| کد خبر: 164918 |

◄ بهره‌برداری از طرح TOD قزوین تا سال 2020

مطالعه طرح TOD یا توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی در ایران طی سال‌های اخیر با همکاری کارشناسان تیم جایکا (سازمان همکاری‌های بین‌المللی کشور ژاپن) آغازشده است.

تین نیوز

مطالعه طرح TOD یا توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی در ایران طی سال‌های اخیر با همکاری کارشناسان تیم جایکا (سازمان همکاری‌های بین‌المللی کشور ژاپن) آغازشده است.

مرضیه حصاری مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام این خبر افزود: اگر دستگاه‌ها در اجرای طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی) همدلی و همکاری نداشته باشند، این پروژه اجرایی نمی‌شود.

حصاری روز شنبه در نشست کارگروه TOD استان قزوین بابیان اینکه هدف از اجرای این طرح دست یافتن به توسعه منطقه‌ای است، اضافه کرد: همگامی و همراهی دستگاه‌های استان قزوین در اجرای این طرح از مزیت‌های قابل‌توجه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: تیم جایکا تمایل داشت که این طرح را در تهران اجرا کنند ولی ما علاقه داشتیم آن را در شهر دیگر اجرا کنیم و به همین دلیل قزوین که از ظرفیت‌های لازم برخوردار بود، انتخاب شد.

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به سابقه اجرای چنین پروژه‌هایی در ایران با همکاری ژاپنی‌ها اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته طرح‌هایی با سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در حوزه پسماند و آتش‌نشانی اجرا شد و طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل نیز باهدف کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در حال کلید خوردن است.

مشاور ژاپنی طرح TOD نیز در این خصوص گفت: گام‌های بلندی در قزوین برای اجرای این طرح برداشته‌شده و از همه مهم‌تر برنامه‌ها و اعتبارات لازم هست که برای پروژه یادشده پیش‌بینی‌شده است.

ایشی میاکی افزود: تلاش می‌کنیم مطالعات اولیه برای اجرای این طرح را در کنار کارشناسان ایرانی انجام داده و برای اجرای هرچه زودتر آن در قزوین اقدام کنیم.

او ادامه داد: طرح TOD در سه سطح منطقه‌ای، کریدوری و ایستگاه به ایستگاه اجرا خواهد شد که نقش بسیار مهمی در تمرکززدایی از مرکز شهرها ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، میاکی افزود: با اجرای این طرح، تمرکز را از مرکز شهر زدوده و به توسعه همه‌جانبه در یک کلان‌شهر دست خواهیم یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.