| کد خبر: 167488 |

◄ سهم حمل‌ونقل عمومی در جابجایی‌ها کاهش یافت

پیش‌بینی‌ می‌شود 54 هزار نفردیگر نیز به این جمعیت افزوده شود و اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای حمل‌ونقل آن صورت نگیرد مشکلاتی برای آینده منطقه 22 متصور است که رفع آن قطعا به سادگی میسر نمی‌شود.

تین نیوز

مطالعات اتصال مترو به منطقه 22  در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود تا شهریور ماه سال جاری این مطالعات به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس جامعه مهندسان شهرسازی ایران با اشاره به اجرای طرح جامع حمل‌ونقل در تهران و ضرورت توسعه آن، گفت: به لحاظ بارگذاری جمعیت در این منطقه قطعا ایجاد یک خط مترو نیاز است و کار مطالعات آن تا شهریورماه سال جاری تکمیل می‌شود.

علی نوذرپور با تاکید بر این‌که، آمار و ارقام نشان می‌دهد که طرح مترو برای رسیدن به شمال غرب تهران مصوب خواهد شد، افزود: تامین منابع مالی موضوع بزرگی است که با مصوب شدن طرح برای این مهم نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 22 شهر تهران با یادآوری اینکه، بودجه مترو مستقل از بودجه جاری مناطق است، گفت: متاسفانه حمل‌ونقل در این منطقه وضعیت خوبی ندارد، اتوبوس‌های خصوصی به مانند مابقی اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی فرسوده هستند و تاکسی‌ها نیز در وضعیت مشابهی به سر می‌برند.

وی به جمعیت 180 هزار نفری ساکن در این منطقه اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود 54 هزار نفردیگر نیز به این جمعیت افزوده شود و اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای حمل‌ونقل آن صورت نگیرد مشکلاتی برای آینده منطقه 22 متصور است که رفع آن قطعا به سادگی میسر نمی‌شود.

نوذرپور، عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه و قانون برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، باید 30 درصد از سفرهای درون شهری در شرایط کنونی با مترو انجام شود ولی آمار سفرهای درون شهری با مترو در شرایط فعلی به15 درصد هم نمی­‌رسد. وقوع این اتفاق یعنی50 درصد از هدف تعیین شده برای تهران در قانون برنامه 5 ساله تهران محقق نشده است و این در حالی است که در سایر کلان‌شهرهای کشور سهم جابه‌جایی برای مترو 10 درصد است.

شهردار منطقه 22 تهران تصریح کرد: حمل‌ونقل عمومی در تهران از مترو گرفته تا اتوبوس و تاکسی که باید حدود 75 درصد از جابه‌جایی­‌ها را به عهده داشته باشد، در شرایط کنونی فقط پاسخگوی 60 درصد نیاز حمل‌ونقل این کلان­شهر است.

به گفته نوذرپور در کشور سهم حمل‌ونقل عمومی به 45 درصد رسیده در حالی که در ابتدای برنامه پنجم 54 درصد بود و وقوع این اتفاق به این معنی است که اتوبوس‌­ها متناسب با ظرفیت توسعه­‌ای افزایش نداشته‌اند.

رئیس جامعه مهندسان شهرسازی ایران در توضیح همراهی شهردار منطقه 22 برای رسیدن مترو به این منطقه از تهران، خاطرنشان کرد: منابع مالی این طرح باید با همکاری پروژه‌های بزرگ مقیاس که سهم زیادی از بارگذاری جمعیت را به خود تخصیص داده‌اند تامین شود و بنا بر حجم باری که به حمل‌ونقل و ترافیک تحمیل می‌کنند باید سهم خود را بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.