| کد خبر: 167811 |

افزایش 20درصدی کرایه تاکسی‌های تبریز

اعضای شورا شهر تبریز با افزایش ۲۰ درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های درون شهری موافقت کردند.

تین نیوز

 اعضای شورا شهر تبریز با افزایش ۲۰ درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های درون شهری موافقت کردند.

در پنجاه و نهمین نشست شورای شهر تبریز شکور اکبرنژاد، رئیس شورا شهر تبریز با اشاره به اهمیت سلامت روانی در جامعه اظهار کرد: در جامعه هر چه فاصله طبقاتی و تبعیض بیشتر شود، سلامت روانی آن جامعه بیشتر به خطر می‌افتد و ما باید توجه و تلاش داشته باشیم این فاصله طبقاتی بیشتر نشود.

در ادامه محمدحسین اکبرنژاد، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز با بیان اینکه با دستور رئیس شورا شهر اقدام به تهیه قیمت‌ها در دو بازه دی ۹۶ و اردیبهشت ۹۷ به صورت میدانی کرده‌ایم، افزود: بنا به تصمیم‌های اخذ شده سازمان تاکسیرانی قصد دارد نرخ کرایه را ۲۰ درصد افزایش دهد و تقدیم شورا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به این موضوع توجهی نشده است و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی سخت است، به‌طوری که برخی از آنان ماهانه مبلغ ۲ میلیون تومان را به اقساط و سوخت ماشین می‌دهند که با حساب هزینه‌ها، میانگین درآمد ماهانه آنها ۹۰۰ هزار تومان است.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم با بیان اینکه با سیستم‌های حمل‌ونقل جدید اعم از قونقا و اسنپ، نرخ خدمات تاکسی‌ها پایین آمده است، اظهار کرد: از شروط دادن مجوز به اسنپ، این بود که ۵۰ درصد از رانندگان آن از رانندگان تاکسی باشند که رعایت نشد و اقبال نیز به تاکسی‌ها کمتر شده است که باید تورم رسمی کشور را بدانیم و با در نظر گرفتن آن اقدام به تعیین درصد کنیم.

محمد اشرف‌نیا، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک هم خاطرنشان کرد: اپلیکیشن‌هایی که برای حمل‌ونقل استفاده می‌شوند باید نصف رانندگان خود را از رانندگان تاکسی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های میدانی به عمل آمده قیمت برخی مسیرهای تاکسی‌ها اصلاح شدند‌ و قیمت‌ها رند شده‌اند‌.

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم با پیشنهاد جایگزینی بن کارت به جای پول گفت: می‌توان از بن کارت‌ها برای استفاده در پرداخت کرایه تاکسی‌ها استفاده کرد.

عبدالله تقی‌پور، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز هم با تاکید بر اینکه در کشورهای دیگر تاکسی به عنوان وسیله‌ای لوکس استفاده می‌شود و جزو ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیست، تصریح کرد: تاکسی‌ها در حل معضلات شهری قدم بزرگی برمی‌دارند و باید به رفاه حال آنان توجه کرد، چنان‌که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به رانندگان تاکسی امکاناتی داده می‌شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، وی تاکید کرد: باید در تعیین نرخ پیشنهادی کرایه‌های تاکسی، با نرخ تورم به پیش برویم. این عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر فراهم آوردن تسهیلات برای رانندگان تاکسی تصریح کرد: باید تسهیلاتی همچون تایر، روغن و باتری فراهم کنیم که خرج و مخارج عمده آنان به این اقلام صرف می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.