| کد خبر: 164541 |

قنادان:

◄ شرایط برای ورود نیروی جدید به تاکسیرانی فراهم نیست

باید شغل تاکسیرانی دارای صرفه اقتصادی شود تا در این راستا ارایه خدمات دارای کیفیت مطلوب باشد.

تین نیوز

نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان  در این نشست به تشریح عملکرد پنج ماه گذشته تاکسیرانی پرداخت و گفت: تاکسیرانی تهران در آینده نزدیک هوشمند خواهد شد چرا که تاکسیرانی مدرن و برند، هویت شهر را به تصویر می‌کشد.

وی با یاداوری شعار تاکسیرانی مدرن، افزود: برای دستیابی به این هدف، طرحی در ۴ محور اصلی در حال تدوین است که به زودی در اختیار رسانه ها  قرار می‌گیرد.

قنادان تصریح کرد: متاسفانه شغل تاکسیرانی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده‌ و شرایط برای ورود به این شغل فراهم نیست و باید کاری کرد تا جوانان به راحتی و اشتیاق به این شغل روی آورند.

وی به کاستی‌های اقتصادی تاکسیرانی به عنوان یک فاکتور بسیار مهم اشاره کرد و گفت: باید شغل تاکسیرانی دارای صرفه اقتصادی شود تا در این راستا ارایه خدمات دارای کیفیت مطلوب باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مدرن‌سازی تاکسی در تهران شعار اصلی این سازمان در این دوره خواهد بود و تلاش ما این است که این موضوع را طی سال‌های آینده این موضوع را محقق کنیم.

به گفته قنادان، برای تحقق مدرن‌سازی خدمات در تاکسیرانی شهر تهران 4 محور اصلی در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله می‌‌توان به مدرن‌سازی در حوزه تاکسیرانی، نظام رتبه‌بندی برای تاکسیرانان، آموزش‌های مهارت‌های ویژه اشاره کرد، درحوزه تاکسیرانی تخلفات بسیار زیاد است و این در حالی است که بازرسان این مجموعه مدام در حال برخورد با متخلفان هستند.

وی در اشاره به آمار 85 هزار تاکسی فعال در شهر تهران، یادآورشد: متأسفانه در گذشته هیچ توجهی به تاکسیرانان خوب در شهر تهران نشده و این موضوع هم‌اکنون در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است، موضوع نوسازی تاکسی‌ها در شهر تهران  بستگی به همکاری چند بخش دارد که از آن جمله باید دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد ضمن اینکه خودروسازان نیز باید تسهیلاتی را در این بخش در اختیار تاکسیرانان قرار بدهند.

قنادان با بیان این‌که «در این دوره از مدیریت شهری همکاری بین بخش خصوصی، تاکسیرانان، سازمان تاکسیرانی، دولت و خودروسازان به گونه‌ای باشد که شرایط بهتری برای نوسازی تاکسی‌ها فراهم شود»، افزود:رقابتی کردن شرکت‌های تاکسی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته و این امر مهم باعث ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های گذشته ذهنیت غلطی در ذهن شرکت‌های خودروسازی ایجاد شده بود به طوری که در این بخش خودروسازان خودروهای بی‌کیفیت خود را در اختیار تاکسیرانی قرار می‌دادند و این در حالی است که در سایر کشورها بهترین خودروهای باکیفیت تاکسی می‌شوند،  متأسفانه در سال گذشته تنها حدود 4 هزار و 800 خودرو نوسازی شدند که این آمار هر ساله باید به حدود 8 هزار خودرو برسد و لذا رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به عمر متوسط ناوگان تاکسی در شهر تهران نیز یادآور شد: 6.8 سال عمر مفید تاکسی‌ها است که البته این موضوع متوسط به همکاری شرکت‌های خودروسازی است، یکی از مشکلاتی که خودروسازان سال گذشته با تاکسیرانی داشتند عدم ارائه تسهیلات به تاکسیران‌ها بود و همین امر باعث بوجود آوردن مشکلاتی برای تاکسیرانان شد.

دلیل توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده

به‌گفته وی، توقف صدور پیش‌فاکتور از طریق خودروسازان متاسفانه دلیلی شده تا نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سال گذشته با توقف همراه شود و با وجود این‌که اینکه ثبت‌نام از طریق شرکت تاکسیرانی انجام می‌شود اما این فرایند با توجه به عدم صدور پیش فاکتور نیمه کاره مانده است.

وی با بیان این مطلب که «حدود 20 الی 25 درصد از ناوگان تاکسیرانی در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند» افزود: طبق آمار 1200 ناوگان در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند که براساس آمار  300 تا 350 تاکسی در این بخش فعال هستند و مابقی آن پلاک‌های عمومی است که زیرمجموعه وزارت راه‌وشهرسازی است.

وی از رتبه بندی تاکسیرانان بر اساس رفتار اجتماعی خبر داد و گفت: این مهم از مواردی است که به صورت جدی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و قاعدتا با رتبه بندی به رفتار تاکسیرانان شرایط مناسب‌تری برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد خواهد شد، امید که دولت نیز توجه ویژه‌ای را به موضوع تاکسی‌ها در شهر تهران داشته باشد و براساس تعهدات خودش یارانه آنها را پرداخت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.