| کد خبر: 165602 |

◄ اجرای طرح ترافیک پرحاشیه از فردا

طرح جدید ترافیک در پایتخت از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت اجرا می‌شود.

تین نیوز

مهم‌ترین تغییر در طرح جدید ترافیک دسترسی عموم مردم به محدوده طرح ترافیک است و سهمیه روزانه در طرح جدید نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.

به گزارش تین‌نیوز، در این طرح، مبالغ دریافتی ثابت نیست و داشتن معاینه فنی برتر و همچنین تردد در ساعات غیر پیک موجب می‌شود تا شهروندان حداقل پرداختی را بابت ورود به محدوده طرح ترافیک داشته باشند.

رانندگانی که در ابتدای طرح ثبت‌نام نکرده باشند در مرحله اول جریمه نمی‌شوند اما به آن‌ها پیامکی داده می‌شود مبنی بر اینکه ورود غیرمجاز به طرح داشته‌اند بنابراین باید سریعاً به سایت مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و خرید شارژ اقدام کنند.

این موضوع تا آخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت اما اگر راننده‌ای بعد از پایان اردیبهشت برای ثبت‌نام اقدام نکرده باشد اخطارهایی که به وی داده‌شده است بعنوان جریمه رانندگی لحاظ خواهد شد.

به گفته پورسید آقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ سهمیه طرح ترافیک در سالهای گذشته ۱۲۹ هزار مورد بود که امسال به ۱۰۳ هزار طرح ترافیک کاهش‌یافته و سهمیه، سهمیه بگیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز تا ۴۰ درصد کاهش پیداکرده و سهمیه همکاران ما در شهرداری نیز ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.

ساکنان محدوده طرح ترافیک نیز می توانند تا ساعت ۸.۳۰ از محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد خارج شوند و در هنگام برگشت نیز از ساعت ۱۷ به بعد یعنی دو ساعت زودتر از پایان طرح ترافیک و زوج و فرد به سمت منزل حرکت کنند، البته این موضوع فقط یک‌بار ورود و خروج است.گفته می‌شود،رانندگانی که به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده می‌شوند علاوه بر ۲۰ هزار تومان جریمه راهنمایی و رانندگی، ۳۶ هزار تومان نیز بابت طرح ترافیک و همچنین ۲۰ درصد مازاد ۳۶ هزار تومان جریمه می‌شوند.

همچنین محسن پور سید آقایی گفت: در تهران حدود ۴ میلیون خودرو داریم و به حدود ۱۲۰ هزار خودرو سهیمه طرح ترافیک سالیانه می‌دادیم و برای بقیه خودروها حدود ۲۰ هزار سهیمه قرار داده بودیم و حدود ۵ برابر هم پول بیشتری را می‌پرداختند.

وی افزود: نهادها و سازمان‌هایی که سهمیه طرح ترافیک سالیانه داشتند حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پول می‌پرداختند در حالی که مردم عادی در صورت استفاده هر روز از این طرح باید حدود ۱۲ میلیون تومان می‌پرداختند.

پورسیدآقایی اضافه کرد: در طرح جدید سهیمه‌ها را کاهش دادیم و طرح سالیانه را هم قطع کردیم و هر کس که می‌خواهد وارد طرح شود روزانه باید عوارض آن را پرداخت کند.

وی افزود: در طرح جدید برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است.

پورسیدآقایی با اشاره به قیمت طرح روزانه افزود: این رقم ۱۳ هزار و ۴۰۰ تا حداکثر ۳۶ هزار تومان متغیر است.

پورسید آقایی افزود: اگر دولت کمک کند و ۷ هزار میلیارد تومان بودجه تامین شود می‌توانیم ظرف چهار سال آلودگی هوای شهر تهران را برطرف کنیم.

تجهیز بخش‌هایی از محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های نظارتی

 سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با بررسی‌هایی که انجام شد سقف ورود خودروها در طرح ترافیک جدید افزایش نیافت بلکه به گونه‌ای شد که کاهش هم یافت و بار ترافیکی در طول روز تقسیم می‌شود.

سرهنگ عابدی اضافه کرد: با توجه به اینکه ساعات طرح ترافیک اصلی و زوج و فرد، هم‌زمان‌شده و از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۱۹ است بنابراین شاید ترافیک بزرگراه‌های اطراف این طرح، بیشتر شود، اما معابر داخلی خلوت‌تر خواهد شد.

وی گفت: حدود ۱۱۰ ورودی داریم که همه آن‌ها به دوربین مجهز است و حدود ۹۳ خروجی داریم که بخشی از آن‌ها هم به دوربین مجهز است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: محدوده‌های طرح ترافیک اصلی و زوج و فرد تغییر نکرده است.

طرح ترافیک تاثیر بر کاهش آلودگی هوا ندارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم گفت: طرح ترافیک جدید در شورای ترافیک تهران مصوب شد و طبق قانون، شورای شهر فقط در مصوبه میزان نرخ دخالت داشت.

محمد علیخانی افزود: طرح جدید طرح ترافیک حرکت روبه‌جلو است و طرح قبلی نیاز به بازنگری داشت.

علیخانی با اشاره به اینکه محدوده طرح ترافیک حدود ۲۳ کیلومتر مربع از شهر تهران را در برمی‌گیرد گفت: این میزان تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران ندارد.

 آژانس‌ها از طرح ترافیک استقبال نکردند

معاون اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه تهران، گفت: در تهران، شمیرانات و شهرری کلاً حدود ۱۵ هزار آرم طرح ترافیک دارند که به واسطه آن بالغ‌بر ۱۰۰ هزار راننده از این طرح امرار معاش می‌کنند و ۲۰ هزار نفر پرسنل داریم.

​میر حسین هاشمی تیرآبادی، افزود: ما تلاش کردیم راننده‌ها استقبال کنند، اما راننده‌ها استقبال نکردند، چون مبلغی که برای این قشر ضعیف در نظر گرفته‌شده، زیاد است.

هاشمی اضافه کرد: پارسال رقم خرید طرح ۶۰۰ هزار تومان بود، اما در طرح جدید برای یکسال حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی سمیاری 0 0

    سلام و خسته نباشید!!واقعا هیچ فکری برا راننده های اژانس نشده و هیچ کس فکر اینقشر ضعیف با توجه به کسادی کار توسط ماشینهای اینترنتی نشده!!استدعا دارم فکری به حال ما با قدمت بالای 40 سال کنید!!واقعا روزی زن و بچه ما افتاده دست کسانی که یا ما رو نمیفهمن یا نمیخوان کاری انجام بدن!!خواهشا استدعا دارم فکری به حال ما کنن!!سپاسگزارم