| کد خبر: 169677 |

◄ بازگشایی بخش میانی خط ۷ مترو تهران با ملاحظات ایمنی

با ملاحظات ایمنی مسافران و به‌منظور بهره‌برداری بهینه از خط ۷ متروی تهران پس از بررسی‌های کارشناسی در چهار فاز در دستور کار قرار گرفت.

تین نیوز

دقایقی پیش در مراسمی، با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای  شهر تهران مقیمی استاندار تهران و پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بخش میانی خط ۷ مترو تهران و ایستگاه تقاطعی «مهدیه» بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم، پورسیدآقایی با تاکید بر ادامه کار متخصصان ساخت مترو و تشکر از مدیران گذشته شهری، گفت: مردم ما بیشترین گلایه را از ترافیک و آلودگی هوا دارند که ما تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر آن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این نکته که دیگر بزرگراه‌ها شریان حیاتی تردد در شهر نیستند افزود: شرایط برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها در حال مهیا شدن است.

پور سید آقایی تصریح کرد: با ملاحظات ایمنی مسافران و به‌منظور بهره‌برداری بهینه از خط ۷ متروی تهران پس از بررسی‌های کارشناسی در چهار فاز در دستور کار قرار گرفت.

تجهیز خط 7 به سیستم سیگنالینگ

در این مراسم پورسیدآقایی در توضیح تکمیل و تجهیز خط 7 مترو تهران، گفت: حواشی زیادی پیرامون این خط از مترو در فاصله بسته شدن و بازگشایی خط به وجود آمد که باید برای تنویر افکار عمومی به آن اشاره داشت.

قطع یقین توضیحات در خصوص تجهیز خط 7 مترو تهران نافی زحماتی که در گذشته برای ساخت آن صورت گرفته نیست و باید تقدیر از همت انها نیز مورد تاکید قرار بگیرد. آنچه به عنوان نواقص از خط باقی مانده بود به عهده معاونت حمل‌ونقل گذاشته شد که ما در فاصله کمتر از یک سال به آن پرداختیم.

مهم‌ترین بخشی که در خط 7 مترو برای حفظ ایمنی مردم مورد تاکید قرار گرفت، موضوع سیگنالینگ بود که به لطف خدا به خوبی تجهیز آن انجام شد. تنها به کمک این سیستم است که می‌توان قطارها را پی‌ در پی برای حمل مسافر راهی خطوط کرد. در نبود چنین سیستمی تنها یک قطار می‌توادن در یک خط به حرکت درآید.

نگاه شهرداری در متوقف کردن خط 7 مترو، نگاه ایمنی بوده و سیاست در آن نقشی نداشته است. گزارش دستگاه‌های نظارتی نیز بر عدم وجود ایمنی پیش از تعطیلی خط 7 مترو صحه می‌گذارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.