف اجرای این طرح عمرانی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، حشمت‌اله صیدی بابیان اینکه  یکی از راهکارهایی که در کاهش و روان‌سازی ترافیک و کاهش میزان تصادفات درون‌شهری نقش اصلی و اساسی را ایفا می کند؛ اجرای طرح‌های تعریض و اصلاح هندسی معابر است، گفت: بلوار ابن‌سینا یکی از ورودی‌های سطح شهر است که به‌واسطه واقع‌شدن در ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر در این بلوار همواره شاهد ترافیک در آن بودیم.

وی افزود: دسترسی ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر به علت عرض کم معبر و همچنین مشخصات هندسی نامناسب و غیر ایمن وضعیت نامناسبی دارد.

 صیدی افزود: در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک در بلوار ابن سینا عملیات بهسازی و اصلاح هندسی مسیر ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، ارتقا کیفیت مسیر، بهبود و افزایش ارتباط جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت از  مهم ترین اهداف اجرای این  طرح عمران شهری است.

صیدی در خصوص مشخصات این طرح عمرانی گفت: لاین رفت این پروژه از محل تقاطع نایسر تا پلیس‌راه همدان به طول 442 متر و عرض 8 متر اجرا خواهد شد.

وی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح اصلاح هندسی بلوار ابن سینا از مسیر پلیس‌راه همدان تا ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر به طول 270 متر و عرض 6 و نیم متر اجرا می‌شود.

 صیدی عنوان کرد: برای اولین بار در طرح‌های عمرانی شهرداری و در راستای تسریع در اجرای این طرح عمرانی از دستگاه wR2500 که دستگاه تثبیت‌کننده بستر است استفاده می‌شود.

وی گفت: این دستگاه مصالح موجود در محل را برداشت کرده و پس از مخلوط با آب، سیمان و آهک لایه جدید به ضخامت 25 سانتی‌متر را پخش می‌کند.

صیدی افزود: تسریع درروند اجرای پروژه، کاهش حجم عملیات، استفاده از مصالح موجود در محل، عدم نیاز به زهکشی و کاهش هزینه از جمله مزایای استفاده از این دستگاه است.

شهردار سنندج اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح عمرانی عملیاتی نظیر 2600 مترمکعب خاک‌برداری، 200 مترمکعب خاکریزی، بتن‌ریزی 82 مترمکعب، تثبیت آهک 1241 متر مکعب، تثبیت بستر اساس باسیمان 971 متر مکعب و 38 هزار متر مربع آسفالت اجرا خواهد شد.

صیدی اعلام کرد: نظم‌بخشی به ترافیک و مدیریت آن، سهولت در دسترسی و ارتقا سطح ایمنی تردد وسایل نقلیه و عابران از جمله مزایای طرح بهسازی و اصلاح هندسی مسیر ورودی نایسر است.

وی هزینه اجرای این طرح عمرانی را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هزینه احداث این پروژه عمرانی از محل اعتبارات داخلی و استانی تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.