| کد خبر: 169418 |

استاندار تهران:

◄ تغییر ساعت کار ادارات، 10 درصد از کمبود برق را جبران کرد

تغییر ساعات کار اداری و اثربخشی آن بر هریک از بخش‌ها ظرف مدت دیروز و امروز به خوبی احساس می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ نیز بر این موضوع اذعان داشت و به بررسی ابعاد مختلف آن پرداخته است.

تین نیوز

هیات وزیران در جلسه 13 تیرماه خود با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابه‌جایی ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این جلسه به استانداران در تمامی شهرهای استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان‌های استان‌های دیگر که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه‌های مشمول را به ساعت 6:30 صبح تا 13:30 تغییر دهند.

تغییر ساعت کاری ادارات که در تهران علیرغم گرمای زیاد در سال‌های گذشته برای اولین بار اتفاق می‌افتد موجب تقسیم بار ترافیک صبحگاهی در این کلان‌شهر می‌شود و دیگر از ازدحام مسافر در ساعات 6 تا 8 در این شهر خبری نیست.

تغییر ساعات کار اداری و اثربخشی آن بر هر یک از بخش‌ها ظرف مدت دیروز و امروز به خوبی احساس می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ نیز بر این موضوع اذعان داشت و به بررسی ابعاد مختلف آن پرداخته است.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک این پلیس درباره وضعیت ترافیک شهر تهران در روز یکشنبه مورخ هفدهم تیرماه گفت: با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات از روز گذشته، شاهد تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران هستیم، به این صورت که بار ترافیک صبحگاهی در محورهای ورودی شهر مانند بزرگراه‌های نواب، رسالت، زین‌الدین، شیخ فضل الله، سعیدی و همچنین خیابان‌های دماوند و آزادی از ساعت 5:30 صبح آغاز شده و موج اول بار ترافیک صبحگاهی تا ساعت 7:45 ادامه می‌یابد.

وی در این رابطه افزود: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، قبل از شروع بار ترافیکی در محورهای ورودی مستقر شده و کار روان‌سازی ترافیک را به‌عهده دارند. موج دوم بار ترافیک صبحگاهی نیز که مربوط به صنوف و بازاریان می‌باشد، معمولاً از ساعت 8 شروع و تا ساعت 10 ادامه دارد.

رازقی درباره بار ترافیک برگشت اظهار کرد: در خصوص بار ترافیک بین روز و زمان پایان کار ادارات، به‌طور محسوس شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری هستیم.

رازقی یاداورشد: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد هستیم که به علت‌ افزایش دمای هوا، استفاده از کلاه ایمنی بین راکبین موتورسیکلت کاهش داشته است. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از امروز در قالب یک طرح با این تخلف برخورد می‌کند. عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین موتورسیکلت یک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت. توصیه می‌شود راکبین موتورسیکلت ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند زیرا برای حفاظت از سلامتی آن‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.

وزارت نیرو نیز پس از تغییر ساعات کار اداری به رفع اضطرار و عدم ادامه قطعی برق با ادامه این روند اذعان داشته و می‌گوید: با همکاری مردم قطعی برق در تهران نخواهیم داشت.

اردکانیان در این‌باره گفته است: بر اساس آمار، با تغییر ساعات کار توانستیم به طور متوسط 2 هزار مگاوات در اوج بار، مصرف برق را کاهش دهیم. در تهران، 250 گروه آغاز به کار کردند و می‌توانند پس از پایان ساعت کاری ادارات، دستگاه‌های سرمایشی را قطع کنند.

وی توضیح می‌دهد: اگر این صرفه جویی را نداشتیم برای تأمین این 2 هزار مگاوات باید یک میلیارد و 600 میلیون یورو سرمایه گذاری می‌کردیم تا نیروگاه بسازیم. از 55 هزار مگاوات اوج بار، 21 هزار مگاوات به دستگاه‌های سرمایشی مربوط است.

محمد مقیمی استاندار تهران نیز در خصوص اثرات مثبت تغییر ساعات کار اداری در تهران می‌گوید: این اقدام مانع قطعی برق می‌شود و تغییر ساعات اداری 10درصد از کمبود برق مورد نیاز کشور را جبران می‌کند.

مقیمی با اشاره به جدی‌تر شدن بحران خشکسالی در سال جاری، کم‌ شدن آب پشت سدها و کاهش 40 درصد از برق تولیدی سدها، خواستار مدیریت مصرف برق و نیز صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف آب شد.

براساس این گزارش، می‌توان به توقف قطعی برق از یک منظر دیگر نگریست و آن نیز، توقف صادرات برق به کشور عراق، هم‌زمان با شروع تغییر ساعت کار ادارات در شهرهای اعلام شده باشد. گفته می‌شود کشور عراق به دلیل عدم پرداخت بدهی خود به وزارت نیروی ایران مشمول قطع صادرات برق از کشورمان شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.