| کد خبر: 165682 |

◄ اتوبوس برقی «ولوو» با ظرفیت 135 نفر آزمایش شد

بخش خودروهای سنگین شرکت ولوو سوئد در حال انجام آزمایش‌هایی بر روی اولین اتوبوس الکتریکی مفصلی خود با ظرفیت 135 مسافر است.

تین نیوز

بخش خودروهای سنگین شرکت ولوو سوئد در حال انجام آزمایش‌هایی بر روی اولین اتوبوس الکتریکی آکاردئونی خود با ظرفیت 135 مسافر است.

به گزارش سایت insideEVs، ‌بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی فشرده پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، در حال تست و آزمایش اتوبوس‌های برقی مفصل دار در سوئد است که طول بسیار بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های پیشین و معمولی دارد و قادر است ۱۳۵ مسافر را حمل کند.  

این اتوبوس برقی و الکتریکی ۱۸.۷ متر طول و ظرفیت جابه‌جایی و حمل حدوداً ۱۳۵ مسافر را دارد.

ولوو آزمایش اتوبوس‌های جدید برقی و آکاردئونی خود را در گوتنبرگ سوئد شروع کرده است ولی آغاز استفاده همگانی و ورود آن به ناوگان حمل‌ونقل شهری در ماه ژوئن کلید زده خواهد شد.

جالب اینجاست که ولوو برای قدرت این اتوبوس‌های برقی از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده نمی‌کند بلکه از سیستم شارژ سریع آپ‌شارژ با توانی بالغ‌بر ۴۵۰ کیلووات بهره می‌برد. طرح آزمایشی این اتوبوس‌های برقی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مسیر خط ۵۵ گوتنبرگ سوئد فعال است، اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود این اتوبوس‌های جدید و الکتریکی از امکانات قابل‌توجهی همچون اینترنت Wi-Fi رایگان، نقاط شارژ برای تلفن‌های همراه و راهنمای اطلاعات ترافیکی نیز برخوردار خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.