| کد خبر: 166748 |

◄ تکمیل مترو قم با فاینانس 50 میلیون یورویی چینی‌ها

خرید تجهیزات مترو قم از یک شرکت چینی برای تکمیل این پروژه تصویب شد.

تین نیوز

خرید تجهیزات مترو قم از یک شرکت چینی برای تکمیل این پروژه تصویب شد.

در چهل و نهمین جلسه رسمی شورای شهر قم مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای شهر قم با اشاره به خرید تجهیزات متروی قم از شرکتی چینی عنوان کرد: ارزش خدمات و تجهیزات این شرکت 50 میلیون یورو است.

اخوان افزود: کلیات طرح به تصویب اعضاء رسیده است و ما امیدواریم در تکمیل متروی قم با تأمین تجهیزات دچار مشکلات نشویم و طرح به‌خوبی عملیاتی شود.

در این جلسه  سیدمحمد آتش‌زر عضو شورای شهر قم عنوان کرد: در کلان‌شهرها جهت ایجاد قطار شهری از مساعدت‌های دولتی استفاده می‌شود و ما در 50 درصد از اعتبارات در تکمیل متروی قم باید از حمایت‌های دولتی بهره‌مند شویم.

او تصریح کرد: تکمیل متروی قم امری ضروری است و برای اجرای این طرح چاره‌ای جز خرید تجهیزات از کشور چین وجود ندارد، ازاین‌رو تفاهم‌نامه‌ای با شرکت نورینکو چین منعقد می‌شود.

در ادامه نیز قاری قرآن معاون شهردار قم بیان کرد: در تعامل با این شرکت چینی برای فاینانس خط دوم مترو در حال پیگیری هستیم.

شهردار قم نیز در بخش پایانی جلسه گفت: در دریافت تسهیلات فاینانس بااحتیاط عمل می‌کنیم زیرا باید در فکر بازپرداخت این رقم هنگفت باشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی سقائیان‌نژاد عنوان کرد: در جهت تکمیل طرح متروی قم باید سه رام قطار از شرکت نورینکو چین خریداری شود در این مسیر به‌واسطه نوسانات بازار ارز مشکلاتی نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.