| کد خبر: 167819 |

◄ جای خالی نظرات تخصصی تاکسی‌داران در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده

هرچند مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌‌های شهری کشور در زمان اعلام خبر تخصیص اعتبارات نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی سازمان برنامه و بودجه گفت که « متقاضیان شرکت کننده در طرح نوسازی این بخش می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را بنا به تمایل خود انتخاب کنند» اما یکی از فعالان این بخش با ابراز تردید در این زمینه می‌گوید: کدام حق انتخاب؟

تین نیوز

هرچند مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌‌های شهری کشور در زمان اعلام خبر تخصیص اعتبارات نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی سازمان  برنامه و بودجه گفت که « متقاضیان شرکت کننده در طرح نوسازی این بخش می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را بنا به تمایل خود انتخاب کنند» اما یکی از فعالان این بخش با ابراز تردید در این زمینه می‌گوید: کدام حق انتخاب؟

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش بود که  مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌‌های شهری کشور گفت: مقرر شده تا اعتبارات تامین و نوسازی تاکسی‌های فرسوده آغاز شود.

ضامنی از انعقاد تفاهم‌نامه با گروه خودروسازی سایپا برای حضور در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و به تین‌نیوز گفت: متقاضیان شرکت کننده در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، مخیر هستند تا خودروی مورد نیاز خود را بنا به تمایل خود انتخاب کنند.

این اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌‌های شهری کشور درحالی مطرح شد که محمدکاظم نیمه‌فروش از تاکسی‌داران و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در پیامی که به تین‌نیوز ارسال کرد، با ابراز تردید در این مورد نوشت: حق انتخاب؟ کدام حق انتخاب؟ 

وی تاکید کرد: مسئولان باید با حضور در بین فعالان واقعی صنف حمل‌و‌نقل به‌خصوص تاکسی‌داران از نظرات آنان در مورد نوع و کیفیت خودروهایی که به طور اجباری در طرح نوسازی  به آنان ارایه شده و همچنین وضعیت بازپرداخت اقساط وام‌های این طرح و خرج و دخلشان  مطلع شوند.

این کاربر تین‌نیوز افزود: واقعیت آن است که از زمانی که خودروهایی با قیمت ارزان‌تر و هزینه استهلاک پایین‌تر و بادوام‌تر که هر چندروز دچار خرابی و مشکل نگردند مانند پیکان، پژو، روآ و پراید را از ناوگان تاکسیرانی حذف کردند و خودروهای گران‌تر و پر از عیب و ایراد و خرابی با هزینه‌های استهلاک کمرشکن برای یک تاکسی‌دار مانند پژو 405 و سمند و آریو و... را به زور و اجبار به تاکسی‌داران به‌خصوص شهرستانی ارایه کردند، دیگر هیچ تاکسی‌داری رنگ پول را در جیب‌هایش ندید!

نیمه‌فروش خاطرنشان کرد: وقتی صحبت افزایش صد یا دویست تومان کرایه تاکسی یا اتوبوس واحد و.. به میان می‌آید همه طرفدار مردم و مخالف گران‌فروشی می‌شوند و جلویش را می‌گیرند اما معلوم نیست که تاکسی‌داران به‌خصوص در شهرستان‌ها باید از کجا هزینه‌های هر روز در حال افزایش خود را جبران کنند؟

وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد مسئولان و رسانه‌ها و... فقط در روزهای بارانی و برفی که بیرون آوردن خودروی شخصی خطرناک بوده و صرفی ندارد به‌یاد تاکسی‌داران و اینکه کجا کار می‌کنند و کمبود تاکسی و اتوبوس وجود دارد و... می افتند، اظهار کرد: بقیه روزهای سال تاکسی‌داران با انواع و اقسام مشکلات‌شان فراموش می‌شوند.

این فعال بخش حمل‌ونقل زمینی تاکید کرد: همچنین با فرا رسیدن عید و اربعین و تعطیلی چند روزه کشور، ناگهان همه به یاد اتوبوس‌داران و کمبود اتوبوس و گرانی چند هزار تومانی کرایه به صورت مقطعی می‌افتند و بقیه ایام سال را این‌که اتوبوس‌داران با سرمایه چند صد میلیون تومانی خود با تعداد اندکی مسافر یا حتی خالی در حال مستهلک کردن عمر و سرمایه خویش هستند را نه کسی می‌بیند و نه اهمیتی می‌دهد.

نیمه‌فروش افزود: به عنوان عضوی از خانواده حمل‌و‌نقل جاده‌ای که هم راننده‌ام، هم قبلا اتوبوس‌دار بوده‌ام، هم کامیون‌دار هستم، هم تاکسی دارم، پیشنهاد می‌کنم مسئولان قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و اعلام نظری در مورد این بخش به میان فعالان واقعی این صنوف بیایند و از نظرات آنها استفاده کنند و تصمیماتی نگیرند که این بخش بسیار ضعیف و کم توان اقتصادی که متاسفانه به علت تصمیمات غلط در حال نابودی است را بیش از این متضرر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.