| کد خبر: 168751 |

◄ مصرف انرژی در ایران چهار برابر خارجی‌هاست

مشاور رئیس‌جمهور گفت: دولت باید با الزام مبحث 19 میزان مصرف را کاهش دهد.

تین نیوز

مشاور رئیس‌جمهور گفت:  دولت باید با الزام مبحث 19 میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر ترکان در دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری گفت: باید مقررات ملی ساختمان در کشور بازبینی شود و رعایت مبحث 19 در تمامی ساختمان‌ها الزامی شود.

او در ادامه گفت: میزان تولید گاز در ایران 600 میلیون مترمکعب است درحالی‌که میزان گازی که مصرف می‌شود معادل 240 میلیارد مترمکعب است و این روند برای کشور بسیار خطرناک است.

مشاور رئیس‌جمهور به تصویب 19 قانون مقررات ملی ساختمان‌ در سال‌ها پیش اشاره کرد و گفت: شهردار تهران پایان کار ساختمان‌ها به مالکانی که مبحث 19 را رعایت نمی‌کنند، نباید داده شود.

ترکان اصلی‌ترین بخش در مبحث 19 را عایق‌بندی جداره‌های ساختمانی عنوان کرد و گفت: 41 درصد از مصرف انرژی کشور در ساختمان‌ها است و با اجرای درست مبحث 19 می‌توان مانع هدررفت انرژی در کشور شد.

او میزان مصرف انرژی در بخش حمل‌ونقل را بسیار کم‌تر از ساختمان‌ها عنوان کرد و گفت: میزان مصرف انرژی و گاز در خانه‌ها سه برابر بیشتر از سوخت برق و گاز در ادارات است.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: میزان مصرف انرژی در کشور معادل 8 بشکه نفت است درحالی‌که در کشورهای خارجی معادل دو بشکه نفت است.

ترکان افزود: مقدار انرژی که در کشور مصرف می‌شود باید تبدیل به ثروت شود ولی متأسفانه بازدهی ما در این بخش بسیار کم و میزان ائتلاف انرژی ما بسیار زیادتر از حد مجاز است.

دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری امروز با حضور حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور در بافت‌های فرسوده، فرج‌الله رجبی رئیس نظام‌مهندسی کشور و احمد خرم رئیس نظام‌مهندسی ساختمان تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.