| کد خبر: 168703 |

نمایشگاه شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» بر لزوم تبدیل این نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» بر لزوم تبدیل این نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، نمایشگاه شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شودرئوف قادری در گفتگوبا خبرنگار  باتاکید بر اینکه نمایشگاه شهر آفتاب بر اساس یک استراتژی کاملا مشخص به منظور ایجاد یک پایگاه بسیار مهم برای برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است گفت: دو راهبرد برای تعالی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تبیین شده که یکی ، تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی به عنوان مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌ها است و دیگری تبدیل این شهر به منطقه آزاد تجاری است .

وی افزود: در حقیقت کشورهای پیشرفته دنیا در کنار پایتخت‌ها و شهرهای بزرگشان یک شهر نمایشگاهی دارند که مخاطبان و مراجعان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و همه عوامل صنعت نمایشگاهی نیازی به بیرون رفتن از نمایشگاه ندارند. در واقع تمام امکانات نمایشگاهی، فروشگاهی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی و ورزشی باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی تعبیه شود.

وی به دومین راهبرد نمایشگاه «شهر آفتاب» اشاره کرد وافزود: شهرهای بزرگی مانند تهران در دنیا معمولا یک منطقه ویژه اقتصادی یا منطقه آزاد تجاری دارند. به این منظور که مراجعه کننده خارجی اعم از هر صنفی بتواند بدون طی تشریفات قانونی و بدون ویزا وارد منطقه آزاد تجاری شود.

قادری با بیان اینکه کالاهای وارداتی که برای حضور در نمایشگاه وارد کشور می‌شود نباید درگیر تشریفات گمرکی باشد، گفت: درباره این دو راهبرد با مسئولان شهرداری و شورای شهر هم صحبت شده و از آن استقبال شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اعلام اینکه درباره تبدیل شهرآفتاب به منطقه آزاد تجاری با اعضای شورای شهر نشست‌هایی داریم و خواهیم داشت، گفت: تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری و یا منطقه ویژه اقتصادی در شرایطی قابل تحقق است که کاربری انحصاری مرکز همایش‌ها و نمایشگاه شهر آفتاب هم حفظ شود.

وی به نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته اشاره و بیان کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی بین یک تا 15 درصد در اقتصاد کلان کشورها تاثیر گذارند. این در شرایطی است که ایران در این مورد با استانداردهای جهانی خیلی فاصله دارد. شاید این رقم در ایران حدود یک درصد در اقتصاد کلان است و باید این میزان را به 10 درصد برسانیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.