| کد خبر: 166686 |

◄ دلالی کارت شناور طرح ترافیک چگونه رونق گرفت؟

سال گذشته بود که با تغییراتی که در شهرداری به وجود آمد، طرح ترافیک جدید نیز جای طرح ترافیک قدیم را گرفت و توانست مصوبه شورای شهر تهران را کسب کند و این گونه بود که طرح ترافیک جدید از شنبه 15 اردیبهشت ماه در تهران اجرایی شد و با اجرای آن، طرح ترافیک قدیم با قدمت بیش از 30سال از تهران خداحافظی کرد، تا طرحی با محوریت پرداخت عوارض براساس زمان تردد جای آن را بگیرد.

تین نیوز

با کنار گذاردن طرح ترافیکی که بیش از 30 سال بود که در شهر اجرا می‌شد، بازار سیاه برای برخی سودجویان رونق گرفت و برای خود کسب و کاری جدید دست و پا کردند و این‌بار در فضای مجازی و استفاده از سایت‌های فروش اقلام دست دوم، اقدام به دادن آگهی به منظور فروش «کارت ترافیک شناور» کردند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سال گذشته بود که با تغییراتی که در شهرداری به وجود آمد، طرح ترافیک جدید نیز جای طرح ترافیک قدیم را گرفت و توانست مصوبه شورای شهر تهران را کسب کند و این گونه بود که طرح ترافیک جدید از شنبه 15 اردیبهشت ماه در تهران اجرایی شد و با اجرای آن، طرح ترافیک قدیم با قدمت بیش از 30سال از تهران خداحافظی کرد، تا طرحی با محوریت پرداخت عوارض براساس زمان تردد جای آن را بگیرد.

علیرغم برخی مخالفت‌ها، طرح به اجرا گذاشته شد و این روزها گفته می‌شود که توانسته ترافیک شهر تهران را کاهش دهد، اما درطرح جدید کار به همین‌جا ختم نشد و برخی افراد که توانسته‌اند از سازمان‌ها و ارگان‌ها کارت رایگان بگیرند اقدام به فروش آنها در فضای مجازی کرده‌اند و بازاری برای خود دست و پا کرده‌اند که سودهای کلانی را برای آنها به همراه دارد.

تنها جستجویی کوتاه در  صفحات اینترنت می تواند شما را با انواع و اقسام آگهی های فروش  طرح ترافیک مواجه کند، خرید و فروشی که قرار نبود با توجه به مراحل متعدد ثبت‌نام، کاهش سهمیه‌ها و  سخت‌گیری در ارائه آرم‌ها و ثبت‌ طرح به نام فرد و پلاک خودرو منتهی شود، اما به نظر می‌رسد طراحان طرح ترافیک جدید به اینجای کار فکر نکرده بودند که سوداگران راهی برای نفوذ به این طرح نیز خواهند یافت.

در تماس‌ با فروشندگان کارت‌های شناور، فروشنده در ابتداء خود را «یک مسئول» معرفی می‌کند و در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی خرید کارت شناور با تکید بر این نکته که با این کارت 3 خودرو می‌توانند در یک روز در شهر تردد داشته باشند، گفت: با ورود به سایت شهرداری و وارد کردن اطلاعات خودرو و شخص خریدار، ما پاکتی که دربسته است را پس از دریافت پول که مقدار آن بالغ بر 8 میلیون تومان است، به شما تحویل خواهیم داد که خریدار قادر است با تغییر رمز در فواصل 30 دقیقه‌ای سه خودرو را وارد محدوده طرح ترافیک کند. به این ترتیب دوربین‌های مستقر در شهر نیز قادر به جریمه خودروهای شما نیست.

در ادامه با یکی دیگر از فروشندگان طرح ترافیک با تخفیف ۵۰ درصد تماس گرفتیم، وی که خود را آژانس‌دار معرفی کرده، با طرح سوالاتی همچون خودروی شما چه مدلی است و محل کار یا سکونتتان در محدوده طرح ترافیک است،گفت: باید مدارکی را که می‌گویم اعم از اصل و کپی سند ماشین و اطلاعات خود را در سایت my.tehran.ir ثبت کنید و کد شهروندی و رهگیری‌ای را که شهرداری به شما می‌دهد، به ما تحویل دهید تا در اتحادیه فعال کنیم، ضمن اینکه تخفیف 50 درصدی برای خریدار در آینده مشکلاتی را به همراه دارد و این‌که فرد برای ورود به محدوده بایستی حساب شهروندی خود را شارژ کند و در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد شد.

کار به اینجا ختم نمی‌شود و یکی از فروشندگان کارت طرح ترافیک در بازار سیاه می‌گوید: حاضر است تا با حضور در دفتر اسناد رسمی و برای راحتی خیال خریدار به طور رسمی اقدام به فروش کارت شناور خود کند.

توضیحات درباره فروش آرم طرح ترافیک

مصطفی قنبرنژاد، رئیس اداره صدور آرم طرح ترافیک شهر تهران در توضیح فروش آرم طرح ترافیک در سایت دیوار توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در طرح‌های شناور قابلیت تعویض 3 پلاک وجود داشت اما در طرح جدید هر روز می‌توان یک پلاک را ثبت کرد.

قیمت‌های تردد با کارت سیار،  برابر با قیمت مصوب شوراست و به ازای ساعت و محدوده تردد از حساب شهروندی هر فرد کسر می‌شود. این کارت در اختیار برخی دستگاه‌ها قرار گرفته تا به برخی از مدیران مجموعه خود بدهند. حالا اگر این کارت‌ها را می‌فروشند این غیراخلاقی است چرا که این کارت فقط و فقط در اختیار دستگاه مربوطه قرار داشته و نباید نسبت به فروش آن اقدام کنند.

مجوزهایی که در اختیار آژانس‌ها قرار گرفته،  امسال توسط دوربین‌ها و همچنین حراست و بازرسی کنترل می‌شود و درصورتی که به هر راننده‌ای غیر از راننده آژانس واگذار شده باشد ضمن ابطال مجوز آژانس مربوطه، قطعاً تعداد سهمیه اتحادیه برای سال آینده کم می‌شود. اگر فردی هم این مجوزها را خریده باشد به پلیس راهور معرفی می‌شود تا ترددهای پلاک مذکور غیرمجاز محاسبه شده و علاوه بر پرداخت عوارض روزانه، عوارض ورود غیرمجاز و همچنین جریمه برای راننده متخلف محاسبه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.