| کد خبر: 164954 |

◄ نظر ژاپنی‌ها درباره اجرای طرح TOD در قزوین

طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی( TOD ) برای اولین بار در قزوین اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی( TOD ) برای اولین بار در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، در جلسه‌ای که با حضور حصاری مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها، و دهیاری‌های کشور و دکتر «ماتسومورو» و «ایشیماکی» و» ناکاگاما» نمایندگان جایگا (سازمان همکاری بین‌المللی کشور ژاپن) و نیز داود محمدی نماینده قزوین در مجلس ، فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و خدایی مدیرکل راه‌آهن شمال غرب در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد راه‌های اجرای طرح  TOD در قزوین بررسی شد.

ماتسو مورو مسئول تیم کارشناسی کشور ژاپن نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه استان قزوین با تعامل و همکاری خوبی که با مسئولان خود ایجاد کرده گام بلندی را برای اجرای طرح برداشته و مطالعات خوبی را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: برای این‌که این طرح بزرگ موفق باشد باید مطالعات پیش‌نیاز صورت گیرد و ما نیز با یک تیم کارشناسی برای تهیه پیش‌نویس نهایی به ایران آمده‌ایم.

ماتسومورو تصریح کرد: در اجرای طرح در ایران دو هدف عمده داریم و پس از تکمیل شدن مطالعات شما آماده‌ایم تا نکات فنی را به آن اضافه کنیم و در کنارش تجربه کشورهای موفق اروپایی را نیز مشارکت دهیم تا کار عملیاتی شود.

وی بیان کرد:برنامه TOD در سه سطح منطقه‌ای، کریدوری و ایستگاه به ایستگاه اجرایی خواهد شد و تلاش می‌کنیم در یک دوره زمانی نسبت به تمرکززدایی از محدوده شلوغ طرح اقدام شود.

ماتسومورو یادآور شد: در سطح کریدوری با ایجاد ارزش‌افزوده در زمینه‌ای اطراف طرح مسیر ریلی را به‌گونه‌ای طراحی خواهیم کرد تا خدمات جدیدی به مردم داده شود تا ارزش‌افزوده در این محدوده ایجاد شود.

وی گفت: به شما نیز توصیه می‌کنیم در اتصال شبکه ریلی به تهران و کرج دنبال خدمات دیگر هم باشید و در مسیر شبکه بهداشت، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی هم ایجاد کنید تا ارزش‌افزوده بیشتری در اجرای طرح ایجاد شود.

ماتسومورو تصریح کرد: در مدیریت خرد ایستگاهی باید به‌گونه‌ای کار اجرا شود که با یک پیاده‌روی ساده مردم بتوانند از خدمات زیادی استفاده کنند و در این دوره باید بتوانیم نقاط ضعف و قوت طرح را با بررسی همه جوانب پیش‌بینی کنیم.

وی اظهار کرد: دنبال بومی‌سازی طرح در قزوین هستیم و این استان با ظرفیت‌های خوبی که دارد ما آمادگی داریم اولین طرح TOD را در این شهر عملیاتی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ا 0 0

    فرودگاه مسافربری قزوین کی تحقق پیداخواهدکرد؟